Ik heb in de bios mijn cpu op 5,5x100 gezet ipv 5x100. Als ik dan in powerstrip een diagnostic doe zie ik daar nog altijd 502mhz staan. Volgens mij heb ik iets over het hoofd gezien ofzo maar ik snap het ff niet meer. Is er misschien een beveiliging actief waar ik niets vanaf weet? Tips zijn welkom
multiplier gelockt?
Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|
Nou neej dat is toch wat ik instel? Ik verander de 5 in een 5,5 en als ik me niet vergis is dat de multiplier....
Van alle P3's is de multiplier gelockt. De enige manier om ze over te clocken is de fsb verhogen 
En in je BIOS kan je de multiplier instellen zoals je wilt, de cpu luistert toch niet .
En in je BIOS kan je de multiplier instellen zoals je wilt, de cpu luistert toch niet .
Is mijn core/bus ratio nou hetzelfde als de multiplier? Want ik heb dus net even mijn mobo manual gedownload en daar staat niets in over de FSB maar wel over jumper settings die erg lijken op multiplier settings. Kan het kwaad om daarmee te experimenteren? Dus gewoon op 5,5 zetten ipv de standaard 5? Ik moet nu even weg maar wil het zeker toch even proberen...
Verwijderd
Zoals hierboven al staat: PIII is multiplier gelock dus daar kun je niets mee.
Misschien is dit een handige link voor je ...
Misschien is dit een handige link voor je ...
Ok godverdomme ik heb dus blijkbaar een crap moederbord. Na het doorlezen van de FAQ staat daar het volgende:
Question:
I have MS-6119, and have know that MSI BUS-racing can change the FSB on a working machine under windows(R)98. But I can't use it because its clock generator isn't supported. So is there any way, for instance by updating the BIOS, to use your tool.
Answer:
Because MS-6119 was not primarily sold for over-clocking, our Bus-racing has no plan to support MS-6119's clock generator
Ik begrijp dus dat er met mijn pc gewoon helemaal NIETS te beginnen is....bah bah kutmerkpc's. Daar heb je dus echt geen kont aan.
Question:
I have MS-6119, and have know that MSI BUS-racing can change the FSB on a working machine under windows(R)98. But I can't use it because its clock generator isn't supported. So is there any way, for instance by updating the BIOS, to use your tool.
Answer:
Because MS-6119 was not primarily sold for over-clocking, our Bus-racing has no plan to support MS-6119's clock generator
Ik begrijp dus dat er met mijn pc gewoon helemaal NIETS te beginnen is....bah bah kutmerkpc's. Daar heb je dus echt geen kont aan.
Je moet ook geen Dell/Compaq/HP kopen als je wil gaan tweakenOp woensdag 22 mei 2002 21:55 schreef Grote_Keizer het volgende:
Ok godverdomme ik heb dus blijkbaar een crap moederbord. Na het doorlezen van de FAQ staat daar het volgende:
Question:
Answer:
Verwijderd
hee, mag het wat minder...Op woensdag 22 mei 2002 21:55 schreef Grote_Keizer het volgende:
*knip*
Ik begrijp dus dat er met mijn pc gewoon helemaal NIETS te beginnen is....
of packard bell....
Maar ja ik had 3 jaar geleden geen keus want ik kreeg dat ding via pc prive project en op dat moment was ik allang tevreden dat ik eindelijk eens halflife kon spelen...
Overigens, ik heb er nooit problemen mee gehad verder en in verhouding tot bijna ALLE andere merken is er met packard bell vaak nog wel wat te beginnen mbt upgraden etc.
Het is alleen nu meer dan ooit duidelijk geworden dat ik echt een nieuwe pc moet gaan aanschaffen en dat is wel even balen
Maar ja ik had 3 jaar geleden geen keus want ik kreeg dat ding via pc prive project en op dat moment was ik allang tevreden dat ik eindelijk eens halflife kon spelen...
Overigens, ik heb er nooit problemen mee gehad verder en in verhouding tot bijna ALLE andere merken is er met packard bell vaak nog wel wat te beginnen mbt upgraden etc.
Het is alleen nu meer dan ooit duidelijk geworden dat ik echt een nieuwe pc moet gaan aanschaffen en dat is wel even balen
Als je HD nog groot genoeg is heb je alleen een nieuw mobo + CPU nodig (en koeler), mits het mobo SD-ram sliktOp woensdag 22 mei 2002 22:08 schreef Grote_Keizer het volgende:
of packard bell....
[edit] en misschien een andere videokaart
Als je eerst deze FAQ had bekeken [topic=324186/1/50] was je zelfs zover gekomen dat je dat ongewenste gevloek achterwege had kunnen laten.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()