Koptelefoon kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:50
Ik heb nu dus een philips SBC HP-170 koptelefoon met allerlij leuke opties (mono/stereo en volume controle aan beide kanten). Maar deze begint flink af te takelen omdat de rechter speaker het dus echt aan het begeven is.

Nu heb ik dus zitten denken, deze koptelefoon is harstikke fijn omdat hij best groot is en fatsoenlijk om mijn oren heen past (ik heb best flinke oren). Ook kan deze koptelefoon best een flink volume aan zonder dat andere mensen er last van hebben (te hard horen ze wel natuurlijk). Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar een vervangende koptelefoon die dus eigenlijk vergelijkbare of zelfs als het kan betere kwaliteit kan leveren omdat deze gewoon goed is. Ik heb al gekeken op http://www.beyerdynamic.de/ maar daar staan nergens prijzen bij en ik heb ook geen enkele winkel gezien in eindhoven die ze dus hebben (ik zou wel een philips willen maar dis al de zoveelste van de serie die op dezelfde manier er mee ophoud).

Mijn vraag, weet iemand misschien waar ik deze kan vinden (zie linkje) en met name 1 waar ik mijn grote oren in kwijt kan :)

voor foto huidige koptelefoon: www.wauske.nl/headphone.jpg en voor een foto van mij en mijn grote oren www.wauske.nl/kees1.jpg

Alvast bedankt voor de tips :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

ist draadje niet gewoon GAAR ? :)
dat heb ik altijd :(

• Felicia
Daar lijkt het op of een aansluiting op de speaker zelf maar ik heb al 4 van die dingen gehad en iedere keer net een iets nieuwe type en iedere keer gaat ie op hetzelfde kapot. Ik moet trouwens wel zeggen dat het niet de aansluit kabel is want daar heb ik al een vervangende op gesoldeerd.

Verwijderd

check je speaker dan even op een ander kabeltje ofzo :)

/me is nu naar zijn bed :)

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 05:28

Alphafox

wat zeggie!

mischien is philips gewoon gaar! :P :P :P :P
en oordopjes passen we allemaal! >:) >:) >:)

maar nu ff een serieus antwoord: geen flauw idee,mischien moet je voortaan je hoofdtelefoon niet zo hard zetten? en is je conus gewoon losgeraakt :? :? :?

wisdom is rarely common

• Felicia
Euhm even voor de duidelijkheid het gaat er niet om wat ik er aan moet doen om deze te repareren maar voor welke ik deze het beste kan vervangen. Ik heb hem al (meerdere keren) opnieuw vastgesoldeerd maar omdat die kabels intern niet goed verwerkt zijn of van slecht kwaliteit zijn ofzo gaat die iedere keer weer naar de klote.
en oordopjes passen we allemaal! >:) >:) >:)
En jij vind dat oordopjes goeie kwaliteit geven >:)

Verwijderd

Hey,

Ik heb zelf vandaag de Sennheiser HD500 Fusion gekocht.
Ben er erg tevreden over.
Hij zit ook heel lekker met het innovatieve BioNetic disign, hij is ook nog eens lekker licht.
De prijs valt ook wel mee, €90,-
Is in ieder geval een goed alternatief.
Plaatje: http://buy.sennheiserusa.com/ASP/Sennheiser/HiRes/hd500.jpg

Als je prijzen van Sennheiser moet hebben, moet je ff mailen, die heb ik liggen.

Als je prijzen van Beyer wilt hebben moet je gewoon ff een mailtje sturen naar de Nedrelandse importeur van Beyer.
Ik heb het e-mailadres ff voor je opgezocht.

info@electricsound.com

Vermeld gewoon in je bericht dat je de prijzenlijst wil hebben.

Veel suc6 met je zoektocht :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tsja, als je nou in of rond Rotterdam woonde, dan zou ik zeggen: Ga eens naar Correct. Daar hebben ze 2 wanden vol hangen met koptelefoons, die je dus gewoon op je harses kan zetten.

Tenslotte is goed geluid niet het enige waar je bij een koptelefoon op moet letten, dat 'ie comfortabel zit en degelijk aanvoelt is ook belangrijk. En dat laatste kan je daar in ieder geval prima testen.

Heeft ook Vogelzang geen koptelefoons ?? (Ik weet niet eens meer of die winkel nog wel bestaat in Eindhoven trouwens.)

Waarvoor gebruik(te) je jou ondertussen brakke Philips koptelefoon het meeste voor?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Felicia
Op vrijdag 24 mei 2002 14:19 schreef wimfortuyn het volgende:
[knip]
Thanx man :) big help. Ik zal eens een mailtje sturen naar de importeur en de senheiser (als ik het goed schrijf) komen me wel bekent voor, die weet ik hier denk ik wel te vinden.
Tenslotte is goed geluid niet het enige waar je bij een koptelefoon op moet letten, dat 'ie comfortabel zit en degelijk aanvoelt is ook belangrijk.
Waarom denk je dat ik vermeld dat ik grote oren heb ;)
En ik gebruik hem op dit moment eigenlijk voor alles waar muziek uit komt na 8 uur 's avonds. Ik ben namelijk niet de enige in mijn huis dus ik moet daar rekening mee houden. Het voordeel van de koptelefoon die ik nu gebruik is dat deze hele goede kwaliteit is en ook op een hoog volume nog zonder al te veel vervorming het goed doet (muziek/films draai ik vrij hard vanwege de effecten en de kwaliteit).
Heeft ook Vogelzang geen koptelefoons ??
Ja die zit er nog en nu zeg je wel iets handigs maar voor zover ik me kan herinneren (ben er al een tijdje niet meer geweest) hebben ze die daar niet om te proberen (wel passen maar niet testen) en dat zou ik heel erg jammer vinden. Wat ik wel weet is dat er hier of in het centrum of bij mij in het winkelcentrum (woon zelf meer tegen veldhoven aan) een audio speciaal zaak zit maar die heeft geen senheiser of beyer...

In ieder geval bedankt voor de zeer handige info :)

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 23:33 schreef wauske het volgende:
en voor een foto van mij en mijn grote oren www.wauske.nl/kees1.jpg [/sub]

Alvast bedankt voor de tips :)
[lolmode]
Goeie combo! Die oren en dat T shirt!
[/lolmode]

Edit: Is een geintje hoor.. ;)

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ik heb een Sennheiser HD570 en ik meot eerlijk zeggen dat het wel heel errug fijn om je oren zit , geluid is echt perfect heldere hoge tonen en diepe strakke baselines :)

Prijskaartje word eiglijk al wat minder maar ik heb er gewoon veel voor over :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1