[Chello] Interesant berichtje bij Netwerk Status?

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb op dit moment wat gezeur aan mijn chello verbinding, dus ik ging even op de netwerk status pagina van www.chello.nl kijken om te zien of ze misschien iets aan het verbouwen zijn ofzo .. Stond niks over dus zal wel iets tijdelijks zijn ..

Iets wat ik opzich wel interessant vind stond eronder:
Op 15 Mei schreef het webmannetje van chello het volgende:
Modem Instellingen.

Naar aanleiding van de berichten in de media over het kunnen aanpassen van de instellingen van het modem heeft UPC passende maatregelen genomen. Op dit moment is het niet meer mogelijk om de instellingen van het modem te veranderen.
De kleine groep (25) klanten die de configuratie had aangepast, is ondertussen teruggezet naar de standaard configuratie. Tevens wil UPC erop wijzen dat het veranderen van modem instellingen niet is toegestaan (zie o.a. artikel 16.8 van de algemene voorwaarden).
Ik wil niet mijn modem opvoeren ofzo :) maar ik vroeg me af of iemand misschien meer kaas gegeten heeft van deze berichten in de media? Of heeft iemand een idee wat de 25 UPC gebruikers tijdelijk hebben kunnen veranderen? Want blijkbaar staat er niet echt een strenge sanctie op, aangezien de gebruikers gewoon weer normale instellingen hebben gekregen en dus nogsteeds fijn UPC kunnen gebruiken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was iemand die een programma had gemaakt om een motorola kabelmodem te uncappen.
Je moest dan eerst het bootimage van je modem downloaden met tftp en vervolgens het een en ander aanpassen. Daarna weer uploaden in je modem.
Het programma heet "OneStep", maar die site waar het op stond is weer down :(

Dit was een methode die zeer riskant was, in tegenstelling tot het oude "fuckupc". daar werd alleen de arp-tabel en wat routes aangepast.

Ik zal verder geen links posten, maar misschien kun je op forum.chelloo.com wat meer info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 00:43 schreef Pilletje het volgende:
Er was iemand die een programma had gemaakt om een motorola kabelmodem te uncappen.
Je moest dan eerst het bootimage van je modem downloaden met tftp en vervolgens het een en ander aanpassen. Daarna weer uploaden in je modem.
Het programma heet "OneStep", maar die site waar het op stond is weer down :(

Dit was een methode die zeer riskant was, in tegenstelling tot het oude "fuckupc". daar werd alleen de arp-tabel en wat routes aangepast.

Ik zal verder geen links posten, maar misschien kun je op forum.chelloo.com wat meer info vinden.
Dat onestep proggie is nooit uitgekomen. Het klopt inderdaad. Het veranderen van de instellingen kan nog steeds, alleen krijg je nu packetloss als je boven de snelheid uitkomt van chello.
Verder wat je kon veranderen waren je up en download snelheid, ik haalde zo up 200 k/sec en down 800 k/sec. Ook kan je de prioriteit (standaard op 1) hoger zetten(7). Waardoor je voorang krijgt op ander verkeer. Maar dat heb ik eigelijk nooit gedaan. Daarmee benadeel je anderen teveel. Verder is het eigelijk wel vreemd dat dat onestep progje is verdwenen, of eigelijk de maker is plotseling verdwenen.
May 16:

Byter's absence is very strange.. He has not shown up in the private group channels for some time and he hasn't returned my emails.. If many of you don't know, He is a programmer in the OneStep Beta.

So because he is gone, I am going to open up some new tryouts for the position. If you can code in C++, Delphi or VB.net, join #OneStep (IRC Channel) and Idle there so I can give you an interview. Thanks
En inderdaad heb ik niks gehoord, maar ik weet ook niet of ik bij die 25 hoor. Je kan namelijk de instellingen van je modem zo aanpassen dat ze niet van buitenaf gechecked kunnen worden. Dus weet niet zeker of ik daarbij hoorde.
Wat ik wel vreemd vindt is dat de config die ik download eerst deze inhoudt had:
Both values were retrived from your modem
Lets look at some more stuff :)
Current Download cap is: 1500000 bps
Current upload cap is: 384000 bps <== Dit was eerst 128000
Time server IP is: 172.29.32.138
DHCP Server IP is: 172.29.32.138
Daarbij is gekomen dat ik tegenwoordig dan dus 19 k/sec haal op mordax.nl en dat was vroeger 16 k/sec. Het heeft dus uiteindelijk 3 k/sec opgeleverd. Ik vraag me af of andere het ook hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 00:30

Alphafox

wat zeggie!

wow! das gaaf!
jammer dat ze er achter zijn gekomen!
ik ga gelijk ff zoeken naar dat proggie!
thnx!

wisdom is rarely common

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nah ik hoef geen links, ik heb toch niet zo'n modem ofzo en vind het ook nie zo nodig verder .. Maar omdat er vroeger welleens topics over geweest waren vroeg ik me af wat er nou precies gebeurd was rondom die modem instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
maar werkt nog steeds :)

DU Meter Weekly Report

Period (From)Period (To)DownloadUploadBoth Directions
28-4-20024-5-20022.046.452 KB3.855.237 KB5.901.689 KB
5-5-200211-5-20028.928.031 KB9.203.859 KB18.131.890 KB
12-5-200218-5-20028.870.507 KB3.767.414 KB12.637.922 KB
19-5-200225-5-20027.957.542 KB1.277.181 KB9.234.723 KB
26-5-20021-6-20029.138.743 KB6.023.569 KB15.162.312 KB
2-6-20028-6-200213.139.126 KB13.533.205 KB26.672.331 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:11
Ik zou het niet doen, als ze dezelfde sancties gaan gebruiken als bij data bausers (wat me ZEER waarschijnlijk lijkt) dan sluiten ze je gewoon af, eventueel een boete erachter ofzo? geld hebben ze hard zat nodig :)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41

ThaHandy

Discovery Channel

op een site :X
staat er info hoe je dat doet enzow.
oke ff proberen :)
ik kom niet verder dan bij stap 1
"find your tftp server"
:{

(@home hiero)
ach et was et probeten waard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Op donderdag 23 mei 2002 00:59 schreef DRaakje het volgende:

[..]

Dat onestep proggie is nooit uitgekomen.
...
Dat klopt, het is ook nog in een Beta vorm. De officiele versie wordt dit weekend verwacht!
Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd!
Right now we are sending out BETA copies of this software to the email list of donators for this site. Expect the final release this Saturday / Sunday!
en
June 5: Okay, everyone on the list should have received an Advanced Copy of the software. I Have been getting a lot of good responses from everyone that it works on all of the different ISPs. Now that we are done with MD5 what's next? Completion and Final release of OneStep is on the list. Also we are going to start a section to show you how NOT to get caught when uncapping and give you some awesome programs to help you.

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het standaard IP adres van een surfboard kabelmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het programma nog wel, is eigenlijk zeer makelijk aan te komen.

Alleen jammer dat DerEngel het later toch openbaar gemaakt heeft want ik raad het nu gewoon streng af om dit nu te gaan gebruiken! Providers weten er nu van en het is een eitje voor hun om te zien wie deze hack heeft toegepast.

Ik denk dat DerEngel gewoon media geil is ofzo, ik vind het een mietje, ik wist al van deze ontwikkeling toen het nog niet openbaar gemaakt was, overigens het was al eens door een andere groep openbaar gemaakt echter niemand merkte dat op want het was te moeilijk voor de 'gewone' user om je modem te 'hacken' en er ontbrak nog wat informatie.
DerEngel heeft hoogstwaarschijnelijk deze info gebruikt en gewoon een simep windows programma gemaakt die dit in werking stelt.

JE kan dit gewoon met het bekende 'scriptkiddie-hacker' verhaal vergelijken. De hacker heeft er verstand van en de scipt kiddie gebruikt wat tooltjes waarvan hij de technologie niet van gebruikt en hierdoor dingen niet ziet aankomen en dan wordt ie dus in dit geval gepakt door de provider.
Pagina: 1