Toon posts:

[php & mysql] 2 tabellen autoincrement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik post een form en een deel van die form moet in tabel 1 met een unieke key die autoincrement is, in tabel 2 moet een ander deel van de form, die echter de unieke key van tabel 1 moet hebben (zodat ze met elkaar gelinkt zijn). Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

eigenlijk moet ik bij de input gelijk weten wat voor unieke key die rij heeft toegewezen gekregen, maar hoe kan ik dit weten?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

This can no longer be ignored.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:47
Waarom laat je de tabel2 niet verwijzen naar tabel1? Is toch veel netter en gemakkelijker?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 00:09 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Waarom laat je de tabel2 niet verwijzen naar tabel1? Is toch veel netter en gemakkelijker?
dat doe ik ook :) misschien onduidelijk maar doe ik ook, ff die link uitvogelen van erik :)

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Op donderdag 23 mei 2002 00:09 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
maar dat doet hij ook door het id van het record van tabel 1 op te nemen in tabel 2??

[edit]
Hij zegt het :9

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:47
Ah op die manier :) nee ik dacht dat hij het id uit table 1 als id voor table 2 wou gebruiken :+ dan is idd in dit geval php/libmysql: mysql_insert_id(); of als die niet beschikbaar is: SELECT last_insert_id();
Pagina: 1