[XP] Afsluiten duurt langer dan 1 minuut

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hi Folks.

Ik heb via search gezocht en dus wel even gekeken voordat ik poste.

Mijn WinXP sluit wel af. Dat is helemaal geen probleem. Het is cleaninstall en Ik heb alle nieuwste driver geinstalleerd inclusief Windows Update.

Als ik wil afsluiten, duurt het langer dan 1 minuut. Hij zegt DATA wordt opgeslagen ofzo maar dan blijft hele tijd zo.... langer dan 1 minuut. Ik heb MSIK7TPRO met VIA133 gehad maar daar sloot ie heel snel en zeker sneller dan deze Epox met KT266A....

Ik heb ook met Bootfish geprobeerd maar zonder succes.

Dus weet iemanad er een oplossing?

BVD

Lucky Goldstar

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik heb dat probleem ook :(

Ik had het hier al gevraagd: [topic=266185] maar tevergeefs

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Druk maar eens op de power knop (of houd hem > 4 seconden ingedrukt) voorop je kast (ATX). Dan sluit het systeem opeens razendsnel af (hier tenminste). Als ik het via het start menu doe duurt het > 2 minuten ! (of langer afhankelijk of ik een DNS/e-mail/DHCP etc server draai).

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 19:57

Alphafox

wat zeggie!

ik heb hetzelfde probleem hoor! ik denk bijna iedereen wel!
ik denk zelfs dat het aan de comfiguratie ligt van het systeem zelf,want hij gaat alle instellingen opslaan,net zoals de opstart van winxp! winxp start ssneller op, op een 486 dan op een pentium 4,mischien is dit ook wel zo bij afsluiten?! 8-) 8-)

wisdom is rarely common

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:33

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Hmm toevallig hibernation aanstaan?

Dat is een functie die je RAM bij afsluiten op de hardeschijf opslaat, zodat je volgende keer precies in de zelfde staat opstart als toen je hem afsloot.

Als je dan 512 MB geheugen hebt kan dat best wel even duren...

PS. je kunt deze optie vinden bij je control panel, en energiebeheer/power management, ff uitvinken en klaar is kees.

Geen dank *D

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 01:33 schreef XthinkZ het volgende:

Dat is een functie die je RAM bij afsluiten op de hardeschijf opslaat, zodat je volgende keer precies in de zelfde staat opstart als toen je hem afsloot.

PS. je kunt deze optie vinden bij je control panel, en energiebeheer/power management, ff uitvinken en klaar is kees.

Wat moet ik hier uitvinken?
Geen dank *D

Lucky Goldstar

Verwijderd

Download het bestandje bootvis.exe eens bij de microsoft site vandaan. Deze kan de boot/afsluitprocedure aanzienlijk versnellen door de parallele boot/kill instructies te optimliseren. *d Succes!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-04 09:54

B4tman_DH

To the Bat.....

Op donderdag 23 mei 2002 00:29 schreef DJkim het volgende:

Ik heb ook met Bootfish geprobeerd maar zonder succes.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:33

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Je moet bij de Tab Hibenation (nederlandse versie weet ik de naam niet) het vinkje uitzetten.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op donderdag 23 mei 2002 01:33 schreef XthinkZ het volgende:

Geen dank *D
Ik heb 1GB aan geheugen, en hibernaten gaat juist lekker snel. Duur zo'n 3 sec.

The trade of the tools

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op donderdag 23 mei 2002 01:55 schreef rogier126 het volgende:
Download het bestandje bootvis.exe eens bij de microsoft site vandaan. Deze kan de boot/afsluitprocedure aanzienlijk versnellen door de parallele boot/kill instructies te optimliseren. *d Succes!
Lees volgende keer het bericht. "Ik heb ook met Bootfish geprobeerd maar zonder succes"

The trade of the tools

• DJkim

DJkim

Topicstarter
http://www.endoria.net/upload/index.php/1666003702

Hierboven kun je screenshot zien van mijn bootvis.exe

Lucky Goldstar

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 01:51 schreef DJkim het volgende:

[..]
Wat moet ik uitvinken? :(

Lucky Goldstar

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

When a user shuts down Windows XP, first the system has to kill all services currently running. Every once in a while the service does not shut down instantly and windows gives it a change to shut down on its own before it kills it. This amount of time that windows waits is stored in the system registry. If you modify this setting, then windows will kill the service earlier. To modify the setting, follow the directions below:

Start Regedit.
Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.
Click on the "Control" Folder.
Select "WaitToKillServiceTimeout"
Right click on it and select Modify.
Set it a value lower than 2000 (Mine is set to 200).

Be Stronger Than Your Excuses

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Bij de meeste PC's (standalone of niet in een Windows Domain) kun je de service "DNS client" op disable zetten. Hierdoor is de boot/shutdown iets sneller.
DNS Client ~ Resolves DNS names and Active Directory domain controller functions. This service is not needed, but if it makes you happy to have it running, go ahead.
Op http://www.blkviper.com/ is ook het een en ander te vinden over de services die uit kunnen.

http://www.hroling.nl

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Het afsluiten duurt volgens mij bij iedereen lang. Bij mij ook. Maar daar hebben ze toch handige hardware voor uitgevonden. Ik kies voor afsluiten en loop gewoon weg hoor.

Trouwens, waarom wil je je pc eigenijk uit hebben? Daar is ie toch niet voor?

Verwijderd

Je moet gewoon ff je moederbord kortsluiten, gaat die heel snel uit... B-)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op donderdag 23 mei 2002 11:22 schreef KeVeRtju het volgende:
Je moet gewoon ff je moederbord kortsluiten, gaat die heel snel uit... B-)
Dat is DE oplossing.
Alleen het booten gaat nu zo langzaam. Ik heb mijn PC een uurgeleden aangezet en hij is nog niet klaar.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Als geiriteerd ex-XP-Gebruiker kan ik mededelen dat dit probleem weleens vaker voorkomt. Ik heb de engelse en nederlandse prof. edition gebruikt, maar naarmate je meer programma's instaleerd wordt het afsluiten trager (soms ook het opstarten, maar dat is niet van belang).

Dit heeft te maken met het feit dat windows ontzettend veel in zijn geheugen en swap file zet. Bij het afsluiten moeten alle settings (menu's en desktop en register shit) worden opgeslagen. Aangezien XP niet de allersnelste is duurt dit aannoemelijk lang.

Indien je dit probeerd te verkorten zal je op een gegeven moment het probleem krijgen dat hij wel snel afsluit, maar niet alle gegevens opslaat. Dan slaat hij bv het register niet goed op!

Conclusie: XP = Xtra PROBLEMS!! >:)

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Op donderdag 23 mei 2002 12:14 schreef Gertsan het volgende:
txt

Conclusie: XP = Xtra PROBLEMS!! >:)
ja ja

Maar goed, probeer eens alle nutteloze programma's uit de startup/services/msconfig te verwijderen.
Ook niet XP compatible drivers willen wel eens voor problemen zorgen, goed voorbeeld zijn niet geupdate SB Live drivers.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 10:35 schreef lavagiant het volgende:
Het afsluiten duurt volgens mij bij iedereen lang. Bij mij ook. Maar daar hebben ze toch handige hardware voor uitgevonden. Ik kies voor afsluiten en loop gewoon weg hoor.

Trouwens, waarom wil je je pc eigenijk uit hebben? Daar is ie toch niet voor?
Probeer je grappig te zijn of zo? :)
Het is niet alleen afsluiten maar ook restarten duurt ontzettend lang.

Lucky Goldstar

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 06:54 schreef KimSaRo het volgende:
When a user shuts down Windows XP, first the system has to kill all services currently running. Every once in a while the service does not shut down instantly and windows gives it a change to shut down on its own before it kills it. This amount of time that windows waits is stored in the system registry. If you modify this setting, then windows will kill the service earlier. To modify the setting, follow the directions below:

Start Regedit.
Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control.
Click on the "Control" Folder.
Select "WaitToKillServiceTimeout"
Right click on it and select Modify.
Set it a value lower than 2000 (Mine is set to 200).
I don't see any WaitToKillServiceTimeout. Specify your answer please!

Lucky Goldstar

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 18:31 schreef DJkim het volgende:

[..]

I don't see any WaitToKillServiceTimeout. Specify your answer please!
Sorry I found it.

Lucky Goldstar

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Wat ook nog wel 's wil helpen (mits je nieuwere detonators draait):

Start -> Run -> services.msc -> NVIDIA Driver Helper Service -> Disabled -> reboot :)

edit:

oops, zie net pas dat je radeon hebt, nevermind :)

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd.

1. Virtual memory heb ik min 400 max 500: Meer Free Space maar restart tijd is niet merkbaar sneller geworden.

2. Regedit

3. Sommige Service op manual zetten dus dat het niet automatisch start. DNS,Messenger,TaskSchedueler,Help and Service

4. Bootfish

Conclusie : Mijn afsluittijd is ietsje korter geworden maar nog steeds te langzaam. Alleen Boottijd is ontzettend korter geworden.... maar dat is niet wat ik wilde.....

Mijn oude systeem: Athlon 800/MSIK7TTURBO/256SDRAM sloot zelfs veel sneller dan mijn huidig systeem...

:( toch vreemd maar in ieder geval dank je wel voor jullie reacties en heb je andere oplossing, PLEASE POST HERE!

Lucky Goldstar

Verwijderd

Je bent niet de enige met dit probleem. Bij mij hielp de eerdergenoemde register-edit van 'WaitToKillServerTimeOut' een beetje (10 sec), maar meer niet. XP start lekker snel, maar sluit langzaam af. :)

Verwijderd

ziggyzaggy schreef op donderdag 23 mei 2002 @ 12:42:
Ook niet XP compatible drivers willen wel eens voor problemen zorgen, goed voorbeeld zijn niet geupdate SB Live drivers.
dank je _/-\o_ , door deze tip ben ik van de 90 seconden (geklokt met stopwatch) wachten tot ie uitgaat of reboot verlost. bij mij was dus de SBlive driver de probleem en heb dus van creative zelf gedownt en geinstalleerd en dat was de oplossing. nu gaat ie bijna direkt uit als ik op afsluiten klik of rebooten.

voor de mierenneukertjes onder ons: Ja, dit is een oud topic. maar mijn probleem is niet oud en de oplossing kan nog boel andere mensen helpen...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 14:38 ]

Pagina: 1