UDMA werkt niet ABIT KT7-raid ??

Pagina: 1
Acties:

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:
ik gebruik mijn raid nog niet !
op de gewoone ide (master)
heb ik 2 maxtors hangen bijde udma 66
een 17,4 5400rpm en 20,4 7200 rpm
alees loopt goed op mijn abit kt7raid met duron 700@950
maar op het moment dat ik in window 98SE udma aanzet (eigenschappen hd's)
dan loopt mijn systeem super instabiel en kan ik niks meer instaleren en tijdens gebruik meldingen kan niet schrijven naar c: (met dat bekende blauwe scherm)
als in udma weer uitzet dan werkt alles weer
(inmiddels wel al een aantal bad sectors in c: )
volgens mij zit er ergens iets niet goed !!
ik heb de nieuwste bios en via drivers

wie weet wat of heb er een goed idee ?!

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

kerel udma is een feature die bij de autodetectie wordt ondersteund , bij het posten van je bios al ..... ata 66 of 100 staat dus voor udma , het dma aanvinken in windows zelf wordt niet altijd door alle apparatuur ondersteund , anders vinkt windows het meestal gelijk voor je aan ....
als het apparaat het ondersteunt tenminste .
dus gewoon uitlaten en dan werkt alles prima zo ...:7

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb mijn KT7-RAID gekocht bij Informatique. Daar zeiden ze dat dit mobo problemen heeft met Maxtor- en IBM-schijven.

Ik ken iemand met het zelfde mobo die twee IBM-schijven erin heeft (in RAID); hij zegt dat de laatste BIOS-update expliciet ondersteuning voor Maxtor en IBM vermeldt.

Of dit zo is weet ik niet. Ik had twee Maxtor-schijven erin, en de ene is nu verziekt (bad sectors). Het waren wél twee ouwe schijven (PIO4) en bovendien niet identiek. Volgens de tech spec van de KT7-RAID maakt dit niet uit, maar you never know.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar het lijkt mij dat alle info meegenomen is.

Succes met je spul!

Bloed, zweet & koffie

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Vreemd, ik heb een IBM 13,5 Gb UDMA 66 aan m'n KT7 raid hangen, werkt goed, geen problemen. Vreemd, ik lees hier wel meer problemen, ook met floppy controller, maar die van mij lijkt 100% te zijn..

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
ik gebruik ze dus niet in raid setup
gewoon op 1e primaire master IDE
en volgens sandra presteren ze als undma uit is in windows ook niet als een udma schijf
maar mode 4 schijf dus dat in de bios UDMA herkennen is leuk maar werkt dus niet in windows :(:(

iemand nog ideen ????

www.sebastiaanvanbaarsen.com