Nieuwe processor voor Chaintech 6-BTM!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:05
Ik heb hetvolgende:
Chaintech 6-BTM M-101 33
Intel Pentium II 350@392 MHz
160 Mb PC-100 memory

Ik wil nu een nieuwe processor kopen voor mijn systeem, maar ik weet niet precies welke...

Op de site van Chaintech wordt me niet duidelijk of mijn moederbord nu coppermine ondersteund of niet.
Het maximale wat mijn moederbord ondersteund is volgens mij een Pentium III 600 MHz / 512Kb cache en niet een Pentium III 600E processor en ook niet een Pentium III 600EB.

Nu mijn vraag: Weet iemand of een Chaintech 6-BTM moederbord de coppermine (bijv. 600E) ondersteund en/of de coppermine met een 133 FSB (bijv. 600EB)?

Iedereen die zijn Chaintech 6-BTM een nieuwe processor heeft gegeven en daar goede en/of slechte ervaringen mee heeft graag ook reageren!

Bij voorbaat dank :)

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik heb wat gevonden op de site van Chaintech. :) Kijk hier even voor een mooi overzichtje voor jouw moederbord. Er staat bij dat jouw plankie geen Flipchip (FC-PGA) processoren aankan, maar dat is niet waar. Als je nou een goede converter koopt die geschikt is voor dit soort processors dan kan het weer wel. ;)

Je moet alleen wel uitkijken vanaf welke bios flasht, als daarna een coppermine processor inzet. Zoiets stond er op de biospage van Chaintech. Maar in principe moet het mogelijk zijn.

Verwijderd

heb ook een 6btm met een 400@500 draait perfect heb ook een 600fcppga geleent van een maat van mij en die draait perfect op 900mhz :)