Toon posts:

Videocam -> AVI -> DVD. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede kennis van mij heeft sinds kort een pc met DVD brander, firewire & windows XP. Nu heeft hij ook al een tijdje een videocam met firewire aansluiting, deze heeft ie aangesloten op de pc.

Het is een echte pc n00b dus XP is prima voor hem.
Met Windows Movie maker caputured hij z'n filmpjes van de camera naar AVI. Maar goed, Nero (nieuwste) die wil geen AVI file omzetten in een mooie DVD (die het dan ook nog in een normale DVD speler doet).

Heb zelf niet van dat spul hier liggen en hij mist een kabelverbinding anders had ik het helemaal voor hem tot in de kleinste details uitgezocht (zoiets heeft ie echt nodig anders snapt ie er geen hout van).

Ik ben er al wel achter dat je die AVI nog moet converteren, maar hoe en met wat, geen idee van. Wie kan mij en deze goede kennis verblijven met een paar mooie tips & trucs.

Het gaat hem vooral om het maken van DVD'tjes voor z'n zoon met daar filmpjes op met familie uitstapjes enzo met zijn zoon en z'n kleinkinderen. En met zo'n pc heeft ie wat om handen :)

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Kan hij beter iets als Studio 7(video-software van pinnacle nemen)nemen, voor een n00b heel goed te begrijpen. Die zet het gelijk in MPEG1/2 wat je wilt. Kan je die gelijk branden op DVD (anngezien DVD mpeg2 is neemt ie dat natuurlijk).

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

op http://www.doom9.org staan errug veel FAQ's en Programma's om video om te zetten. Misschien staat daar wat leuks tussen.

Murphy was an optimist

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 02:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Voor DVD moet je het ook nog Authorizen.
Dus met een DVD software progje zoals DVDit, een DVD structuur maken en dat kun je dan branden.

Voor howto's zie www.vcdhelp.com.

makkelijkste is om het te capturen met een programma die het meteen in mpeg1/2 om kan zetten.
Heb je minder verlies van kwaliteit. (door herencoden krijg je kwaliteits verlies).
Zoals bv. Premiere.

Verwijderd

Als je DVDs wilt maken neem je een Apple.

Dit mag stom klinken maar zo simpel is het. Voor windows bestaat geen goede DVD authoring software.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op woensdag 22 mei 2002 22:53 schreef beelzebubu het volgende:

Dit mag stom klinken maar zo simpel is het. Voor windows bestaat geen goede DVD authoring software.
Pardon??

Heb zelf DVDit gebruikt en die heeft zijn beperkingen maar daar kon je hele leuke DVD's mee maken.
Betere versie was er ook maar die zijn ook weer duurder. ;)
Vind het een beetje een rare stelling van jou.
Onderbouwing graag.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 22:59 schreef Vae Victis het volgende:
Heb zelf DVDit gebruikt en die heeft zijn beperkingen maar daar kon je hele leuke DVD's mee maken.
"dit heeft zijn beperkingen". Dat bedoel ik dus,
Betere versie was er ook maar die zijn ook weer duurder. ;)
Vind het een beetje een rare stelling van jou.
Onderbouwing graag.
Bij de Apple zit dat alles er bij in en kan een kind de was doen met dat programma wat er bij zit. In windows bestaat matige onderontwikkelde software die verre achterblijft bij de mogelijkheden die de Apple je biedt. Om over linux maar niet te beginnen. :X.

Voor goede DVD authoring gebruik je Apple. Dat zullen alle experts me nazeggen. Believe me. Ik zit in die kringen. ;).

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op woensdag 22 mei 2002 23:03 schreef beelzebubu het volgende:
Voor goede DVD authoring gebruik je Apple. Dat zullen alle experts me nazeggen. Believe me. Ik zit in die kringen. ;).
Zou ik mee eens kunnen zijn, ware het niet dat!
Het is een echte pc n00b dus XP is prima voor hem.
Dus aan dure spul waar ook nog een Apple voor nodig is?? Nee.
Het gaat hem vooral om het maken van DVD'tjes voor z'n zoon met daar filmpjes op met familie uitstapjes enzo met zijn zoon en z'n kleinkinderen. En met zo'n pc heeft ie wat om handen
Dat hoeven dus geen HQ DVD ala 'humn zoek een voorbeeld' The Mummy like menu structuren met vette moves endergelijke te worden.

Aan een simpel programma als DVDit (voorbeeld), heeft die persoon genoeg.
En daarmee krijg je al goeie resultaten.

Wat Apple betreft, ieder zijn meug, ik heb mijn stabiele Win2K, jij je stabiele Apple.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 23:09 schreef Vae Victis het volgende:
Dat hoeven dus geen HQ DVD ala 'humn zoek een voorbeeld' The Mummy like menu structuren met vette moves endergelijke te worden.
true, true...
Wat Apple betreft, ieder zijn meug, ik heb mijn stabiele Win2K, jij je stabiele Apple.
Ik heb geen apple. I wish. MacOS X is :9~ (maar ver boven mijn budget ;().

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 22 mei 2002 22:53 schreef beelzebubu het volgende:

:z klik, klik en klik ... :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Pagina: 1