[JS][html] 1 link + 2 frames (maar niet gewoon)

Pagina: 1
Acties:

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:51
Ik ben pas begonnen met die dingen dus op dit gebied ben ik een noob :)

Ik heb me ook al rot gezocht in de search, zag dat het al veeel voorgekomen was maar ik kan geen enkele situatie in de mijne passen (waarschijnlijk omdat ik er te weinig van af weet)

Ik heb dus het volgende: 3 frames "leftframe,topframe en mainframe" en heb er al kunnen voor zorgen (ook zware bevalling) dat een link geopend wordt in het mainframe maar wil er ook voor zorgen dat de topframe mee verandert.
het probleem is dat ik alle genoemde oplossingen niet gecombineerd krijg met wat ik hier al heb:

in frameset:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
</head>
<frameset cols="228,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*"> 
  <frame name="leftframe" scrolling="NO" noresize src="Menu.htm">
  <frameset rows="124,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*"> 
    <frame name="topframe" scrolling="NO" noresize src="HomeTitle.htm" >
    <frame name="mainframe" src="/mainframe.htm">
  </frameset>
</frameset>
<noframes>

in mijn linkse pagine dit (pagina met link-menu gemaakt in fireworks)
dit is wel niet alles maar een stukje om een voorbeeld te geven
code:
1
2
3
4
<tr>
    <td><a href="docs/contact.html" onMouseOut="MM_swapImgRestore();"  onMouseOver="MM_swapImage('Menu_r6_c2','','Menu_r6_c2_f2.gif',1);" target="mainframe" >[img]"Menu_r6_c2.gif"[/img]</a></td>
   <td>[img]"spacer.gif"[/img]</td>
  </tr>

Blijkbaar is dit lay-out verneukend, is het ook duidelijk wanner ik de "code" tags weghaal?

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

DipStick

HHmmm, nice ;)

code:
1
<a href="javascript:parent.frames[1].location='top.html';parent.frames[2].location='main.html';">klik hier</a>

zoiets bedoel je ???

moet je zelf maar ff kijken welke frames nummers je moet hebben.

[edit]
B.T.W. ik weet niet zeker of ik het zo goed heb, heb de juiste code op me werk liggen, kijk morgen nog wel ff

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

als het je lukt een frame te openen ;) via je menu, kun je natuurlijk ook in dat frame (de pagina die je dan opent) een 'onload' commando geven die er voor zorgt dat als je body-pagina laadt hij een andere top-pagina inlaadt.
ik zie dat je dreamweaver gebruikt dussuh da`s makkelijk dan, kijk maar even in je 'behaviour-paneeltje'.

zoiets bv:

<!--
function MM_goToURL() { //v3.0
var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;
for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");
}
//-->
</script>

<body onLoad="MM_goToURL('parent.frames[\'naamvanjeframe\']','paginaatjedatmoetwordengeladen.htm');return document.MM_returnValue">

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ik heb een lueke pagina voor je gevonden waar het tres bien staat uitegelegd...
http://go-cyb.com/truc_action_2_fenetres.shtml

ok, try this..

a href="jouwpagina.htm" target="mainframe" onclick="parent.topframe.location='jouwpagina2.htm'"; onmouseout=blabla...

t.

Wise enough to play the fool

• Ligone
Op donderdag 23 mei 2002 00:35 schreef teacher het volgende:
ik heb een lueke pagina voor je gevonden waar het tres bien staat uitegelegd...
http://go-cyb.com/truc_action_2_fenetres.shtml

ok, try this..

a href="jouwpagina.htm" target="mainframe" onclick="parent.topframe.location='jouwpagina2.htm'"; onmouseout=blabla...

t.
whohoo :) deze werkt, maar nu heb ik nog een probleem...als ik op de back knop druk gaat enkel het mainframe terug... kannek da ook op een of andere manier regelen?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 09:01
in de head:
code:
1
2
3
4
5
6
<SCRIPT>
function link()
{ parent.frame1.location = 'pagina1.html';
parent.frame2.location = 'pagina2.html';
}
</SCRIPT>

body:
code:
1
<a HREF="javascript:link()">link</a>

hebk ook hier van got af en je ken zoveel frames toevoegen als je wilt :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000

crisp

Devver

Pixelated

Op donderdag 23 mei 2002 00:45 schreef Ligone het volgende:

[..]

whohoo :) deze werkt, maar nu heb ik nog een probleem...als ik op de back knop druk gaat enkel het mainframe terug... kannek da ook op een of andere manier regelen?
Het antwoord is al gedeeltelijk gegeven.
Om dit te bereiken moet je in de onload van je mainframe je topframe laden. Het beste is om dit te doen met:
code:
1
<body onLoad="parent.topframe.window.location.replace('blaat.html')">

Dan komt 'ie niet in je historie, en zal bij backpage alleen het mainframe teruggaan. De onload in de vorige mainframe zorgt er dan weer voor dat het juiste topframe geladen wordt.
Kortom: alle pagina's die in je mainframe komen moeten een onload voor het topframe krijgen. Dit is dus een nadeel, ook omdat de navigatie van je site grotendeels van de ondersteuning van javascript af gaat hangen.
Dynamische sites en frames gaan wat dat betreft eigenlijk niet zo goed samen...

Intentionally left blank

• Ligone
Op donderdag 23 mei 2002 08:53 schreef crisp het volgende:

[..]

Het antwoord is al gedeeltelijk gegeven.
Om dit te bereiken moet je in de onload van je mainframe je topframe laden. Het beste is om dit te doen met:
code:
1
<body onLoad="parent.topframe.window.location.replace('blaat.html')">

Dan komt 'ie niet in je historie, en zal bij backpage alleen het mainframe teruggaan. De onload in de vorige mainframe zorgt er dan weer voor dat het juiste topframe geladen wordt.
Kortom: alle pagina's die in je mainframe komen moeten een onload voor het topframe krijgen. Dit is dus een nadeel, ook omdat de navigatie van je site grotendeels van de ondersteuning van javascript af gaat hangen.
Dynamische sites en frames gaan wat dat betreft eigenlijk niet zo goed samen...
hmmm, is er dan een alternatief voor het werken met frames dat iets gelijkaardig oplevert?

het zit namelijk zo dat de pagina's die in de mainframe moeten komen meestal Geëxporteerde word- of excel-documenten zullen zijn zoals prijslijsten en zo, en dan is het nie zo interessant om telkens die code er in te steken... denk ik toch :)

• Ligone
Ik krijg da dus nie voor mekaar he, dat bij "back" beide pagina's terug gaan, niet met de bovenstaande en nie mee ammel de rest van wat ik met de search kon vinden :'(

wil er iemand het eens uitleggen voor mij :) please?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000

crisp

Devver

Pixelated

En als je nou zo'n soort functie gebruikt in je menu:
code:
1
2
3
4
5
6
function load2frames(topframeurl, mainframeurl) {

parent.topframe.window.location.replace(topframeurl);
  parent.mainframe.window.location.href = mainframeurl;

}

en dan aanroepen met:
code:
1
<a href="javascript://" onClick="load2frames('mytop.html', 'mymain.html')">Klik</a>

Disclaimer: niet getest...

Intentionally left blank

Pagina: 1