Ben bezig met een delphi applicatie en wil een MVC toepassen. De implementatie van een MVC is niet het probleem, ik vraag me alleen af hoe ik het ontwerp het best in mijn programma kan toepassen.
Het ontwerp van mijn bestaande applicatie is als volgt:
TCommunication leest bytes in. Dit werkt helemaal goed.
Nou wil ik een observer maken die aangeeft via een progressbar op een form wat de stand van zaken is.
Hiervoor heb ik
type TObservable = class
type TObserver = class
type TStatusForm = class(TObserver)
De vraag is nu, welke class in mijn bestaande prog is nu het best geschikt om afgeleid te worden van TObservable. Ik heb zowel TMyThing als TCommunication geprobeerd, maar beide werken niet echt heel lekker.
Toch denk ik zelf dat TCommunication de beste oplossing is, omdat TMyThing vanuit TCommunication niet bereikbaar is. Of zijn er misschien nog andere opties?
edit: typo
Het ontwerp van mijn bestaande applicatie is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| type
TMyThing = class
private
FCommunication: TCommunication
// ..
public
// ..
end; |
TCommunication leest bytes in. Dit werkt helemaal goed.
Nou wil ik een observer maken die aangeeft via een progressbar op een form wat de stand van zaken is.
Hiervoor heb ik
type TObservable = class
type TObserver = class
type TStatusForm = class(TObserver)
De vraag is nu, welke class in mijn bestaande prog is nu het best geschikt om afgeleid te worden van TObservable. Ik heb zowel TMyThing als TCommunication geprobeerd, maar beide werken niet echt heel lekker.
Toch denk ik zelf dat TCommunication de beste oplossing is, omdat TMyThing vanuit TCommunication niet bereikbaar is. Of zijn er misschien nog andere opties?
edit: typo