Graag zou ik - voor de zekerheid - een zogenaamde 'Windows XP Systeemhersteldiskette' aan willen maken. Daar werd ik zojuist door XP op gewezen alvorens aan de installatie van een update te beginnen. Nu is mijn vraag aan jullie: waar kan ik in vredesnaam zo'n diskette maken? Ik heb al op het internet rondgesplozen, maar geen resultaat. In de search stond wel een resultaat, maar dat was nogal onbevredigend (met andere woorden: ze wisten het ook niet). Toch kan ik me niet voorstellen dat niemand weet hoe het moet, vooral omdat het een nogal standaard aangelegenheid betreft!
Uhm dat doe je in XP zelf want daar staat de info die op de flop moet.Op woensdag 22 mei 2002 22:52 schreef Piewiet het volgende:
Graag zou ik - voor de zekerheid - een zogenaamde 'Windows XP Systeemhersteldiskette' aan willen maken. Daar werd ik zojuist door XP op gewezen alvorens aan de installatie van een update te beginnen. Nu is mijn vraag aan jullie: waar kan ik in vredesnaam zo'n diskette maken? Ik heb al op het internet rondgesplozen, maar geen resultaat. In de search stond wel een resultaat, maar dat was nogal onbevredigend (met andere woorden: ze wisten het ook niet). Toch kan ik me niet voorstellen dat niemand weet hoe het moet, vooral omdat het een nogal standaard aangelegenheid betreft!
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Tymiek: tuurlijk doe je dat in Windows. Mijn vraag is alleen: WAAR?!?!
Garfield: je doelt op de opstartdiskettes. Een hersteldiskette bevat echter informatie over je specifieke configuratie en kan dus nooit een standaard opstart- c.q. installatiediskette zijn.
Garfield: je doelt op de opstartdiskettes. Een hersteldiskette bevat echter informatie over je specifieke configuratie en kan dus nooit een standaard opstart- c.q. installatiediskette zijn.
Verwijderd
Klopt je hebt helemaal gelijk, sorryOp woensdag 22 mei 2002 22:59 schreef Piewiet het volgende:
Tymiek: tuurlijk doe je dat in Windows. Mijn vraag is alleen: WAAR?!?!
Maar ik denk dat je dit bedoelt: Start => Uitvoeren => NTbackup
(en nu hoop ik maar dat dit ook in XP werkt)
Het schijnt inderdaad te werken. In de Wizard-modus wil het niet lukken, maar nadat je de Wizard uitgeschakeld hebt, gaat hij bij optie 3 inderdaad iets van een systeemdiskette aanmaken. Ik neem aan dat dat de diskette is die bedoeld wordt.
Enorm bedankt! (mocht het niet lukken, dan hoor je dat uiteraard nog!)
Enorm bedankt! (mocht het niet lukken, dan hoor je dat uiteraard nog!)
Het wil niet lukken. Wat ik ook doe, er is minimaal 345 Mb nodig voor de backup. Ik zag wel dat er NA een dergelijke backup de mogelijkheid is om een soort van systeemhersteldiskette te maken. Dus eerst ca 250 diskettes volpompen om uiteindelijk 1 systeemhersteldiskette te kunnen maken. Goh, zeker de nieuwe soort van XP's gebruiksvriendelijkheid! 
Maar even serieus ... dit moet toch makkelijker kunnen? Misschien is het helemaal niet de bedoeling om het via de NTBackup te doen?
Maar even serieus ... dit moet toch makkelijker kunnen? Misschien is het helemaal niet de bedoeling om het via de NTBackup te doen?
Verwijderd
windows maakt zelf op je hd een herstel punt aan die kun je activeren door : start - help en ondersteuning - Wijzigingen ongedaan maken met behulp van Systeemherstel
( als je je systeem wilt herstellen kun je ook gewoon de xp cd erin leggen en dan systeem herstel van daaruit starten dacht ik zo )
( als je je systeem wilt herstellen kun je ook gewoon de xp cd erin leggen en dan systeem herstel van daaruit starten dacht ik zo )
Klopt, maar als Windows de update nu zo erg verprutst heeft dat XP niet meer wil opstarten, dan heb je daar toch weinig aan en ben je toch aangewezen op de systeemhersteldiskette!
Ik heb alle updates zojuist geinstalleerd zonder een centje pijn. Maar toch zal ik niet rusten voor ik weet hoe je een dergelijke diskette maakt. You'll never know ...
Ik heb alle updates zojuist geinstalleerd zonder een centje pijn. Maar toch zal ik niet rusten voor ik weet hoe je een dergelijke diskette maakt. You'll never know ...
Verwijderd
Misschien heb je hier iets aan?
Open help en zoek op Q168015
Daar komen twee identieke artikelen uit, die gaan over het maken van een aangepaste hersteldiskette onder NT.
Misschien werkt het ook onder XP.
Dat horen we toch zeker wel van je?
Open help en zoek op Q168015
Daar komen twee identieke artikelen uit, die gaan over het maken van een aangepaste hersteldiskette onder NT.
Misschien werkt het ook onder XP.
Dat horen we toch zeker wel van je?
HOW TO: Re-Create a Missing Automated System Recovery Floppy Disk in Windows XP (Q299526)
Ik heb het daar vandaan. Je moest iets van 2 of 3 files naar een diskette kopieren en dat is dan alles.
Nadeel als je die wizard volgt is dat hij zowat alles op die diskette wil proppen (documenten, startmenu, instellingen, etc.) tja, ruim 3GB past nou eenmaal niet op diskette.
Overigens is hier al eerder een topic over geweest die alleen hardhandig dicht werd gegooid omdat men niet het verschil wist tussen opstartdiskettes en een systeemhersteldiskette. Dit zijn dus duidelijk 2 verschillende dingen!
Als je van de cdrom boot dan kun je op een gegeven moment op F2 drukken waarmee je dan de ASR (Automatic System Recovery) kunt starten, daar heb je dus die diskette voor nodig. Ik snap alleen niet waarom windows dan mijn hele schijf op die diskette gaat backuppen, zo wordt het niet in de help vermeld.
Ik heb het daar vandaan. Je moest iets van 2 of 3 files naar een diskette kopieren en dat is dan alles.
Nadeel als je die wizard volgt is dat hij zowat alles op die diskette wil proppen (documenten, startmenu, instellingen, etc.) tja, ruim 3GB past nou eenmaal niet op diskette.
Overigens is hier al eerder een topic over geweest die alleen hardhandig dicht werd gegooid omdat men niet het verschil wist tussen opstartdiskettes en een systeemhersteldiskette. Dit zijn dus duidelijk 2 verschillende dingen!
Als je van de cdrom boot dan kun je op een gegeven moment op F2 drukken waarmee je dan de ASR (Automatic System Recovery) kunt starten, daar heb je dus die diskette voor nodig. Ik snap alleen niet waarom windows dan mijn hele schijf op die diskette gaat backuppen, zo wordt het niet in de help vermeld.
Verwijderd
zoals ik erboven al erbij tetypt heb ( misschien niet gelezen ) de windows cd erin leggen, en herstel procedure starten. dan zet ie als het goed is alle standaardwaarden weer terug en laat de rest staan.
( dit weet ik niet 100 % zeker )
Dat werkt niet, dan zal hij vragen om een zogenaamde ASR diskette en die zul je eerst moeten aanmaken en dat is dus de vraag, waar en hoe.Op woensdag 22 mei 2002 23:39 schreef 1mp1 het volgende:
zoals ik erboven al erbij getypt heb ( misschien niet gelezen ) de windows cd erin leggen, en herstel procedure starten. dan zet ie als het goed is alle standaardwaarden weer terug en laat de rest staan.
Verwijderd
Uit de Help (gezocht op asr):
Of is dit die hele uitgebreide methode?Automatisch systeemherstel bestaat uit twee delen: een reservekopie maken en het systeem herstellen. De reservekopie wordt gemaakt met behulp van de wizard Automatisch systeemherstel in Back-up. De wizard maakt een reservekopie van de systeemstatus, systeemservices en alle schijven die aan de onderdelen van het besturingssysteem zijn gekoppeld. Daarnaast wordt er een bestand gemaakt met informatie over de reservekopie, de schijfconfiguraties (standaardvolumes en dynamische volumes) en de manier waarop het systeem kan worden hersteld.
U kunt verdergaan naar het gedeelte voor herstel door op F2 te drukken wanneer hierom wordt gevraagd door Setup. Automatisch systeemherstel leest de schijfconfiguraties in het gemaakte bestand en herstelt in ieder geval alle schijfhandtekeningen, volumes en partities op de schijven die nodig zijn voor het opstarten van de computer. (Er wordt geprobeerd alle schijfconfiguraties te herstellen, maar dit kan onder bepaalde omstandigheden onmogelijk zijn.) Vervolgens wordt een eenvoudige installatie van Windows uitgevoerd, waarna de herstelprocedure automatisch wordt gestart. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de reservekopie die door de wizard Automatisch systeemherstel is gemaakt.
Dat bedoelde ik, alleen deze gaat gewoon je volledige winxp install op een diskette proppenOp woensdag 22 mei 2002 23:46 schreef Compeutje het volgende:
Uit de Help (gezocht op asr):
[..]
Of is dit die hele uitgebreide methode?
Dus als iemand hier iets op weet, vertel.
Uhhh dude NOFI hiero, maar een herstel disk is volgens mij toch wel iets anders dan een bootflop.....Op woensdag 22 mei 2002 22:56 schreef Garfield het volgende:
Wees welkom op GoT
Uit de Windows FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/17#17
edit:
ff in de help van XP gezocht, dit is um volgens mij:[quote]
..
To back up default recovery keys to a floppy disk
Click Start, click Run, type mmc, and then click OK.
On the File menu, click Add/Remove Snap-in, and then click Add.
Under Add Standalone Snap-in, click Certificates, and then click Add.
Click My user account, and then click Finish.
Click Close, and then click OK.
Double-click Certificates - Current User, double-click Personal, and then double-click Certificates.
Click the certificate that displays the words File Recovery in the Intended Purposes column.
Right-click the certificate, point to All Tasks, and then click Export.
Follow the instructions in the Certificate Export Wizard to export the certificate and associated private key to a .pfx file format.
Notes
This operation must be performed by the recovery agent account that has the recovery certificate and private key in their private store.
Before making any changes to the default recovery policy, be sure to secure the default recovery private key. The default recovery keys in a domain are stored on the first domain controller for the domain. The domain administrator is the default recovery agent.
For more information about using Certificates in MMC, see Related Topics.
..
[/quote]
ff in de help van XP gezocht, dit is um volgens mij:[quote]
..
To back up default recovery keys to a floppy disk
Click Start, click Run, type mmc, and then click OK.
On the File menu, click Add/Remove Snap-in, and then click Add.
Under Add Standalone Snap-in, click Certificates, and then click Add.
Click My user account, and then click Finish.
Click Close, and then click OK.
Double-click Certificates - Current User, double-click Personal, and then double-click Certificates.
Click the certificate that displays the words File Recovery in the Intended Purposes column.
Right-click the certificate, point to All Tasks, and then click Export.
Follow the instructions in the Certificate Export Wizard to export the certificate and associated private key to a .pfx file format.
Notes
This operation must be performed by the recovery agent account that has the recovery certificate and private key in their private store.
Before making any changes to the default recovery policy, be sure to secure the default recovery private key. The default recovery keys in a domain are stored on the first domain controller for the domain. The domain administrator is the default recovery agent.
For more information about using Certificates in MMC, see Related Topics.
..
[/quote]
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Verwijderd
Leuk allemaal, maar bij mij gaat het op een gegeven moment mis. Het is me gelukt om de 'Certificaten - Huidige gebruiker' toe te voegen. Maar wanneer ik dan dubbelklik op de map 'Persoonlijk' ('Personal') staat er: 'Er kunnen geen items worden weergegeven in deze weergave'. Er staat dus geen map 'Certificaten' ('Certificates').
Hoe kan ik nu verder?
Hoe kan ik nu verder?
Verwijderd
[offtopic]Op donderdag 23 mei 2002 15:40 schreef Hans.Solo het volgende:
Uhhh dude NOFI hiero, maar een herstel disk is volgens mij toch wel iets anders dan een bootflop.....
[/edit]
En dat zie ik dus ook in mijn 2e reactie.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13704832#13704832
Nee, anders had ik je wel gequoteOp vrijdag 31 mei 2002 20:45 schreef Meatloaf het volgende:
Was dit een reactie op mijn bericht? Zo ja, dan kan ik je niet volgen!
Verwijderd
Okee, ik haal even een oude
uit de sloot hier. Ik zoek dus naar het antwoord op deze vraag maar heb hem nu nog steeds niet gevonden. Weet iemand ondertussen al hoe de hersteldisk gemakkelijk in XP aangemaakt kan worden?
Pagina: 1