Toon posts:

examen.nl via mxtream slecht bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een beetje noob hier, dus als dit de verkeerde plek is voor deze vraag, verplaats hem gerust ;)

Ik ben VWO eindexamenkandidaat en had vandaag 2 examens. Ik wilde op examen.nl mijn cijfer uitrekenen, maar ik kon de site niet bereiken. Ik ging op onderzoek uit.

Pingen naar www.examen.nl of examen.nl gaf geen resultaat:
code:
1
2
3
Ping-aanvraag kan host www.examen.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer
het
opnieuw.

Ik heb ADSL bij XS4All, dus ik dacht: laat ik eens iemand vragen met Chello of die wel kon pingen. Warempel, dat kon. Maar ik nog steeds niet :?

Ik klop dat ipadres direct in de browser (http://80.65.97.71/index.html + index.html ja, anders kreeg ik een directory listing error), en ik kon de site openen. Maar niet correct. Alles ging super traag en op een gegeven moment kreeg ik zelfs ongeparste php code terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?PHP
require "../../siteconfig.inc.php";
require "../cijfer.inc.php";
?>
<?PHP
  printPulldown(getJarenLijst(), "...", "jaar", "jaar");
?>

Dit lijkt met toch niet echt de bedoeling he >:)

Dit moet serverside gebeuren, dus het is de server's fout als die mij ongeparste php code teruggeeft ipv alleen plain html.

Om problemen met mijn eigen systeem uit te sluiten ging ik inbellen via Euronet. De site kon gewoon meteen worden geopend, nog sneller dan met ADSL :?

Niet dat dit een probleem is waar ik slapeloze nachten van ga krijgen, maar ik ben wel heel benieuwd hoe dit kan gebeuren. Iemand een ideetje?

Verwijderd

nergens last van heb planet mxstream

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Op woensdag 22 mei 2002 22:19 schreef chefke het volgende:
nergens last van heb planet mxstream
same here.

Inderdaad verkeerde forum

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

overbelasting natuurlijk, en dit hoort *zeker* niet in Professional Networking & Servers thuis he... Anders zet dit ff neer in Schop een Modje :) Anders is het toch een kwestie van wachten

Verwijderd

bij mij doet die het ook gewoon hoor :)

• Roelant
  • Niet online
[forum=24] >> [forum=4]

Had je zelf écht niet kunnen bedenken dat dit geen professional networking & servers is? Dan wens ik je héél, maar dan ook echt héél veel succes met je examen ;)

Verwijderd

ik anders nog wel eens site die wel berijkbaar is! :D

http://eindexamens.scholieren.com/examens/antwoorden.php3

Verwijderd

Ik heb even zitten kijken, en ik krijg hier met fast-ADSL van xs4all ook soortgelijke dingen:
code:
1
2
3
4
5
6
<?php

require( "maxidoc.config.php" );
require( "maxidoc.class.php" );
require( "maxidocadmin.class.php" );
require( "maxsecurity.class.php" );

enz enz... :Z

het zou kunnen dat het toch aan xs4all ligt :7. Beetje raar, tot nu toe niets dan lof over xs4all, en ook nooit soortgelijke problemen gehad :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat ik dan niet begrijp is dat je ongeparste php terugkrijgt. Ik bedoel, dat kan toch niet :?
Had je zelf écht niet kunnen bedenken dat dit geen professional networking & servers is? Dan wens ik je héél, maar dan ook echt héél veel succes met je examen
Ja, eigenlijk wel :o Dacht eerlijk gezegd ook dat ik in een ander forum zat. Maargoed, die was achteraf gezien ook fout :+

Verwijderd

Ik krijg ook van die vage PHP codes terwijl ik chello heb. Dus volgens mij ligt het niet aan xs4all.

• Roelant
  • Niet online
Als je PHPcode te zien hebt ligt dat *altijd* aan de server. Nooit aan je provider. PHP is een server-side programmeertaal, de taal wordt op de server geparsed en de output wordt naar je de client (jouw computer) gestuurd.

Als je PHP-code te zien krijgt, wordt PHP dus niet geparsed, of niet op de juiste manier, een andere oorzaak dan dat is er niet.
Pagina: 1