Ik ben pas begonnen met die dingen dus op dit gebied ben ik een noob 
Ik heb me ook al rot gezocht in de search, zag dat het al veeel voorgekomen was maar ik kan geen enkele situatie in de mijne passen (waarschijnlijk omdat ik er te weinig van af weet)
Ik heb dus het volgende: 3 frames "leftframe,topframe en mainframe" en heb er al kunnen voor zorgen (ook zware bevalling) dat een link geopend wordt in het mainframe maar wil er ook voor zorgen dat de topframe mee verandert.
het probleem is dat ik alle genoemde oplossingen niet gecombineerd krijg met wat ik hier al heb:
in frameset:
in mijn linkse pagine dit (pagina met link-menu gemaakt in fireworks)
dit is wel niet alles maar een stukje om een voorbeeld te geven
Blijkbaar is dit lay-out verneukend, is het ook duidelijk wanner ik de "code" tags weghaal?
Ik heb me ook al rot gezocht in de search, zag dat het al veeel voorgekomen was maar ik kan geen enkele situatie in de mijne passen (waarschijnlijk omdat ik er te weinig van af weet)
Ik heb dus het volgende: 3 frames "leftframe,topframe en mainframe" en heb er al kunnen voor zorgen (ook zware bevalling) dat een link geopend wordt in het mainframe maar wil er ook voor zorgen dat de topframe mee verandert.
het probleem is dat ik alle genoemde oplossingen niet gecombineerd krijg met wat ik hier al heb:
in frameset:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| </head>
<frameset cols="228,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*">
<frame name="leftframe" scrolling="NO" noresize src="Menu.htm">
<frameset rows="124,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*">
<frame name="topframe" scrolling="NO" noresize src="HomeTitle.htm" >
<frame name="mainframe" src="/mainframe.htm">
</frameset>
</frameset>
<noframes> |
in mijn linkse pagine dit (pagina met link-menu gemaakt in fireworks)
dit is wel niet alles maar een stukje om een voorbeeld te geven
code:
1
2
3
4
| <tr>
<td><a href="docs/contact.html" onMouseOut="MM_swapImgRestore();" onMouseOver="MM_swapImage('Menu_r6_c2','','Menu_r6_c2_f2.gif',1);" target="mainframe" >[img]"Menu_r6_c2.gif"[/img]</a></td>
<td>[img]"spacer.gif"[/img]</td>
</tr> |
Blijkbaar is dit lay-out verneukend, is het ook duidelijk wanner ik de "code" tags weghaal?