Toon posts:

[c++] Textfield component bouwen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin onderhand een beetje uitgekeken te raken op het gebruik van het TRichEdit component. Daarom was ik van plan om zelf eens wat te gaan maken als vervanging. Natuurlijk kan je niet verwachten dat het beter of net zo goed wordt, maar het leek me wel eens een goede uitdaging :).

Ik heb echter geen idee hoe je met zoiets begint. Het leukste is natuurlijk wanneer het zowel onder Linux als Windows draait alhoewel dit geen vereiste is als dat het nog (veel) moeilijker maakt.

Dus mijn vraag is of iemand hier me wat kan vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken en of het wel mogelijk is.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 19:30
Ik denk niet dat het mogelijk zal zijn om één component te maken die zowel op Linux als op Windows draait (tenzij je hem in Java maakt misschien).

Hoe je dat het best aanpakt, om een nieuwe RichEdit te maken.... Hmmm, misschien overerven van een gewone multiline editcontrol. Ik zou daar mee beginnen.

https://fgheysels.github.io/

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Je kan het wel cross-platform maken maar dan moet je niet met windows' eigen toolkit werken maar met b.v. QT

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe werkt dat dan met zo'n toolkit? Komt dat werkelijk neer op het tekenen van pixels zeg maar? En kan je dat gewoon in BCB6 doen?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op woensdag 22 mei 2002 21:41 schreef int het volgende:
En hoe werkt dat dan met zo'n toolkit? Komt dat werkelijk neer op het tekenen van pixels zeg maar? En kan je dat gewoon in BCB6 doen?
Als je GUI's programmeert gebruik je altijd een toolkit. onder windows zal je meestal de ingebouwde toolkit van windows gebruiken. onder Unix zijn er een aantal alternatieven zoals QT, GTK+ , Motif. zo'n toolkit bied een hele hoop componenten zoals buttons, tekstvelden, radio-buttons etc.
je zou er voor kunnen kiezen van het textfield van QT te erven en die uit te breiden.

zie: http://www.trolltech.com/

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.