Standalone dvd-speler aansluiten op pc-monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-12 23:36

NaWA

Hai, I Copy desu!

Topicstarter
Maar direct to the point:
Is het mogelijk om een standalone dvd-speler aan te sluiten op een normale pc-monitor?
Ik heb een monitor met een normale 15-pins(dacht ik) aansluiting.
iig geen bnc aansluiting. (Iiyama Vision Master Pro 512 btw)

Ik kan hem wel gemakkelijk aansluiten op mijn lcd-paneel/overhead combo.. Maar vanwege het feit dat de OHP lamp 800 watt used komen er van mijn ouders niet zo'n prettige reacties.. vooral in het hoogtarief :( (pics btw hier: http://nawa.mine.nu/LCD-Paneel-PICZ/ if interested)

Dus dacht ik misschien kan ik de boel ook wel ff aansluiten op de monitor voor als ik de lcd/overhead niet gebruik.
maar nu weet ik dus niet of dat aansluitbaar is. en welke trucjes ik moet gebruiken om het wel aan te sluiten als het uberhaupt kan.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48
Ik heb momenteel ook m'n stand-alone dvd-speler op de monitor van m'n pc aangesloten. M'n gewone tv die ik eerst had is er na een jaar of 15 namelijk mee op gehouden :'( .
Ik heb de dvd-speler via een tv-kaart op de pc aangesloten. Daarvoor heb ik de s-video uitgang van m'n dvd-speler gebruikt en de s-video ingang van m'n tv-kaart gebruikt. Het geluid heb ik gewoon op m'n dd/dts receiver aangesloten.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Je monitor heeft een D-SUB aansluiting. Je DVD speler geeft output in Super VHS en/of Composite VHS. Deze standaarden zijn NIET compatible met elkaar, dus er zal sowieso een apparaat tussen moeten, waarschijnlijk het makkelijkste om dit met een TV kaart in een PC te doen.
Hoe had je hem op die LCD monitor aangesloten?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Topicstarter
Dat lcd-paneel heeft een composite EN s-vhs ingang.. dus dat ging wel gemakkelijk.

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 21:07 schreef Asclepius het volgende:
Ik heb de dvd-speler via een tv-kaart op de pc aangesloten. Daarvoor heb ik de s-video uitgang van m'n dvd-speler gebruikt en de s-video ingang van m'n tv-kaart gebruikt. Het geluid heb ik gewoon op m'n dd/dts receiver aangesloten.
Hmz dat wordt een probleem. Ik heb geen ruimte meer voor extra insteekkaarten in de pc.

Iemand een idee of dit ook met losse standalone spullen tot stand kan worden gebracht?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Het kan opgelost worden met losse externe kastjes. Waar ze hier in NL te koop zijn weet ik niet. Voorheen deed Bioteq ze impoteren maar hun site ( Bioteq Site) doet het nu niet. Dus of ze het nog doen weet ik niet.

Ik heb twee links gevonden:

AverMedia TV Box

AverMedia Hotcha

Murphy was an optimist

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Topicstarter
ff doorgezocht
http://www.twintek.nl/tvbox.html verkoopt voor 225 euro (ex. BTW)

http://www.centenna.nl/avermedia/overzicht.php de hotcha voor 170 euro.. (ex. BTW)

Hmz.. das zelfs duurder dan de dvd-speler :o

Ik zie nu net ook: http://www.twintek.nl/joytv.html 159.- euro (ex. btw) iig al iets goedkoper.

iig bednkt.. ik zal eens verder zoeken naar alternatieven die mogelijk goedkoper zijn... hopelijk bestaan die.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48
Voor de prijs van zo'n extern tv-kastje heb je ook een nieuwe tv, die meestal nog groter is dan een monitor.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op woensdag 22 mei 2002 22:36 schreef NaWA het volgende:
<knip>
http://www.centenna.nl/avermedia/overzicht.php de hotcha voor 170 euro.. (ex. BTW)
<knip>
Quote van de site:
-----------------
De Avermedia AverTV HotCha met de super kleine afstandsbediening stelt u in staat kabel TV of Video te kijken op ieder LCD scherm met Composite video-in, zonder de PC aan te zetten of aan te sluiten .
-----------------
Lees: "op ieder LCD scherm met Composite video-in"
Deze valt dus af, want dat heb je niet...
Die andere apparaatjes zouden wel een uitkomst zijn, maar idd, de prijs... Je kan daarvoor beter een nieuw teeveetje kopen. 8-)

Alles kan stuk.

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Topicstarter
Een nieuwe tvzit er helaas niet in, mijn ouders zien me al aankomen (LOL).. daar heb ik zelfs ook geen ruimte voor..

Naja dan zal ik dit maar opschuiven naar de lange termijn en kijken naar een tv-kaartje voor in mijn nieuwe pc...

iig bedankt voor de replies.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 16:17
Op woensdag 22 mei 2002 20:13 schreef NaWA het volgende:
Maar direct to the point:
Is het mogelijk om een standalone dvd-speler aan te sluiten op een normale pc-monitor?
Ik heb een monitor met een normale 15-pins(dacht ik) aansluiting.
iig geen bnc aansluiting. (Iiyama Vision Master Pro 512 btw)

Ik kan hem wel gemakkelijk aansluiten op mijn lcd-paneel/overhead combo.. Maar vanwege het feit dat de OHP lamp 800 watt used komen er van mijn ouders niet zo'n prettige reacties.. vooral in het hoogtarief :( (pics btw hier: http://nawa.mine.nu/LCD-Paneel-PICZ/ if interested)

Dus dacht ik misschien kan ik de boel ook wel ff aansluiten op de monitor voor als ik de lcd/overhead niet gebruik.
maar nu weet ik dus niet of dat aansluitbaar is. en welke trucjes ik moet gebruiken om het wel aan te sluiten als het uberhaupt kan.
Nee het kan niet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 10:07

KMK

Als je DVD speler component ondersteund dan kan het wel..
Je moet dan wel een conector in me kaar solderen van scart (DVD speler) naar monitor plug en dan RGB over de lijn heen sturen als je DVD dat ondersteunt.. dan kan het wel

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Pagina: 1