Toon posts:

[WC] wanneer nou isoleren??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort toch echt beginnen met mijn wc. Ik ga (proberen) mijn koelwater heel goed te koelen dmv een koelkast, waardoor ik verwacht dat het rond zo'n 10 graden komt. Maar wanneer moet ik nou mijn CPU gaan isoleren?? Als het koelwater onder de kamertemp komt, of als de processor dat komt?? En als ik zou moeten isoleren, moet ik dan me koelblok helemaal inpakken, of moet ik het rond de processor doen, en hoe doe ik dat??

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Op woensdag 22 mei 2002 20:34 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:
Ik ga binnenkort toch echt beginnen met mijn wc. Ik ga (proberen) mijn koelwater heel goed te koelen dmv een koelkast, waardoor ik verwacht dat het rond zo'n 10 graden komt. Maar wanneer moet ik nou mijn CPU gaan isoleren?? Als het koelwater onder de kamertemp komt, of als de processor dat komt?? En als ik zou moeten isoleren, moet ik dan me koelblok helemaal inpakken, of moet ik het rond de processor doen, en hoe doe ik dat??
Probeer voor dit soort info eens de search, want dit is al veel voorbij gekomen.
Je hebt kan op condensvorming als de temperatuur, van je leidingen of cpu lager worden dan de kamertemperatuur. Echter, bij kunstofslangen zal je dit minder werken, omdat deze al geisoleerd zijn door hun eigen materiaal. Verder zal een koelkast je koelwater niet op deze temperatuur kunnen krijgen, omdat de hittebron groter is dan het koelend vermogen. Je kan dit wel vertragen of beïnvloeden, door de hoeveelheid water die je in je reservoir stop, maar uiteindelijk legt de koelkast het af.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn