The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
kan het kwaad, dat proberen, ik bedoel, die fan mollen boeit nie zoveel, maar men voeding laat ik liever heelOp woensdag 22 mei 2002 20:39 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Knip die rare connector eraf, en bevestig de draadjes aan een molex (of haal de stekker eraf, en hang ze direct aan de draadjes) de + moet aan de gele, en de - moet aan de zwarte, en als je em op 7V wilt laten lopen moet de - op de rode draad. Uitproberen of je voeding em trekt kan alleen door proberen. Hij trekt trouwens wel veel0,49A
kan je dat niet op de een of andere manier berekenen ofzo??
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
klopt, er stijf tegenaanOp woensdag 22 mei 2002 20:46 schreef Orion84 het volgende:
ow, ja das makkelijker zo, hoe doe je dat??
gewoon [url="http://..."][afbeelding][/url] of zoiets??????????
Edit: Hij denkt nu dat ..... een piccie is
dat is een driepolige connector de vijfpolige connector die aan de fan zit past daar niet op (draadjes zitten dan verkeerd).
kan ik nu beter aansluiten op molex, of fanconnector verbouwen zodat ik hem op mobo connector kan aansluiten???
Verwijderd
Dan heb je 'm niet goed aangesloten.. voeding van dat wattage moet gemakkelijk een klein fanneteje laten draaien hoor!Op donderdag 23 mei 2002 19:11 schreef Orion84 het volgende:
ok effe uitgeprobeerd in oude pc's (486 en p75)
respectievelijk 145 en 200 watt voeding, en ze trokken hem dus allebei niet!
hij maakte een korte beweging en stopte toen.
draai de aansluitingen eens om !Op donderdag 23 mei 2002 19:11 schreef Orion84 het volgende:
ok effe uitgeprobeerd in oude pc's (486 en p75)
respectievelijk 145 en 200 watt voeding, en ze trokken hem dus allebei niet!
hij maakte een korte beweging en stopte toen.
1+1+1 = 1
je kan zelf ergens een kroonsteentje tussen zetten, of een molex splitser kopenOp donderdag 23 mei 2002 19:49 schreef The_Woesh het volgende:
Heb zo'n beetje dezelfde vraag, heb een normale fan met zo'n moederbord connector, maar heb dus geen plaats op me mobo, de eene die er is is al bezet door de CPU fan. Verder zijn alle molex connctors ook bezet. Kan ik ergens anders stroom vandaan halen of iets splitsen?
1+1+1 = 1
Verwijderd
Jemig.. weet je dat niet? Zo'n vierkant blokje waar je draadjes in klem kan schroeven en op die manier kunt verbinden.Op donderdag 23 mei 2002 19:57 schreef The_Woesh het volgende:
Sorry maar wat is een kroonsteenje? Ik neem aan dat die niet op het grindpad ligd?
zal em wel een keer in een nieuwe pc proberen, met een sterkere voeding
En als je nog een beetje intelligent wilt lijken, ga dan naar de Gamma/ Doeland/ Karwei/ Praxis en vraag om kroonsteentjes. Dan wordt je niet meegenomen naar de grindafdeling maar naar de elektrohoek.Op donderdag 23 mei 2002 19:57 schreef The_Woesh het volgende:
Sorry maar wat is een kroonsteenje? Ik neem aan dat die niet op het grindpad ligd?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Don't blame me, Hij doet het nu ook hehe, heb de stekker er af geknipt en de losse draadjes in een molex aansluiting gefromeldOp donderdag 23 mei 2002 20:06 schreef Darkice het volgende:
[..]
Jemig.. weet je dat niet? Zo'n vierkant blokje waar je draadjes in klem kan schroeven en op die manier kunt verbinden.
Knip die stekker eraf en fromel de + in een molex aansluiting bij het gele draadje, en de - bij de rode, dan zit ie op 7 volt, en dan moet je voeding het zeker wel trekken. Anders is er meer mis met de fan als met je voeding.Op donderdag 23 mei 2002 20:17 schreef Orion84 het volgende:
back to topic plz!!!
in die oude bak zit geen geel. alleen zwart rood en blauw.Op donderdag 23 mei 2002 20:30 schreef The_Woesh het volgende:
[..]
Knip die stekker eraf en fromel de + in een molex aansluiting bij het gele draadje, en de - bij de rode, dan zit ie op 7 volt, en dan moet je voeding het zeker wel trekken. Anders is er meer mis met de fan als met je voeding.
maar ik zal het wel een keer in een nieuwe proberen, maar dan moet ik eerst toestemming hebben want die zijn nie van mijzelf.