WinXP wil niet hoger dan pio mode 4.

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mobo: ss7 sis chipset met k6-2-400 (heeft tijdje zonder actieve koeling gedraaid maar lijkt nog te werken)
hd: maxtor 40 gb 5400 nieuw uit doos op master
kabel: ata 100 nieuw uit doos
winxp: ouwe install.

winxp stond op een fujitsu pio mode 4 schijfje. (ja dat is traag maar daar ga ik niet over) heb deze gekloond met ghost naar de maxtor. winxp draait gewoon. alleen niet erg snel. ide kanalen staan op 'dma if available.' ik krijg de cd-rom wel op ata 33. gek genoeg. is mijn windows gewoon brak of kan ik nog een kunstgreep uithalen?

in het bios heb ik de hdd laten detecteren. ik heb ook al de hd in zijn eentje op 1 kabel gehangen en verder geen ide apparaten aangesloten.

oh ja ik ben een ervaren systeem bouwer.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
laatste poging

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ja, het klinkt misschien lullig maar ik zou gewoon Windows opnieuw instaleren, niet eenimage overzetten.... dan weet je vrij snel of ie um op DMA pakt....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Wat geeft je bios aan tijdens booten?? In dat overzicht schermpje.. Als dat daar niet goed staat zou ik de CMOS maar us resetten en je bios eens doorlopen..

Het zou iig geen probleem mogen zijn als je een clone hebt gedraaid van je schijf... ik ben van ATA66 naar ATA100 gegaan zonder problemen (wel wat zitten klooien met de boot.ini maar dat telt niet)

Pvouput live

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je wel een ata100 kabel (80 aders) gebruikt?

<Blind'n'Stupid mode>
Oeps, sorry Krypt! Je hebt gelijk...
</Blind'n'Stupid mode>

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 (Verkocht!) en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• Krypt
Op woensdag 22 mei 2002 21:23 schreef smvs het volgende:
... kabel: ata 100 nieuw uit doos
winxp: ouwe install.
Lezen is een kunst :+

Pvouput live

Verwijderd

D'r is een kleine app te zijn voor de ecs k7s5a die iets doet met de dma modus.
Wellicht loop jij tegen de reden voor dat tooltje aan?
Wellicht de moeite om ff op te zoeken.

• Krypt
Misschien nog iets wat je kan proberen...
Donder eens al je IDE Controlers weg in je Device Manager en laat die eens opnieuw detecteren... Misschien dat dat het euvel oplost..

offtopic:
Nie erg sjaakduhuuhl, tis al laat he... :D
Urhmm. vroeg dus..

Pvouput live

Verwijderd

Met TweakXP (versie 1.20 en >, gebruik zelf 1.30) Kun je de DMA 66 aanzetten (aanvinken) bij harware fijninstellingen. Deze functie is namelijk door MS standaard op disabled gezet i.v.m. incompabiliteit met enkele systemen (voornamelijk de kant en klare systemen van compaq en dell). That should do the trick. Succes
Pagina: 1