Ziet schijf niet: Dynamisch onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Ik heb hier een raar probleem:
Volgende systeem: Mobo Asus A7V-133, met AMD TB @1G, 1 IBM 7200 als master op Prim IDE (C (staat OS op )en D), 1 Maxtor 5400 (G, H, I) als master op Prim Ultra ATA-100. Dan nog brander+DVD op IDE 2 (E, F).

Voorheen liep het gehele systeem gewoon goed onder Win XP, nadat die een beetje gecrashed was, heb ik Win 2000 op de IBM geinstalleert (C). Nou leuk en aardig, maar ik zie die maxtor niet meer, ofjah ik zie hem wel, maar Win2000 geeft aan hetvolgende: "Schijf 1 dynamisch onleesbaar" in computerbeheer.

Alles op die Maxtor is als NTFS geconfigureert, op die IBM is de C FAT32 en de D ook NTFS.

Nou, het zou welk heeeel sneu zijn als ik die Maxtor moet formateren, want daar staat nu zo'n kleine 60Gieg aan data op die ik niet kwijt wil.

Nog iets, ik heb geprobeert op met een 3e HD (van ander systeem), waar XP op draait, mee op te starten: zelfde probleem.

Nou kan iemand me helpen, please?

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Niemand ;(

euh...ja

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
nee niet echt.....heb je servers pack2 geinstalled?
en als je dat wel hebt gedaan weet ik niet of je dat nog kan veranderen :)
sorry >:)

Verwijderd

als ik je post goed lees begrijp ik er uit dat je een dynamische schijf heb, probeer eens in schijfbeheer "repair volume", dan gaat ie als het goed is de schijf scannen en schrijft ie de instelling weg van de dynamische schijf zodat je um weer kan lezen

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Zou niet echt iets met SP2 te maken hebben denk ik zo, want met die andere HD waarop XP stond, hetzelfde probleem.

Maar goed als ik strax thuis ben zal k proberen hem te repairen, alvast bedankt.

euh...ja

Verwijderd

Misschien de schijf even importeren ... (rechtermuisknop op het vakje voor de schijf in computerbeheer ...) ;)

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 14:57 schreef DJ_Michiel het volgende:
Misschien de schijf even importeren ... (rechtermuisknop op het vakje voor de schijf in computerbeheer ...) ;)
Jah maar als ik me niet vergis gaat ie die schrijf dan ook doodleuk ff formateren |:( wat niet echt de bedoeling is, maar goed, dit zal ik dan ook nogmaals proberen.

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Tjah nu heb ik dus een probleem, ik kan alleen:
Standaartschijf makenb, eigenschappen, en help kiezen als ik in schijfbeheer op die schijf klik (rechtermuisknop).
Ik kan dus niet eens repair of wat dan ook kiezen.
Ennu??? Zou t toch aan SP2 liggen, anders ga ik die ff updaten.

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Is het een idee, om toch XP naast 2000 erbij te installeren??

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Nou, ik heb net XP dernaast geinstalleert... maar precies dezelfde melding als bij 2000, echt wazug, weet niemand of ik der nog iets aan kan doen, behalve format c:???

euh...ja

Verwijderd

ziet er gewoon naar uit dat je het niet meer terug kan draaien. er zijn geloof ik wel van die programma's die data
kunnen terug halen na de format moet je maar ff op zoeken.

ik heb dit ook gehad heb gewoon geformateerd en daarna
werkte hij weer pico bello >:) :)
Pagina: 1