Endoria.net is niet meer (teveel dataverkeer).

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:41

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Haha, ik zie dat ze overbelast zijn:
Wegens zeer zwaar gebruik van de upload dienst hebben we deze moeten staken om onze standaard gebruikersaccounts te ontzien. We wachten op de donatie van 512MB (of meer) PC2100 DDR SDRAM. Contact: donaties@endoria.com
Misschien iets voor T.net om die te doneren? >:)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 96% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

endoria is allesbehalve van t.net... Net als de servers van firefox... Die hangen misschien wel in een rek bij ons, maar ze zijn van questor/firefox

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 21:38 schreef hdd het volgende:
Endoria is van t.net (Questor om precies te zijn) ;)
:? :? :? Dan hoef je toch niet naar een donatie te vragen :? :? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 21:41 schreef LauPro het volgende:

[..]

:? :? :? Dan hoef je toch niet naar een donatie te vragen :? :? :Y)
Zie JvS' post ;)

Endoria is niet van T.net.

Mjah, wie weet zijn alle tweakertjes wel zo gek om wat te gaan lappen, voor deze goede gratis service. Met lappen bedoel ik dus geld voor een reepje geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:14

Arno

PF5A

kan questor geen bannertje neerzetten op zijn upload pagina :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 21:43 schreef Nelske het volgende:

[..]

Zie JvS' post ;)

Endoria is niet van T.net.

Mjah, wie weet zijn alle tweakertjes wel zo gek om wat te gaan lappen, voor deze goede gratis service. Met lappen bedoel ik dus geld voor een reepje geheugen ;)
idd rare post van mij met teveel 'smiles' :7

Maar misschien moet iemand dan ff een rekening openen, storten we allemaal 1 euro. Of GoT begint natuurlijk zo'n service :9

Dat laatste lijkt mij eigenlijk het beste idee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

frontpage artikeltje + gironummer ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:17
Questor is toevallig één van mijn goede vrienden en ik kan jullie verzekeren dat die bak gewoon van hem is en niet van T.net.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar wachten we dan nog op. Kunnen we niet ergens een topic openen met een verzamelaktie. Alle tweakers €1 op de rekening van Endoria (alle tweakers die et gebruiken tenmisnte). Ik zal zelf een van de eersten zijn die dat doet, ik gebruik et vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Yep, zou kunnen.. Een tijdelijk thema misschien? Endoria moet dan wel ff ingelicht worden uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Ze zijn weer online btw *D

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af wie nou die 512MB DDR heeft gesponsord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 23 mei 2002 09:19 schreef ---X2--- het volgende:
:X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 23 mei 2002 09:19 schreef ---X2--- het volgende:
Hij heeft natuurlijk gewoon ff gereboot ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

ik zou best een eurotje willen neertellen voor Endoria, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 12-10 20:36
Op donderdag 23 mei 2002 17:02 schreef m-m het volgende:
Voor ieder plaatje dat je er upload? klasse!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:33

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle vind het raar dat mensen boos worden als Endoria het niet doet

Iedere internetverbinding gaat via een provider. En elke provider heeft per user homepage-ruimte gereserveerd, meestal tussen de 5 en 20mb.
Ik zou zeggen: leer hoe een FTP-progje werkt en ga gewoon lekker daar uploaden, daar is die ruimte tenslotte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smackers
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 17:43 schreef Pelle het volgende:

Iedere internetverbinding gaat via een provider. En elke provider heeft per user homepage-ruimte gereserveerd, meestal tussen de 5 en 20mb.
Ik zou zeggen: leer hoe een FTP-progje werkt en ga gewoon lekker daar uploaden, daar is die ruimte tenslotte voor.
Die ondersteunen niet allemaal Php en MySQL (planet in ieder geval niet).

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:17

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 23 mei 2002 17:45 schreef Smackers het volgende:

[..]

Maar voor plaatjes (waar het meestal om gaat) is dat niet nodig.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op donderdag 23 mei 2002 17:02 schreef m-m het volgende:
Ik zal zelfs een 2-eurototje willen ophoesten. Of een McDonald's Super Fan Kwis kaartje :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 23 mei 2002 17:45 schreef Smackers het volgende:
Het blijft een gratis service. Wil je PHP en MySQL dan is het de normaalste zaak van de wereld om daar gewoon voor te betalen, of zelf een servertje te gaan draaien.
Voor niets gaat de zon op; zeuren om iets wat gratis is, altijd werkte, maar het nu niet meer doet is dan ook not done vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op donderdag 23 mei 2002 17:53 schreef Pelle het volgende:

[..]

Het blijft een gratis service. Wil je PHP en MySQL dan is het de normaalste zaak van de wereld om daar gewoon voor te betalen, of zelf een servertje te gaan draaien.
Voor niets gaat de zon op; zeuren om iets wat gratis is, altijd werkte, maar het nu niet meer doet is dan ook not done vind ik.
Ik begrijp niet waar jullie lezen dat er geklaagd wordt over deze gratis dienst :?

Deze topic was toch bedoeld om even sponsors te vinden voor endoria? Ik zie niemand klagen hier eigenlijk, en ook voor het eerst dat er mensen zijn die iets willen geven.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op donderdag 23 mei 2002 17:28 schreef Artwido het volgende:

[..]

Voor ieder plaatje dat je er upload? klasse!

:+
voor elke upgeloade byte natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 23 mei 2002 18:25 schreef athlonkmf het volgende:
Ik begrijp niet waar jullie lezen dat er geklaagd wordt over deze gratis dienst :?
Niet in dit topic inderdaad. Maar de afgelopen maanden ben ik het een aantal keren tegengekomen, dat mensen pissed waren omdat endoria het niet deed.

Ook voor het endoria-tijdperk hoorde ik zo vaak mensen zeiken over het feit dat ze webspace wilden om bijvoorbeeld wat images op te dumpen, en dat vind ik dus raar aangezien iedereen gewoon webspace bij z'n internet-account krijgt.

Dus let niet op mij verder in dit topic, vind het ook een mooi initiatief dat er mensen wat geld bij elkaar proberen te sprokkelen; alles wat ik probeer te zeggen is dat je jezelf niet te afhankelijk van dit soort dingen moet maken, en misschien eens verder moet kijken dan je neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Die van mij doet het ook nog steeds, dus als endoria weer overbelast is... \/\/\/\/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 17:43 schreef Pelle het volgende:

Maar niet iedereen heeft genoeg aan 10 lullige chelloMBs. :(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 16:24 schreef DataBeest het volgende:
Maar niet iedereen heeft genoeg aan 10 lullige chelloMBs. :(
10 Mb is opzich niet onredelijk weinig ofzo hoor? :)

En als je dusdanig omhoog zit om goede hostingruimte moet je misschien eens op zoek gaan naar betaalde hosting.

Volgends mij zijn er in dit draadje wat mensen die vergeten dat het een gratis dienst is die endoria levert, waar je geen rechten aan kan ontlenen enzo ;)

Ook een aardige oplossing: zet een mooi linuxservertje op en host je plaatjes zelf, is wel niet zo snel als bijv. endoria, maar wel onbeperkt de ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:03
Endoria.net wordt te bekend (ja ook buiten GoT ;)) en daardoor steeds meer belast.
Is idd wel een leuk idee voor donaties, of een banner op de upload page.
Ik zou er geen problemen mee hebben iig :).

* Sassie heeft trouwens een endoria.net account voor haar homepage
Dit vanwege het feit dat ik veel ruimte nodig heb en het liefst ook heb dat mijn plaatjes (smilies ;)) makkelijk door te linken zijn.
Dat is bij gratis hosters als angelfire en geocities niet het geval.

Daarnaast heb ik ook liever een enigzins betrouwbare host ipv van een of ander obscuur Amerikaans internetbedrijfje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:27

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb de voorgaande dagen nergens last van gehad, ik zag m'n icon nog gewoon... nou niet meer en ik ga dus naar Endoria om het volgende te zien:
Helaas, de Endoria.net upload dienst is voorlopig buiten dienst. Door overmatige populariteit werd de bandbreedte een beetje teveel gebruikt.
Teveel bandbreedte-gebruik dus... tsja, jammer, die kunnen we ze niet zomaar doneren... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Endoria genereerde net zoveel dataverkeer als Tweakers.net en Fok! samen, en dat werd een beetje teveel van het goede. We zijn nu aan het bekijken of we voor GoT en T.net-users toch niet een simpele upload-service kunnen gaan starten voor icons en plaatjes. Natuurlijk wordt dat wel (geocities/angelfire-stylee) beperkt tot gebruik op GoT en T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 12-10 17:35

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op dinsdag 28 mei 2002 11:18 schreef Wildfire het volgende:
Teveel bandbreedte-gebruik dus... tsja, jammer, die kunnen we ze niet zomaar doneren... :(
De bandbreedte is al gedoneerd en kan derhalve niet eindeloos worden vergroot.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 28 mei 2002 11:25 schreef Daniel het volgende:
Endoria genereerde net zoveel dataverkeer als Tweakers.net en Fok! samen, en dat werd een beetje teveel van het goede. We zijn nu aan het bekijken of we voor GoT en T.net-users toch niet een simpele upload-service kunnen gaan starten voor icons en plaatjes. Natuurlijk wordt dat wel (geocities/angelfire-stylee) beperkt tot gebruik op GoT en T.net.
Goed iniatief IMHO :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

(Y) :P

Ik gebruik endoria.net eigenlijk alleen maar op GoT en soms op IRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 16:27

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, indien Endoria niet meer terugkomt dan kan de Endoria.net File Uploader wel weer worden gedeïnstalleerd... :(

Natuurlijk was het gewoon een kwestie van afwachten eer Endoria de dienst zou stoppen. Er werd gigantisch veel gebruik van gemaakt en dan was het ook nog eens gratis... tsja, dat kon nooit lang goed blijven gaan...

Afijn, bij deze bedank ik in ieder geval Endoria voor de goede dienstverlening. Mocht de dienst niet meer terugkeren, tsja helaas dat is dan jammer... mochten ze wel terugkeren, dan verdienen ze toch echt een pluim...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Krijgen we nou allemaal onze plaatjes teruggestuurt? :+

De service van endoria was altijd zeer goed, alleen vroeg ik me af hoe ze nou gratis konden blijven aangezien iedereen zijn plaatje daar upload.

Ik zal nu wel gebruik moeten gaan maken van me webspace bij xs4all, ik heb daar 50 mb dus zit wel goed.

Maar er zijn toch ook andere plaatjesservers?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

Floor-is

5.2

Even voor de overcompleetheid:

Strikerz.net (de GameServers van Reinder en Raymond) doen ongeveer 800kbyte/s average.
Tweakers.net + Fok! doen ongeveer 9,6Mbit average

Endoria doet in haar eentje ook zo'n 9,6Mbit average.

Endoria kon gebruik maken van de rackruimte en uplink van Tweakers.net daar er haast geen bandbreedte verbruikt zou worden, hierover zijn destijds afspraken gemaakt. Nu zien we echter dat het verkeer nogal de spuigaten uitloopt, waarvan bijna 50% door Endoria wordt veroorzaakt. Het idee is leuk, het initiatief is zeker goed, maar die 9,6Mbit (bijna 3TB/maand) is nogal overdreven..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 28 mei 2002 12:26 schreef bobo1on1 het volgende:
Maar er zijn toch ook andere plaatjesservers?
Jah!

pics.shellz.nl :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idee?

We houden een kleine donatie ronde!

We kopen hiervan 1 of miscchien zelfs 2 stukken 512MB PC2100 DDR SDRAM ECC Registered (Dane-Elec) voor € 258,- bij shop.tweakers.net.

Endoria is weer up, tweakers verkoopt wat via de shop en de kosten voor de users zijn miniem.

Moet er toch wel uit kunnen gezien het feit dat Endoria hier zoveel gebruikt wordt.

Edit: oeps niet gehele draadje gelezen. Tja bandbreedte kunnen we niet doneren. Misschien alleen een goed idee als Endoria eruit komt qua bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Questor heeft vorig jaar nog een tientje van me gehad voor zijn verjaardag, dus ik heb mijn donatie gedaan :)

Hmm.. de hardware is niet zo duur, maar de bandbreedte ja.. 3TB/maand is niet nix.. En een eventuele sponsor moet dit ook betalen aan zijn leverancier waarschijnlijk... hmmzz..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat je wel zou kunnen doen is op tweakers een front-end module maken om plaatjes up te loaden en in je posts te zetten, maar in het php script dat de plaatjes ophaalt enkel requests toelaten die vanaf GoT zelf komen. Verbruik je ook geen bandbreedte 'naar de buitenwereld'

maar volgens mij was dit al tig keer voorgesteld...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 28 mei 2002 14:23 schreef axis het volgende:
Danielk: "We zijn nu aan het bekijken of we voor GoT en T.net-users toch niet een simpele upload-service kunnen gaan starten voor icons en plaatjes. Natuurlijk wordt dat wel (geocities/angelfire-stylee) beperkt tot gebruik op GoT en T.net."
:P

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 28 mei 2002 14:23 schreef axis het volgende:
Wat je wel zou kunnen doen is op tweakers een front-end module maken om plaatjes up te loaden en in je posts te zetten, maar in het php script dat de plaatjes ophaalt enkel requests toelaten die vanaf GoT zelf komen. Verbruik je ook geen bandbreedte 'naar de buitenwereld'

Inderdaad :)

Ikke heb het ook aan Femme al een paar keer voorgesteld :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan het verplichten tot gebruik van jpeg 2000 voor plaatjes ook wel helpen (door de hogere compressie minder bandbreedte nodig). Of wellicht kan de server automatisch naar jpeg 2000 converteren na het uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
endoria is allesbehalve van t.net... Net als de servers van firefox... Die hangen misschien wel in een rek bij ons, maar ze zijn van questor/firefox
Waarom staat dit dan nog steeds in LA :?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Op dinsdag 28 mei 2002 14:40 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Waarom staat dit dan nog steeds in LA :?
Omdat het ondertussen gaat over de eventuele hosting van plaatjes op GoT t.b.v. GoT :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 09:47

ReseTTim

Chocolate addicted

dat had ik al veel eerder gezet dat dat misschien een idee was. en dat vonden jullie toen niks..

[topic=367146]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 28 mei 2002 14:58 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

dat had ik al veel eerder gezet dat dat misschien een idee was. en dat vonden jullie toen niks..
Had dat niet meer te maken met het feit dat een BV niet zomaar donaties mag aannemen :?

Damn, wat stel ik een hoop domme vragen vandaag :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 09:47

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 28 mei 2002 15:00 schreef Renegade het volgende:

[..]

Had dat niet meer te maken met het feit dat een BV niet zomaar donaties mag aannemen :?

Damn, wat stel ik een hoop domme vragen vandaag :P
dan is het een geschenk uit de hemel :D :7

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 14:56 schreef Renegade het volgende:

[..]

Omdat het ondertussen gaat over de eventuele hosting van plaatjes op GoT t.b.v. GoT :?
Lekker duidelijke topictitel dan :? :P

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op dinsdag 28 mei 2002 15:01 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

dan is het een geschenk uit de hemel :D :7
:D
Op dinsdag 28 mei 2002 15:02 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Lekker duidelijke topictitel dan :? :P
Dan had je de hele draad maar moeten lezen >:) :P ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 12:29 schreef Floris het volgende:

[..]

Jah!

is down? RICK!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 28 mei 2002 12:29 schreef Floris het volgende:
Jah!

Die is wel heel erg langzaam :X

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 15:38 schreef Traag het volgende:

[..]

Die is wel heel erg langzaam :X
Ik wil Rick wel een mailtje sturen maar die heeft ook een @shellz.nl email, dus dat gaat ook niet goed komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:17
Endoria.net is nog steeds down :(
Hoe duur is een reepie 512 MB DDR? 150 euro? Ff een paar honderd Tweakers die 1 euro betalen en voila -> 512 MB DDR :)
Is het trouwens ook niet slimmer dat mensen zelf de plaatjes kunnen weghalen zodat dat niet pas gebeurd na een week ofzo. Dus als je upload stel je een password in waarmee je um later kan verwijderen. Zo bespaar je volgens mij heel veel ruimte :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op dinsdag 28 mei 2002 15:43 schreef Nielsz het volgende:
Ik wil Rick wel een mailtje sturen maar die heeft ook een @shellz.nl email, dus dat gaat ook niet goed komen :+
:P
Op dinsdag 28 mei 2002 16:23 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Endoria.net is nog steeds down :(
Hoe duur is een reepie 512 MB DDR? 150 euro? Ff een paar honderd Tweakers die 1 euro betalen en voila -> 512 MB DDR :)
Lees ff de reacties van Floris en Daniel... het probleem zit in de bandbreedte :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Lees ik dat goed? 9,6 Mbit/s? :P Hoe duur is zo'n verbindinkje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 28 mei 2002 17:16 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Lees ik dat goed? 9,6 Mbit/s? :P Hoe duur is zo'n verbindinkje :+
Gratiz :)

Voor t.net dan

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Op dinsdag 28 mei 2002 17:39 schreef Moartn het volgende:

[..]

Gratiz :)

Voor t.net dan
Ja? Zal wel gesponsord worden :P
Kost het wel geld voor Endoria.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 15:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op dinsdag 28 mei 2002 17:51 schreef -]MaRc0[- het volgende:

[..]

in den beginne niet :P
maar het was niet de bedoeling dat ze zoveel zouden trekken :o

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 28 mei 2002 17:51 schreef -]MaRc0[- het volgende:

[..]

Ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, maar je koopt in per Mbit, dus in blokjes zegmaar. Dan kan je rekenen op een prijs tussen de 400 en 600 euro per Mbit...

4000-6000 euro per maand, ik heb het niet, jij?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11
Ej Kees sinds wanneer heb je zo'n leuke status eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
is er nog geen opvolger van Endoria???

ik mis het nl wel

toen met mediamonks was binnen 1 dag endoria bekend als opvolger.....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 28 mei 2002 19:31 schreef ViperGTS het volgende:
is er nog geen opvolger van Endoria???

ik mis het nl wel

toen met mediamonks was binnen 1 dag endoria bekend als opvolger.....
Ik zou zeggen: Doe je best :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Best rot, nu zit je in heel veel draadjes met plaatjes die niet meer werken... :'(
(Toch wel motivatie om @Home maar eens te bellen met de vraag waarom mn webspace geblokkeeerd is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 18:59

Destruction

(ex-)Automonteur

Jammer..

nu kan ik daar hosting voor mn forumpje wel vergeten.. :+

Maar ik hoop dat er een vervangende service komt voor pics.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Op dinsdag 28 mei 2002 21:49 schreef Destruction het volgende:
Jammer..

nu kan ik daar hosting voor mn forumpje wel vergeten.. :+

Maar ik hoop dat er een vervangende service komt voor pics.
Sja, ik ben mijn site geloof ik ook weer kwijt...
Is wel jammer, maar goed dan maar weer terug naar mijn oude angelfire accountje (ja zonder image(smilie)-linking ;().

Even een vraagje nog, wat trok nou het meeste dataverkeer: de uploadservice of de gehoste webpages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 28 mei 2002 21:56 schreef Sassie het volgende:

[..]

Sja, ik ben mijn site geloof ik ook weer kwijt...
Is wel jammer, maar goed dan maar weer terug naar mijn oude angelfire accountje (ja zonder image(smilie)-linking ;().

Even een vraagje nog, wat trok nou het meeste dataverkeer: de uploadservice of de gehoste webpages?
De plaatjes... De gewone hosting daar doet het toch nog steeds? Of niet?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Op woensdag 29 mei 2002 00:10 schreef Moartn het volgende:

[..]

De plaatjes... De gewone hosting daar doet het toch nog steeds? Of niet?
Volgens mij niet.

Test maar:
http://sassiessite.endoria.net

/edit:
Huh, nu weer wel.
Hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Op woensdag 29 mei 2002 00:21 schreef Sassie het volgende:
/edit:
Huh, nu weer wel.
Hoe zit dat precies?
Waren net wat probleempjes...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

(pics).shellz.nl was gisteren down omdat ik vanwege de traagheid van de server de server geupgrade heb. Nu issie weer lekker snel :)

Over een tijdje verhuist hij naar een colocation, dus dan is de verbinding ook een stuk rapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
waar ik nu mijn plaatjes host?

http://ihage.servicez.org/Upload/ >:)

SNEL! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, ben ik even blij dat ik zelf 300mb webruimte heb.
waarvan er 5mb(nog geen 30mb per maand) voor mijn zusje is en 15mb voor ReseTTim(trekt niet veel, anders gaat er de stop op, hij zit nog even zonder, ik ben bezig met regelen van andere hosting).

[ontopic]
is het niet een idee om op endoria.net/upload dan een banner te zetten, waar je eerst op moet klikken voordat je een plaatje kan uploaden.
en je moet ook een user+pass hebben daar waarbij je ook plaatjes weer weg kan gooien.
maximaal 50 plaatjes ofzo en maximaal 1mb(per plaatje).

dan wil je een plaatje uploaden, klik op banner, dus weer geld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 29 mei 2002 20:36 schreef G-PHREAK het volgende:

Als je dat maar vaak genoeg post, issie straks niet snel meer. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 20:36 schreef G-PHREAK het volgende:

250kB maximaal, dat is toch echt te weinig om een desktop oid te posten. ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 13:53

BrZ

Op woensdag 29 mei 2002 22:23 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Als je dat maar vaak genoeg post, issie straks niet snel meer. :P
Dat valt wel mee, 100mbit heeft servicez.org, alleen moet daar wel voor dataverkeer betaald worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op woensdag 29 mei 2002 22:31 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Nou en?

Een desktop posten doe je toch niet elke week mag ik hopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Is Endoria echt helemaal dood?!?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 17:22
Op dinsdag 28 mei 2002 17:53 schreef Kees het volgende:

[..]

in den beginne niet :P
maar het was niet de bedoeling dat ze zoveel zouden trekken :o
Misschien een beetje erg 'mosterd na de maaltijd', maar erg efficiënt zat het script nou ook weer niet in elkaar. Als je een plaatje (of iets anders) had gedownload kreeg je in je http header Pragma: no-cache mee. Zeker voor zoiets als dit lijkt me dat niet bepaald 'handig' (voor beide partijen, server moet elke request weer dat plaatje sturen en ik moet m weer downloaden). Had eigenlijk niet verwacht dat de site down zou gaan, want anders had ik t misschien nog wat eerder gemeld...
Dus bijdeze voor iemand die zelf zo'n script gaat maken, zorg dat plaatjes gecached worden :+

Hoeveel dataverkeer genereerde endoria eigenlijk (op dag basis)?? Lees net dat het dus 9.6Mbit sustained was.. naja, met een wat beter cache algoritme en een limit moet dat te doen zijn.
Ik zal dan morgen eens met de studievereniging overleggen of ik misschien zoiets daar mag hosten, zeker omdat daar een 10Mbit verbinding van de HvU ligt die in princiepe ongelimiteerd gebruikt mag worden.
Op woensdag 29 mei 2002 22:31 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Uhm, ik draai 1152*nogwat en als ik een screendump maak en hem met paint(!!) opsla als jpeg, dan krijg ik een bestand van 122KB en momenteel heb ik een erg bonte achtergrond. Ok, echt super geweldig ziet ie er niet uit (ietwat te hoge compressie) maar zeker goed genoeg om hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat ik wel jammer vind is dat ik nu mijn icoon niet ff kan opslaan. :{
Mijn backup is verrotgegaan, en laat dat icoon daar nu net tussenzitten. :(

Is er iemand die mijn icoon nog in zijn cache heeft staan?
Als je hem hebt dan kun je hem mailen naar het adres dat in mijn profiel staat.

Edit:

Laat maar, ik lees net dat de plaatjes niet gecached werden. ;(

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 17:22
Op woensdag 29 mei 2002 23:13 schreef bazs2000 het volgende:

Geef je er weinig kans, zoals ik al in mn vorige post zei had endoria een no-cache policy.. dus ik denk niet dat iemand hem voor je heeft (of diegene moet eigenwijs zijn en altijd cachen, maar dan krijg je een probleem met dynamic content sites)

[edit] lees net dat je het zelf al gelezen had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 23:13 schreef bazs2000 het volgende:

Edit:

Laat maar, ik lees net dat de plaatjes niet gecached werden. ;(
mischien endoria mailen, en vragen of ze het kunnen sturen naar jou(ze hebben de hdd's nog niet geformatteerd denk ik).
even de oude url stuuren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 00:23 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

mischien endoria mailen, en vragen of ze het kunnen sturen naar jou(ze hebben de hdd's nog niet geformatteerd denk ik).
even de oude url stuuren en klaar.
of naar http://upload.g-planet.nl/ gaan, effe reggen en ihage lief aankijken :D kan je ook gewoon plaatjes blijven posten.. wel max 250KB idd.. maar da moet in veel gevallen wel voeldoende zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Als ze down zijn(waren) ivm traffic, wat hebben ze dan aan meer ram?

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 16:49

Basszje

Reisvaap!]

Weet je wat wel heeeeeel irritant is is dat sinds vanwege ik iedere keer een endoria inlog schermpje krijg :{ .

Dus iedere keer als iemand een linkje ( plaatje oid ) plaatst dan krijg ik een login scherm :{

Doe er wat aan :( :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 00:58 schreef xiphoid het volgende:
Als ze down zijn(waren) ivm traffic, wat hebben ze dan aan meer ram?
tveel traffic gaat de load omhoog doen stijgen... Wat reepjes lekkere mem doet dit hongerige beest wat stillen :Y)

Helaas ik heb mijn eigen server voor foto's werkt ook goed :) 200MB linux hosting + domeintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat moeten we nu gaan gebruiken? Endoria was snel en makkelijk, zoiets vervang je niet zomaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

pics.shellz.nl gaat binnenkort bij WideXS gehost worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 30 mei 2002 22:35 schreef strlen het volgende:
pics.shellz.nl gaat binnenkort bij WideXS gehost worden :)
En jij kan wel 9gbit aan ?

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 30 mei 2002 22:40 schreef Traag het volgende:

[..]

En jij kan wel 9gbit aan ?
a €840.- per gigabit lijn?
eerder Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 30 mei 2002 22:46 schreef jadjong het volgende:
a €840.- per gigabit lijn?
eerder Mbit.
Ook goed :+

het wordt al laat :o

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op donderdag 30 mei 2002 22:40 schreef Traag het volgende:

[..]

En jij kan wel 9gmbit aan ?
Dat kan WideXS wel aan ja, en m'n server ook. Wilt natuurlijk niet zeggen dat dat gaat gebeuren.. als het teveel wordt, limiteer ik de snelheid. Op die manier zou er een leuk snelheid/populariteit evenwicht ontstaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 11-10 21:26

ThaHandy

Discovery Channel

:'(
over al kruisen in die topics....
damn dis eruh :/
Pagina: 1