Toon posts:

[OC]SLOT A 800 beter koelen (water/peltier..enz)

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ( jah nog steeds ) een ATHLON SLOT A 800.....nu momenteel @ 1020 mhz.....

Die heb ik gekoeld door dit ding :

Afbeeldingslocatie: http://www.amkcomputer.com/amkpc/images/3125.jpg

Die 2 alpha koelers zijn net 2 straaljagers man !!
Vandaar ik ze op 7 volt heb gezet....maar dan maken ze nog steeds veel lawaai |:(

Nu wil ik het dus gewoon GOED gekoeld hebben en een normaal geluid :)

Nu is ie stressed op 800 mzh 35 graden.
Op 1020 daarin tegen al vlug 48 graden.

Nu dacht ik zelf aan waterkoeling..... maar kan die deze hitte wel aan......aangezien deze op 800 mhz al snel c.a. 50 watt genereerd.

( volgens deze tabel : http://www.waterkoeling.nl/files/overcpu.xls ).

En zou ik hem op 1050 zetten dan is ie al gouw op c.a. 75 Watt :(.

Is het een ID om een socket A koeler er op vast te maken ?
Of kunnen deze no way 75 watt koelen ?

En als ik er een 75 watt peltier erop doe wat voor waarden kan ik ongeveer gaan verwachten ?

En waterkoeling dan ??

Wat een bultje vragen he :P.........

PS : kom nu niet met van die antwoorden zoals.....koop andere cpu/moederbord/systeem :)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Anders zet je er toch 2 72 watt peltiers op. Met een beetje geluk lukt dat ook nog wel met jou huidige luchkoeling

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik geloof dat je beter een andere cpu kan halen ipv peltier koeling oid te gaan kopen :)

iStockphoto

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 17:55
gewoon waterkoeling op doen, dat wil makkelijk moet je alleen ff de cpu casing eraf slopen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 22 mei 2002 22:39 schreef TLRnZ het volgende:
gewoon waterkoeling op doen, dat wil makkelijk moet je alleen ff de cpu casing eraf slopen
Volgens mij moet dat ook al als je die dikke Alpha/Delta combo er op zet :)
Maar ik zou ook voor de WC gaan... (dwz ik ben gaande voor WC :P)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Waterkoeling is zeker een oplossing hier, maar een peltier (tec) zou ik niet doen.

Bovendien kun je de waterkoel-kit zien als een investering, bij een nieuwe pc zet je alles zo over.....

Ik weet alleen niet of er nog slot 1 / A blokken verkrijgbaar zijn, en of het geheel anders met een S 370 / A blok te koelen is (denk et wel overigens)......

Verwijderd

Topicstarter
De casing is er uiteraard al af......zelf denk ik ook eerder aan waterkoeling dan aan een peltier oid.

Alleen omdat deze krengen zo asso veel warmte afgeven ben ik bang dat die blokjes dat niet aankunnnen :'( !

Verwijderd

Kan waterkoeling dat aan, hmmmm. ALs je je goed hebt ingelezen ben je ergens de wijze woorden, iedere waterkoeling koelt beter dan welke luchtkoeling dan ook. Ik heb zelf een TB1400@1620 draaien met een vcore van 1,85 voltjes. Dat produceert iets meer dan 100 Watt als ik me niet vergis en dat dan met 38 graden idle en 39 stressed, met warm weer 41. :7

Dus doen man, waterkoeling kan stiller en werkt beter.

suc6

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

How about wc en peltier?

*D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Peltier sucks!
Wc rulzzzzzzzz
WATZUUUUUUUUP!!!!!(hehe schiet me ineens te binnen :P )

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 17:55
Ik had een socket-a waterblok op men slot-a cpu, maar dat was er ook een met een tb core, dus ik zit me ff af te vragen of je het l2 cache ook moet koelen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Als ik zoek op 'Athlon slot A waterkoeling' dan vind ik een heleboel relevante topics...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.