Toon posts:

kwaliteit of op tijd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen profi en maak wel eens gratis sites voor bekenden (beetje flash en html). Het komt wel eens voor dat ik de deadline niet haal.

Wat vinden jullie als (prof) webdesigners het belangrijkst:

- Een te gekke site afleveren, maar de deadline niet halen (een paar weken 'te laat')

- Of de site op de afgesproken datum 'af' hebben, maar de site is nog niet helemaal zoals jij hem hebben wilt (er ontbreken nog enkele details)

Ik ben benieuwd...

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Je moet gewoon af hebben wat je met de klant hebt afgesproken. Als je daar op het laatste moment achter komt dat dat niet gaat lukken klopt er iets niet (of klopt er niets) van je planning :D

dat wordt dan overwerken :P

Maar ik zou in zo'n geval toch voor kwaliteit gaan, hoewel je flink wat uit te leggen hebt aan je klant ;)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Beslissing is ook meer aan de klant niet aan jou denk ik :P

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Afspraken horen gewoon nagekomen te worden. Simpel. Dat heeft niets met kwaliteit te maken, maar vooral met inzet en inzicht. En wanneer je aan ziet komen dat je het niet gaat halen dan hoor je gewoon contact op te nemen met de klant. Wanneer die ziet dat iets mooier wordt als er een paar dagen langer aan gewerkt wordt dan hebben ze er wel begrip voor. Wanneer de klant echter een mailing de deur uit doet met kijk op onze website terwijl ie er niet is, dan zal een klant ook minder begrip tonen. Logisch. Keyword is communicatie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01

Pelle

🚴‍♂️

Site op tijd afhebben en conform de ondertekende offerte. Kun je dat niet (afgezien van onvoorziene omstandigheden, die je als het goed is afdekt met je algemene voorwaarden), dan geef ik je weinig kans op overleven als serieuze webbouwer.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 21:39 schreef aashaas het volgende:
Wat vinden jullie als webdesigners het belangrijkst:

- Een te gekke site afleveren, maar de deadline niet halen (een paar weken 'te laat')
dat kan echt niet, indien je met je klant een deal annex deadline conform de opdrachtbevestiging hebt moet je die nakomen, al moet je 24/7 werken eraan!!

en kwaliteit staat voorop! hoe wil je je anders onderscheidden in de meute???

Verwijderd

Heel simpel voor mij, ik werk als servicelevel manager en als er iets is afgesproken dan moet dat op de juiste tijd tegen de afgesproken kosten worden opgeleverd. Als dat niet lukt is dat niet zo heel erg, maar dan wil ik dat op tijd weten, want de klant is degene die de rekening betaalt. Als hij niet op tijd betaalt zonder bericht wordt jij toch ook niet gelukkiger?

Dus: als het niet lukt binnen de afgesproken tijd, informeer dan vregtijdig, dan is het aan de opdrachtgever om te zien hoe hij er mee omgaat. Als je niet informeert en je bent niet op tijd weet je zeker dat hij pissed is...

Oh ja, waar ik hier "hij" achrijf bedoel ik natuurlijk "hij/zij" :)

Verwijderd

Ligt eraan op welk niveau je websites maakt denk ik.

Ik ben een student en zo nu en dan 'flans' ik een site voor iemand in elkaar voor een prikkie. Tja, als 't 2 weken uitloopt dan komt dat doordat ik tentamens heb of iets dergelijks. Dat meld ik ook van te voren. Je hebt met een student te maken, wil je dat niet, dan ga je maar veel geld uitgeven bij een profi webdesignbureau.

Ben je profi, dan zul je 't binnen de deadline af moeten hebben, naar de maatstaven die je van te voren afgesproken zijn. Doe je dit niet, dan kan de klant alles afblazen.
Pagina: 1