Wel OpenGL maar geen D3D op Asus V7700 (GF2 GTS)

Pagina: 1
Acties:

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 00:56
Ik heb een redelijk vaag probleem met DirectX. Ik heb al diverse schone installaties achter de rug allen met hetzelfde resultaat: Geen DirectX mogelijk, Initialisatiefout Apparaat.

Het vreemde is dat het ooit wel gewerkt heeft. En het is zowel onder Win98SE als onder WinXP het geval, met precies dezelfde foutmelding.

Ik snap er helemaal niks van, want op een kale installatie van win98SE werkt het op zich volgens DxDiag wel, tot ik DirectX v7.0 of hoger installeer.

Je snapt het (eigenlijke) probleem wel. De meeste spellen vragen nu juist om v7.0 of hoger!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ok, een paar opties/vragen:
- Hardware acceleration wel op 'Full' gezet?
- IRQ toegewezen aan videokaart?
- Welke videokaart drivers?
- AGP Aperture size op 32MB of meer gezet?

• Adm.Spock
Het heeft niet te maken met drivers en dergelijke, ik heb werkelijk alle combinaties geprobeerd. Maar als ik van DX6 naar DX7 of hoger update gaat het fout.

Verwijderd

Vinm had hele goede vragen en ik denk dat bij een van die dingen de oplossing ligt. DirectX 7 en nieuwer vraagt gewoon om meer resources, zoals een irq en hogere aperture size

• Adm.Spock
Je hebt helemaal gelijk!

Maar mijn probleem is dat DX7 en 8! wel gewerkt hebben, maar dat het nu dus niet meer werkt, met geen mogelijkheid niet! :'(

Verwijderd

hetzelfde probleem had ik ook. met mijn V7700

Verschillende drivers geprobeerd maar niets.
Uiteindelijk DX Buster dx8.1 eraf gehaald en vervolgens DX8.1 opnieuw geinstalleerd. Lopen als een trein *D
Pagina: 1