miun systeem staat in sig, kheb nu een amdxp 1700+.
dit is benchmark pic
http://members.rott.chello.nl/itegelaar/hdd.GIF
dit is benchmark pic
http://members.rott.chello.nl/itegelaar/hdd.GIF
Even een paar punten.
- HD alleen op kabel of meerdere apparaten op de kabel?
- DMA enabled ?
- DMA enabled ?
Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.
Via 4 in 1 drivers geinstalleerd (als je een via moederbord hebt tenminste)
mijn enige hdd op deze kabel ja..... master....dma mode 5 ata 100.... standaard 4in1 van winxp.
Volgens het plaatje test je je C schijf. Is die wel leeg???
Op een volle (en gefragmenteerde) schijf is die test geloof ik niet echt betrouwbaar. Als ik m'n C schijf test kom ik op een score van rond de 1600 (!!)
En dat voor een 10000rpm U2W SCSI schijf
(Die echt snel werkt hoor, attobench hdtach geeft een leessnelheid van gemiddeld 39MB/sec over de hele schijf)
[edit]
verkeerde tooltje
Op een volle (en gefragmenteerde) schijf is die test geloof ik niet echt betrouwbaar. Als ik m'n C schijf test kom ik op een score van rond de 1600 (!!)
(Die echt snel werkt hoor, attobench hdtach geeft een leessnelheid van gemiddeld 39MB/sec over de hele schijf)
[edit]
verkeerde tooltje
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
moet je dan direct als het dus je c schijfie is zo'n lage score worden ? oftwel moet ik hier toch wel blij mee zijn ?Op woensdag 22 mei 2002 20:42 schreef Operations het volgende:
Volgens het plaatje test je je C schijf. Is die wel leeg???
[edit]
verkeerde tooltje
maakt tegenwoordig geen donder uit volgens mij! ik heb 2x maxtor in raid0 op de zelfde kabel zitten en haal altijd hoge scores...Op woensdag 22 mei 2002 20:31 schreef koe het volgende:
Even een paar punten.
- DMA enabled ?
Verwijderd
Dat is voor die schijf wel erg laag!!Op woensdag 22 mei 2002 22:32 schreef Tutti-frutti het volgende:
[..]
moet je dan direct als het dus je c schijfie is zo'n lage score worden ? oftwel moet ik hier toch wel blij mee zijn ?
Draait die schijf wel onder UDMA in XP?
ok.. na defragmentatie 13245
, nog steeds laag. Waar kan je ook al weer zien oftie udma is ?? Kan het aan mijn standaard bij mijn epox 8kta3+ geleverde kabel liggen (80pollig) ?
en btw.... driver ofzowe maakt niet uit he .. gwoon winxp.
en btw.... driver ofzowe maakt niet uit he .. gwoon winxp.
Verwijderd
Ik draai W2K maar het zal bij XP wel hetzelfde zijn:
(rechts klikken)Deze computer/eigenschappen/hardware/apparaatbeheer
IDE ATA/Atapi controller primaire of secundaire en dan geavanceerde instellingen!!
(rechts klikken)Deze computer/eigenschappen/hardware/apparaatbeheer
IDE ATA/Atapi controller primaire of secundaire en dan geavanceerde instellingen!!
Misschien DMA uit in buis? Voor de enevandere reden stond dat een keer bij mij ook uit in de bios
hij staat op ULTRA DMA MODE 5 ... staat dus goed... maar er staat dus data op, maar is de score dan nog steeds laag, je toch ?
Pagina: 1