Toon posts:

Netwerkkaart probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een netwerkkaart in mijn pc gedaan. (3Com 3C905-C TX-M) 100mb..dusja...ik heb in een pci slot gedaan..dus ik kwam in windows en de drivers werden niet herkent..dus ik ff de drivers ervan gedownload..oke ik die drivers geinstalleerd..oke...back in windows...en mijn muis ging flippen steeds van pijltje naar zandlopertje..en af en toe als ik mijn pc afsloot kreeg ik hele vagen strepen en pijltje in beeld :(
Ik hem in een ander pci slot gedaan en dat die muis flipte was over :) maar nu heb ik nog steeds afentoe...als ik mijn pc start of reboot dat ik die strepen weer krijg..
Ik heb hem nu weer in een ander pci slot gedaan en NOG geen problemen..maar het netwerk hierzo werkt 100% goed...maar kan dat een gare 3com zijn?? of wat..

Verwijderd

of gare pci sloten :? :{
Probeer anders ook eens een soundkaartje erin, want dit lijkt meer een gaar pci slot dan een gare NIC ei'k.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 19:06

-ET-

Phone Home

denk toch een gaar kaartje want hij heeft meerder sloten geprobeerd en dat ding bleef raar doen. Lijkt me sterk dat dan alle drie de sloten stuk zijn.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

let op: er schijnen "vreemde" 3C905C-TX-M kaarten in omloop te zijn. 3Com heeft in ieder geval een tijdje geleden aan alle distri's een brief gestuurd waarin ze daarvoor waarschuwen.... Beetje vage brief overigens, maar zo is 3Com (ik kan je verhalen vertellen ;-( )

Maar welk fabricageland staat er op je kaart?

Kan ook (ja ga maar lachen) te maken hebben met je DMA ... Heb ooit eens iets gelezen over de DMA afhandeling van de PCI over de ISA handler en bla bla bla. Moest je in ieder geval uitzetten...

Wordt de kaart onder DOS wel herkend door de 3C90Xcfg tool?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu het derde pci slotje wat ik nu probeer en aan mijn Creative Pci128 kan het toch niet liggen..het is de eerste dat ik in dit systeem een netwerkkaart steek..dus mijn geluidkaart is niet gaar....
Als het blijft voordoen breng ik heb wel weer terug!
kostte me nog 62 euro's

Verwijderd

HEy lui ,

misschien is t makkelijk als je ff in veilige modus gaat ff drivers eruit gooit , in je bios PNP os o jah , enable zetten , dan opnieuw instaleten.

succes ,

gegroet ME

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu die 3com in de andere pc gezet..en geen problemen..en nu die realtek ik mijn eige pc..maar nu had ik het nog...maar ik zag dat hij niet goed in 't pci slot zat..en nu heb ik een stukje van dat aluminium van die realtek eraf gehaald en nu gaat hij er wel goed in...maar kan het zijn als die er niet goed in zat..dat ik daarom die problemen krijg??

Tot nu toe nog geen problemen ;)
Pagina: 1