Toon posts:

color codes in /etc/issue?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eey.. even klein vraagje... in de screenshot hieronder heb ik mn PS1 zo aangepast dat de tekst 'areanaos //' vetgedrukt wordt weergegeven met de code '\033[1m'.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.ruiten1/ss2.png

...maar deze codes werken niet in /etc/issue, daar heb ik andere voor nodig. heb al even gezocht met google en de got search, maar daar heb ik nog niets kunnen vinden...

iemand die een docje heeft over codes die je kunt gebruiken in /etc/issue, of iemand die toevallig nog zo'n maffe mandrake pinquin heeft (en die file dus ff kan mailen of zo?)

Verwijderd

Omdat /etc/issue zich niet in bash afspeelt. ;).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 23:57 schreef beelzebubu het volgende:
Omdat /etc/issue zich niet in bash afspeelt. ;).
}:O - nee dat wist ik nog niet... |:( (wel dus)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je dan die ANSI escape sequences gebruiken.

Ik heb nog wel een /etc/issue met zo'n mandrake penguin (da's gewoon linuxlogo).

[edit]
Er staat echter geen mail adres in je profiel.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

De ansi-code voor bold is <esc>[1m.
<esc> is ascii teken 27 (033 in octal). In Bash wordt \033 vertaald naar ascii-teken 033 (in octaal, 27 in decimaal dus). Maar aangezien /etc/issue niet door bash... enz.
De enige oplossing is om ascii 27 zelf te gebruiken.
In joe doe je dit met `<esc> (backquote, escape dus), In vim (en op de shell zelf) is het ^V<esc>. In andere editors waarschijnlijk weer anders.

Verwijderd

Topicstarter
nee, laat die maffe pinquin maar... aan de uitleg van deadinspace had ik al genoeg eigenlijk, moest alleen die escape code even weten, de opmaakcodes (colors, bold, normal, etc) ken ik al... thnx
Pagina: 1