Van Zeeland dan misschien ??
Verwijderd
MVG
Verwijderd
Sony heeft zelfs geen merk Playstation. Dat is een aparte BV en volle dochteronderneming van Sony, het is dus ook PlayStation 2 (officieel dan) en niet Sony Playstation 2. Zie bijvoorbeeld de Champions League reclame 'dit is gesponsord door Playstation' ipv 'Sony playstation'Op woensdag 22 mei 2002 21:42 schreef GoLarge.nl het volgende:
Men wist al snel dat er meerdere versies zouden komen. Dus de PSx en lees dan x wiskundig. Dit is trouwens vakjargon en op geen enkele manier aan Sony gelieerd. Sony heeft ook geen merk PSX...
MVG
ps. en vakjargon is dubbelop (vaktaal == jargon)
Wat ik begrepen heb is dat de PlayStation oorspronkelijk een samenwerkingsproject tussen Sony en Nintendo was: Sony zou een CD-ROM drive voor de SNES produceren, die dus de PlayStation zou heten. Maar op een bepaald moment liep die samenwerking stuk (om 't maar zacht uit te drukken), en besloot Sony hun stukkie hardware verder te ontwikkelen tot een volwaardige console, onder de codenaam PlayStation X. Vandaar dus de afkorting. Maar goed, in de volksmond is die X dus al gauw afgevallen, aangezien we toch nooit kennis hebben kunnen maken met de oorspronkelijke PlayStation.
Verwijderd
Originally the playstation was calles a PlayStation eXtreme (PSX) that name was scrapped, but the PSX stuck.
Name: Blizzard Posted: Thursday, November 18, 1999 - (2:06)
Subject: Re: I think
>What does the "X" in PSX stand for?
I heard that it was there because originally Sony called it's new counsel the "Play Station eXtreme" They dropped the eXtreme and just shortend it.
However, by then the three letters were used in magazines and websites. People just ignored the name change. PSX stuck.
bedoel je niet psx?Op woensdag 22 mei 2002 22:20 schreef MrRudi het volgende:
[..]
ps. en vakjargon is dubbelop (vaktaal == jargon)
Verwijderd
Hehe, dat klopt, en als je dan aan al die nintendo freaks vertelt dat het niet altijd nintendo 64 is geweesd staan ze je met koeienogen aan te staren.Op donderdag 23 mei 2002 00:20 schreef Demolition-Man het volgende:
Nintendo 64 was ook eerst Ultra 64... vandaar UltraHLE..
hoe bedoel je?Op donderdag 23 mei 2002 09:02 schreef Forau_diavolina het volgende:
[..]
Hehe, dat klopt, en als je dan aan al die nintendo freaks vertelt dat het niet altijd nintendo 64 is geweesd staan ze je met koeienogen aan te staren.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
maar wat ik dus heel stom vond, was dat ik het over de ultra64 had tegen een amerikaans mannetje die in nederland was (dat was HEEEEL lang geleden) en toen zei hij dat ze hem in amerika al hadden enzo...Op donderdag 23 mei 2002 09:02 schreef Forau_diavolina het volgende:
[..]
Hehe, dat klopt, en als je dan aan al die nintendo freaks vertelt dat het niet altijd nintendo 64 is geweesd staan ze je met koeienogen aan te staren.
maar hij heet toch over de hele wereld n64?
niet zoals de famicom enzo...
Volgens mij wel...Op donderdag 23 mei 2002 09:55 schreef daFubar het volgende:
[..]
maar wat ik dus heel stom vond, was dat ik het over de ultra64 had tegen een amerikaans mannetje die in nederland was (dat was HEEEEL lang geleden) en toen zei hij dat ze hem in amerika al hadden enzo...
maar hij heet toch over de hele wereld n64?
niet zoals de famicom enzo...
Maar dat is net zoiets als dat weinig mensen over 3 jaar nog weten dat Dolphin de code naam voor de GCN is.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
dolphin was ook wel eenMaar dat is net zoiets als dat weinig mensen over 3 jaar nog weten dat Dolphin de code naam voor de GCN is.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
idd... Maar ik vind Gamecube ook wel kewl klinken. En het past natuurlijk perfect bij het designOp donderdag 23 mei 2002 10:28 schreef schnumi het volgende:
[..]
dolphin was ook wel eennaam.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
lol, ik vind de Gamecube niet echt design hebben hoor. Hij is wel lekker compact, maar mn N64 vind ik toch mooier.Op donderdag 23 mei 2002 10:42 schreef Phydomir het volgende:
[..]
idd... Maar ik vind Gamecube ook wel kewl klinken. En het past natuurlijk perfect bij het design
Verwijderd
De naam Oracle maakt bij mij toch meer frustratie los dan zin in gamenOp donderdag 23 mei 2002 11:39 schreef MeisterHim het volgende:
PlayStation 2 zou eerst ook Oracle gaan heten. Vind deze naam, PS2, eigenlijk een beetje afgezaagd, net zoals Nintendo 64.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Marketing keuze he...Playstation is nu eenmaal een bekende naam, ook bij niet gamers. Dus dan is de keuze logischer. Een playstation 2 verkoop je meer dan een 'Oracle'Op donderdag 23 mei 2002 11:39 schreef MeisterHim het volgende:
PlayStation 2 zou eerst ook Oracle gaan heten. Vind deze naam, PS2, eigenlijk een beetje afgezaagd, net zoals Nintendo 64.
Waarom is het in reclame's en zo de hele tijd zo van: "Playstation 2..........The Third Place"
Welke 3e plaats?
1 PSX
2 PSOne
3 PS2 misschien?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik vond dat ook zo verwarrend, maar heb toch de betekenis kunnen vinden:Op donderdag 23 mei 2002 15:42 schreef __00__ het volgende:
Nu we toch bezig zijn met namen.
Waarom is het in reclame's en zo de hele tijd zo van: "Playstation 2..........The Third Place"
Welke 3e plaats?
1 PSX
2 PSOne
3 PS2 misschien?
Duidelijk? heheWhat is The Third Place? You've probably never been there, but PlayStation 2 is going to change that. Most of us live in two places -the work place that includes job, school or college and the other is our home... both offering to us a great degree the comfort of familiarity, routine, warmth and security.
But The Third Place does no such thing, for it is not a physical place - rather it is a state of mind which one can enter at will and participate in an unlimited variety of uniquely personal entertainment experiences with the PlayStation 2.
Obviously, to fully understand The Third Place, you will have to experience it yourself. Free your mind; create your own rules just like the pioneer explorers who ventured into uncharted waters. The Third Place will not offer you comfort, solitude or safety - because it is all about exploration, discovery and adrenaline!
Just remember, we cannot define The Third Place for you because though it exists for everybody, everybody's definition is different. The power to create your own Third Place lies within your own mind... the limits of your own imagination... the levels of your own creativity.
Als je het aan mij vraagt is het een stomme slogan. Zo denkt iedereen dat de PS2 op de 3e plek staat van de 3 nextgen consoles
Ultra64 is toch de arcadeversie van de N64... en re console zelf heet gewoon N64...Op donderdag 23 mei 2002 09:02 schreef Forau_diavolina het volgende:
[..]
De Nintendo 64 had als projectnaam "Project Reality"
De echte naam zou eerst "Ultra 64" worden
De naam werdt uiteindelijk "Nintendo 64"
De Gamecube had als projectnaam "Project Dolphin"
De echte naam zou eerst "Starcube" worden
De naam werdt uiteindelijk "Gamecube"
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Nou ja, zoiets zou je dan wel snel denken dat de PS2 op de 3e plaats zou staan.Op donderdag 23 mei 2002 16:23 schreef CitrusJuicer het volgende:
[..]
Ik vond dat ook zo verwarrend, maar heb toch de betekenis kunnen vinden:
[..]
Duidelijk? hehe
Als je het aan mij vraagt is het een stomme slogan. Zo denkt iedereen dat de PS2 op de 3e plek staat van de 3 nextgen consoles. Dat is toch geen goede marketing!
Dat is ook wel een beetje zo, want hij is de oudste (geen flame, want ik heb zelf net een PS2 gekocht en niet een XboX (bijna zelfde prijs)), maar ik vind hem nog steeds goed.
Vooral nu FFX zometeen uit komt
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ