Toon posts:

[RIS] meerdere images van verschillende OS'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb eens een vraag, ben een beetje aant kloten geweest met de RIS service, allemaal prachtig wanneer het eenmaal loopt ( heeft een paar uur geduurt ivm. e100b probleem ). Nu wilde ik eens gaan proberen om niet alleen een image van een ge-slipstreamde versie van 2000 Pro op de RIS Server te zetten maar om ook eens XP en 2000 Server erbij te zetten.

ALLEEN wannneer ik nu dus al een image heb gemaakt en er een cd van een andere versie van windows in doe krijg ik de melding dat hij hier niets mee kan omdat die versie niet gelijk is aan de versie die er al op staat ( als ik het me goed herrinner tenminste, is al ff geleden namelijk en heb morgen waarschijnlijk weer ff tijd om te prutsen).

Moet ik nu die andere image weggooien ( eerst backup maken naar andere plaats natuurlijk) dan een nieuwe install van het andere OS doen en dan weer die andere image erbij copieeren? En als dit zo moet, hoe zit het dan met de directory met geloof ik 4 files waaronder de NTLOADER ??

Iemand die me hier ff mee opweg kan helpen?
Zou mooi zijn :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:59
euh snap je vraag niet echt eigenlijk..

krijg je die foutmelding als je je client wil klonen met risetetup?

je hebt neem ik aan wel de originele cd van het andere os toegevoegd aan je ris server? of krijg je daar de foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet met ripprep ( of hoe het dan ook heet ) iets gedaan, ik wil de originele cd's gebruiken en dan de install unattended maken in die .sif file, dit is perfekt gelukt met 2000pro, alleen als ik nu dus de 2000server cd erin doe en met deze precies hetzelfde wil doen krijg ik een melding dat hij geen image kan maken van dit OS omdat dit niet hetzelfde is als die er al op staat ( gelooff tenminste dat dit de melding was, check ik morgen even ).

Enige waar ik nu dus even mee op weg geholpen moet worden is, hoe krijg ik een 2e OS image op die RIS server ( dus vanaf de org. cd en niet ripprep).

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:59
http://www.win2kwereld.com/main/Doc's/Remote%20Install%20Servise%20(RIS)%20I/remote%20install%20servise%20(ris)%20i.shtml

hier staat het wel duidelijk beschreven, als je nog problemen hebt horen we het wel...
Op woensdag 22 mei 2002 22:58 schreef vandamage het volgende:
Ik heb nog niet met ripprep ( of hoe het dan ook heet ) iets gedaan, ik wil de originele cd's gebruiken en dan de install unattended maken in die .sif file, dit is perfekt gelukt met 2000pro, alleen als ik nu dus de 2000server cd erin doe en met deze precies hetzelfde wil doen krijg ik een melding dat hij geen image kan maken van dit OS omdat dit niet hetzelfde is als die er al op staat ( gelooff tenminste dat dit de melding was, check ik morgen even ).

Enige waar ik nu dus even mee op weg geholpen moet worden is, hoe krijg ik een 2e OS image op die RIS server ( dus vanaf de org. cd en niet ripprep).

Verwijderd

Topicstarter
:) aan de hand van dat document ben ik eens begonnen met RIS, las het en dacht " Is dat alles?" maar toen dat klaar was wilde de Armada niet eens verder dan een pxe boot, ff opgezocht waarom niet en beta drivers in de image geplaatst.

Probleem zit em in het plaatsen van een 2e image van bijv. windows2000 server wanneer er al een image van windows2000 pro op staat, ik krijg dan een error, zal morgen direct eens even kijken wat dat nou precies was en dan post ik em hier wel weer ff.

Wat doen jullie trouwens, software distributie via de ADS of good old scripting? Want hier zit ik zelf nog ff over te twijfelen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net ge-checked wat de melding nou precies was, niet die ik hierboven noemde maar ik krijg de volgende melding:
"This version of the product only supports windows 2000 professional".

Moet ik dus ergens een update van de RIS server vandaan halen zodat ik wel een nieuwe image van een 2000 server cd kan maken, ik heb al gezien dat dat bij XP wel zo is.

Verwijderd

Tijdens de test van RIS hier liepen we tegen aardig wat problemen op, XP (pro) (eng & nl) gaf tijdens de installatie de melding of we even de XP cd erin wilde doen omdat hij filetje miste... Is een hotfix voor, (kan je gewoon bij MS aanvragen en dan mailen ze em gewoon netjes.) Ik denk dat je het beste gewoon even kunt testen hoe alles loopt, hotfixes toepassen zonder te hebben getest van tevoren kan altijd voor extra problemen zorgen.

Geloof dat RIS zelf ook nog wat problemen had met image maken / lezen dus daar was ook weer een hotfix voor nodig, (mits het probleem zich voordoet.)

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:35
Op donderdag 23 mei 2002 09:19 schreef vandamage het volgende:
Heb net ge-checked wat de melding nou precies was, niet die ik hierboven noemde maar ik krijg de volgende melding:
"This version of the product only supports windows 2000 professional".

Moet ik dus ergens een update van de RIS server vandaan halen zodat ik wel een nieuwe image van een 2000 server cd kan maken, ik heb al gezien dat dat bij XP wel zo is.
Ergens in de registry van 2000 server van een 1 een 0 maken of andersom en dan werkt ook server :)
kan het document zo ff niet vinden maar het schijnt wel te kunnen.

En dan Document wat hierboven dat heb ik snel even geschreven ben er verder nooit echt ingedoken, dit waren slechts mijn eerste ervaringen.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die wel weet welke registry setting het is waar harry666 het over heeft!??! zou toch super zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Heb al iets gevonden;
q304314 en Q308508

Verwijderd

Topicstarter
Alles gelukt,

Heb nu alleen nog 2 vraagjes,

1 waar geef ik aan dat ik de naam van de te installeren pc zelf in wil geven en niet dat ik gelimiteerd ben aan de keuzes die ik in de active directory kan vinden ( dus bij eigenschappen van de RIS server ). Ik wil namelijk zelf ingeven bedrijfsnaamsrv2k01 of bedrijfsnaamws2k01 of bedrijfsnaamwsxp01 en dat gaat niet echt met de keuses die ik nu heb, staat me trouwens iets van bij dat toen ik een maand geleden met de install van RIS begon wel die optie had, dus ik zal het wel ergens aan gegeven hebben, maar waar!?!?

2 Klopt het dat ik de RIS service stop en start wanneer ik verify server kies bij eigenschappen van de ris server in de active directory.

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 09:32
misschien lul ik nu uit mijn nek hoor,

maar ik heb geloof ik ooit eens gelezen dat je met RIS geen Windows 2000 Server uit kan rollen.

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die 2000 server is al gelukt, heb alleen nog ff die 2 vraagies die ik boven jou posting stel, Harry666 weet het vast en zekers...... toch niet dan?!?!

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 16:29

vanwegen

-:|:-

group policy > remote installation setting > client configuration

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Topicstarter
Is een test omgeving, 1 server 1 client geen policies

• vanwegen

vanwegen

hoe bedoel je geen policies, je hebt RIS toch ergens op een server (al dan niet op je DC) op een server in een domein geinstallleerd ?

Vervolgens is er op elke client die met RIS wordt ingericht zeker één policy van toepassing nl die van de root in je domain tree. (de default domain policy) daarin kan je onder

user configuration > windws settings > remote inmstallation services > choice options

aangeven wat je al dan niet voor keuzen aan de gebruiker over wil latern

Verwijderd

Topicstarter
Ja OK, er is een root policie maar hier heb ik niets mee gedaan, maar maakt hij daar dan al op dat punt gebruik van? hij draait dan toch ook nog steeds met de pxe boot driver?! dacht namelijk dat hij dan ( dus pxe boot -> 1ste blauwe scherm -> ff inloggen -> op dit punt geeft ie die naam aan ) alleen maar de validatie op het domain deed, kan het natuurlijk mis hebben.

• vanwegen

vanwegen

Yup zelfs dan maakt ie er al gebruik van.

Geloof me we hebben het hier al heeel erg lang zo draaien. Op die manier kan je zelf instellen om bijv linux of NT4 of wat jij wilt met RIS te installeren.

Ik gebruik het voornamelijk om te zorgen dat ik zelf de partitionering aan kan geven (ipv een grote c:\)

Verwijderd

Topicstarter
OK, zal eens ff gaan checken als ik er van de week tijd voor heb.

Hoe deden jullie dat dan? jullie maakten een account RISwin2kInstaller of RISLinuxInstaller aan met daarop de bepaalde policie? En ehh hoe doe je dan NT en Linux via RIS, dat kan dan natuurlijk niet door ( zoals ik nu doe ) de cd van het OS er in, image door ris laten maken en dan unaatended maken. Deed je dat dan via Ghost 6.5 of hoger ofsow? Wil als ik meer tijd heb me er eens goed in gaan verdiepen, ken je veel poen mee verdienen, 1x een goeie opzet en daarna alleen eisen van de klant er in verwerken.

Hoe deden jullie de software distributie? ik wil het nu via de Good Old scripts doen, ff checken of je in die groep zit, jah? dan check of er een filetje met die nam staat, Nee --> dan installen Wel --> Go to End.
Wat raden jullie aan, gewoon via scripts doen of via de OU's ?

Verwijderd

Topicstarter
>>Ik gebruik het voornamelijk om te zorgen dat ik zelf de >>partitionering aan kan geven (ipv een grote c:\)

Ehmm durf et bijna niet te vragen... waar geef je dat aan? in de sif ken ik voor zover ik nu heb gezien alleen filesystem = leavealone ( geloof ik ) en usefulldisk = yes ofzo aangeven, heb een html van 240 blz. van technet gehaald, hiermee mn unattended install gemaakt maar stond geloof ik niets in hoe ik aangeef dat de 1ste partitie xx Gig moet zijn.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 19:57 schreef vandamage het volgende:
>>Ik gebruik het voornamelijk om te zorgen dat ik zelf de >>partitionering aan kan geven (ipv een grote c:\)

Ehmm durf et bijna niet te vragen... waar geef je dat aan? in de sif ken ik voor zover ik nu heb gezien alleen filesystem = leavealone ( geloof ik ) en usefulldisk = yes ofzo aangeven, heb een html van 240 blz. van technet gehaald, hiermee mn unattended install gemaakt maar stond geloof ik niets in hoe ik aangeef dat de 1ste partitie xx Gig moet zijn.
Je hebt inderdaad een equivalent voor het answerfile voor RIS. Om partitieomvang en dergelijke in te stellen kun je in dat bestand bepaalde instellingen meegeven, even uit mijn hoofd; ExtendOEMPartition, dit kun je opzoeken in de documentatie (deploy tools).

Die documentatie is trouwens voor verbetering vatbaar.

Voor andere geavanceerde fratsen heb je een speciale "uitbreiding/add-on", oorspronkelijk van 3Com afkomstig; de RIS menu-editor. Hiermee kun je ook bootfiles maken van DOS-diskettes (BIOS updates) of andere OS'en. Tegenwoordig te vinden op http://www.lanworks.com/eval en het is gratis.

Zoek voor meer info ook op de site van Windows 2000 Magazine, in hun artikel archief staat nog wel het 1 en ander en wel in begrijpelijke taal.

Ik zou in het algemeen aanbevelen om dat archief als CD aan te schaffen, het is een bron van informatie waar weinig tegenop kan.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm klein vraagie dan nog, wat is de site van windows 2000 magazine?? en die andere url. .... die doet ut nie :( hoe heet dat pakketje ken ik eens een keer mee gaan spelen
Pagina: 1