Toon posts:

Ideeen nodig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej, ik ben dus bezig met me eigen kast te bouwen van alu, alleen nou zit ik ff met de voorkant (het wordt een desktop videorecorder achtig idee) de voorkant is 36cm van links naar rechts en ongeveer (iets minder) als 10 cm hoog.

Mijn idee:
Stukkie hout, daar ruimte in maken voor een IR ding en een lcd (maybe touchknopjes met lampies erachter) en natuurlijk de nodige blauwe ledjes (geen idee waarvoor) Ook moet er een DVD speler (of cdrom whatever) voorin komen. Dan dat hout zwart maken (echt goed zwart) en helemaal in de case leggen, daarvoor dan een acrylglasje of plexiglasje. Het idee is dan dus dat de voorkant 100% glad is en zwart natuurlijk.

Maar heeft iemand anders nog betere ideeen want dit is wel mooi maar ook best wel lastig om te maken

offtopic:
Me monitor is raar aan't doen, het beeld gaat al een paar weken spontaan over naar geel (het verliest dus z'n blauw), als je goed kijkt zie je dat de blauw niet in de grid meer valt, degausen of aan en uitzetten heeft geen zin. Het is niet de kabel want het gebeurt spontaan en knippert soms ook, zelfs als je niet achter de pc zit. Ik heb gehoort dat door mobiele telefoons de spoelen langs de kannonnen kapot konden gaan waardoor je vreemde effecten krijgt. Iemand daar ideeen over?

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Wat betreft de case mod: probeer een front van kunstof te maken of van plexiglas (met blacklight erachter :P)en dan semi transparant dat je een beetje de componenten kan zien.

Als je 't van hout doet doe het dan met mdf dat is heel mooi te bewerken.

Wat betreft die monitor: ik denk dat als hij het spontaan doet dat het komt omdat ie warm wordt.
Dus dat er dingen uitzetten als ie aan staat dus denk ik aan een slecht contakt op de printplaat van je monitor (zal niet te moeilijk zijn)

Misschien stof of eerder nog gewoon een soldering die evvu doorgesoldeert moet worden van de potmeter van de blauwe kleur. (zit vaak op de printplaat aan de beeldbuis) er kunnen meerdere pometers opzitten (meestal 3) (verstelbare weerstanden cq. draaidingetjes)

Ook kan het zijn dat de potmeter van de blauwe kleur is ingebrand op de plek hoe hij nu staat afgesteld (kun je oplossen door evvu wat contakt spray er op te spuiten of en heel klein tikkeltje de verdraaien)

Als je helemaal a-technisch bent niet aan beginnen want er kunnen pijnlijke schokken van sommige componenten komen.
Wil je toch proberen het zelf op te lossen trek in iedergeval de stekker eruit en de vga-kabel en kom nergens aan met je vingers (gebruik geïsoleerd gereedschap).

verder succes (ook met je case mod)

p.s. Ik kan er ook naast zitten :+

En alles is natuurlijk op eigen risico ook zal de garantie vervallen als je de monitor open haald.

die van hen is mooi....

Verwijderd

Topicstarter
Ha ha ha, garantie, dat ding is 6 jaar oud ofzo, toen ik em kocht was ie helemaal het beste van het beste, maar nu is het maar een crappy oud ding, ook niet alle refreshrates gaan al te best meer. Maar ik zal em eens openschroeven en kijken. Thnx.

Over de case:
Ik wil niet dat je de binnenkant ziet, ik wil em juist heel minimalistisch houden. De enigste connectors zijn voor de power en audio/video (tulp) dus als je dan een "open" voorkant maakt dan is heel het effect weg

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 03:08 schreef Thorry het volgende:
Owkeej, ik ben dus bezig met me eigen kast te bouwen van alu, alleen nou zit ik ff met de voorkant (het wordt een desktop videorecorder achtig idee) de voorkant is 36cm van links naar rechts en ongeveer (iets minder) als 10 cm hoog.

Mijn idee:
Stukkie hout, daar ruimte in maken voor een IR ding en een lcd (maybe touchknopjes met lampies erachter) en natuurlijk de nodige blauwe ledjes (geen idee waarvoor) Ook moet er een DVD speler (of cdrom whatever) voorin komen. Dan dat hout zwart maken (echt goed zwart) en helemaal in de case leggen, daarvoor dan een acrylglasje of plexiglasje. Het idee is dan dus dat de voorkant 100% glad is en zwart natuurlijk.

Maar heeft iemand anders nog betere ideeen want dit is wel mooi maar ook best wel lastig om te maken
Hee, dat ben ik ook van plan... :D :D
Ik vind het een goed ID.. :)
Laat ff weten als je nog nieuwe leuke IDen heb, voor de inspiratie enzo.. ;)

suc6 met je mod.. :P

Ik wil een pioneer slot-in DVD inbouwen en een lcd. Het geheel 8er plexi en dan een sleuf maken voor de dvd.. :9

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 15:05

Thyzz

-=leeg=-

Als je toch een kast van alu gaat bouwen zou ik er zeker geen hout in gebruiken. Is denk ik niet echt mooi, in combinatie met alu, verder is het relatief zwaar, zeker als het ook nog enige stevigheid moet hebben, en als je het wil verven dan moet je er ook nog andere lak voor aanschaffen. Ik zou het idd ook houden bij alu, of kunstof.

5325wp

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
PLexy (lexaan) is in combinatie met aluminium heel mooi, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/atcs/atc-600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/gallery/map/atc-600_case.jpg
:9~ :9~ :9~

of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/atcs/atc-210.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/gallery/map/210_open_door.jpg
:9~ :9~ :9~

En dit ziet er wel allemaal fancy uit enzo, maar tis best goed zelf te maken, gewoon lexaan nemen met zo'n groene tint :)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:35
is dat niet gewoon glas??

Strava

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op donderdag 23 mei 2002 15:47 schreef Prulleman het volgende:
is dat niet gewoon glas??
:+

Verwijderd

Topicstarter
Jah + dat mijn stukkie hout maar heel erg klein wordt dus kwa gewicht maakt het niet zoveel uit, en ik maak em niet voor Lan Parties maar voor onder de TV dus ik vind het gezeur dat ie licht moet zijn. Ik heb alleen alu genomen omdat het niet al te duur is en lekker makkelijk mee te werken is (Behalve dat je niet kan lassen of solderen maar lijmen gaat prima)

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:40 schreef LeonM het volgende:
PLexy (lexaan) is in combinatie met aluminium heel mooi, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/atc/atcs/atc-600.jpg
Mooi kastje voor een stand-alone Divx/MP3 player.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast lijkt er heeeeel erg veel op (die ik hier dus aan 't bouwen ben) Alleen ga ik em een beetje blauw achtig maken denk ik en misschien dan ook acrylglas pakken met een beetje een blauw laagje ofzo, maar dat moet ik nog ff bekijken
Pagina: 1