[PHP] pull down menu mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik ben bezig met een wizzard om een online poll te kunnen updaten. De site maakt gebruik van php icm MySQL.

Nu is het praktisch wanneer de gebruiker niet vast zit aan een vast aantal keuze mogelijkheden om op te kunnen stemmen.
Vandaar de mogelijkheid om zelf het aantal keuze mogelijkheden in te kunnen stellen.

Nu is mijn vraag of dat ook met PHP gegenereert kan worden.
Ik gebruik nu gewoon een HTML formulier met een pull down formulier.

Zo ziet dat er ongeveer uit:

http://80.60.254.68/backoffice2/poll_wizzard.php

De bedoeling is dat wanneer de gebruik kiest voor bijvoorbeeld 4 dat er vier invulvelden verschijnen onder het pull down menu die vervolgens ingevuld kunnen worden.

Alle tips zijn welkom.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Je kan toch ook gewoon bijv 20 opties doen. En degene die niet zijn ingevuld empty in de db stoppen?

En dan later met een script kijken of een ding empty is en dan er geen optie van maken op de pagina waar je moet stemmen :?

Ben ik duidelijk :P

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ja, je bedoeld een vervolg pagina die via de db controleert welke waarde hij heeft meegekregen..

Is een optie maar het werkt vrij belastend voor de DB terwijl het volgens mij ook gewoon met een klein scriptje kan. Mijn vraag is of zo'n script te bedenken valt in deze situatie.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij moet dat wel in Javascript kunnen.

Zodra je in het pulldownmenu het aantal mogelijkheden wijzigt, wordt een aantal invoer-velden voor mogelijkheden zichtbaar of onzichtbaar gemaakt. Dit geeft geen belasting op je webserver, aangezien het client-site werkt.
FF uitzoeken dus hoe je invoervelden invisible maakt.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Je kan het ff makkelijk doen door eerst te vragen hoeveel opties, form posten, en dan een form opbouwen met het aantal opties dat er ingegeven is.
Of je gaat ff hobbyen met javascript ;)
Ik zou trouwens denk ik voor optie 1 gaan, aangezien (ik denk...) dat de eerste form wat algemene dingen zouden zijn (titel, omschrijving, aantal opties), en de 2e form dus het opties invoeren.

Exact expert nodig?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:36

Pelle

🚴‍♂️

Stop een reload in het onChange-event van de <select>, waarna je het benodigd aantal inputs genereert met behulp van PHP, of doe het volledig clientside met behulp van JS (let wel op de browsercompatibility!).

Denk daarbij aan functies en properties als createElement(), appendChild(), insertAdjecentHTML(), innerHTML enz.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Je kan het door javascript laten genereren (bijvoorbeeld m.b.v. innerHTML), en dan als "name" voor iedere input een element van een array gebruiken, dat je zoiets krijgt:
code:
1
2
3
4
<input type="text" name="option[0]"><br>
<input type="text" name="option[1]"><br>
<input type="text" name="option[2]"><br>
<input type="text" name="option[3]"><br>

Vervolgens kun je dat na submit in php uitlezen met een foreach of for
code:
1
2
3
foreach($option as $key => $value) {
  echo "Vraag $key: $value\n";
}

Verwijderd

wat ik begreep uit jou vraag is dat wanneer je het getal veranderd dat er dan meerdere mogelijkheden moeten verschijnen? zoveel als dat je hebt aangegeven?

check mijn upload script eens, die gebruik PHP i.c.m Javascript.

:)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb een voeg regel toe submit button gebruikt. Als je daar op klikt post ie alle gegevens en voegt ie een nieuwe regel in. Ben niet zo'n fan van clientside scriptjes :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1