Ik ben een absolute dos nobe en we moeten batch files maken van school en ik volg het totaal niet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met de volgende vragen want voor mij is het niet te volgen.
Maak subdirectory OEFEN de volgende ASCII-files aan.
TEKST1 {filenaam !} TEKST2 TEKST3
<CR> <CR> <CR>
<CR> <CR> <CR>
DIT IS TEKST 1 DIT IS TEKST 2 DIT IS TEKST 3
<CR> <CR> <CR>
<CR> <CR> <CR>
3.Maak in de subdirectory BATCH de volgende batch-file aan :
ZIE1.BAT. Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-De batchfile moet testen of de file TEKST1 bestaat.
4.a)
Maak in de subdirectory BATCH de volgende batch-file aan :
ZIE2.BAT. Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-De inhoud van een of meerdere files uit de subdirectory OEFEN moet op het scherm vertoond worden.
b)
Kopieer de file ZIE2.BAT naar PR.BAT en pas deze file aan dat de uitvoer niet meer naar het beeldscherm gaat maar naar de printer.
5. Maak in de subdirectory NC de volgende batch-file aan :
BATCH2.BAT . Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-Laat op het scherm de tekst "Dit is batchfile 2 " zien. De gebruiker moet daarna op een toets drukken , zonder dat daaronder staat "Press any key to continue (of nederlandse vertaling) "
6. Maak in de subdirectory BATCH de volgende batch-files aan :
BATCH1.BAT. Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-Laat op het scherm de tekst "Dit is batchfile 1 " zien. De gebruiker moet daarna op een toets drukken , zonder dat daaronder staat "Press any key to continue (of nederlandse vertaling) "
TEST1.BAT Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-Zet de tekst "Eerste commando DIR volgt nu" op het scherm. Indien de gebruiker op een toets drukt wordt daarna het DIR commando uitgevoerd.
-Na het DIR commando volgen 3 lege regels op het scherm (zie ECHO commando) en daarna verschijnt de tekst "Aanroepen van batchfile 1 als laatste commando". Nadat de gebruiker op een toets gedrukt heeft wordt de batchfile BATCH1.BAT in TEST1.BAT opgestart door gewoon in TEST1.BAT het commando BATCH1 uit te voeren.
TEST2.BAT
Kopieer TEST1.BAT naar TEST2.BAT en pas deze aan zodat deze batchfile voldoet aan de volgende eisen:
-Als eerste commando wordt nu niet het DIR commando uitgevoerd, maar het commando BATCH1 en als laatste wordt het DIR commando uitgevoerd.
Vraag: Wat is het resultaat en waarom ?
TEST3.BAT
Copieer TEST2.BAT naar TEST3.BAT en pas deze dusdanig aan zodat deze goed werkt en alle commando's in de batchfile uitgevoerd worden.
TEST4.BAT
Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-Na 2 lege regels moet de tekst op het scherm verschijnen: "Aanroep batchfile 1". Nadat de gebruiker op een toets gedrukt heeft wordt BATCH1 aangeroepen.
-Nadat BATCH1 is aangeroepen komt de melding op het scherm "Terug in TEST4.BAT". Nadat de gebruiker op een toets gedrukt heeft verschijnt er een lege regel en wordt BATCH2 aangeroepen.
-Nadat de gebruiker een toets heeft ingedrukt verschijnt als laatste melding "Terug in TEST4.BAT".
Ga zorgvuldig de werking van de batch-files na door ze allemaal op te starten.
7. Maak de batchfile LUS.BAT. Hierin moeten BATCH1.BAT en BATCH2.BAT steeds zodanig worden opgestart dat er een oneindige lus ontstaat die alleen met <ctrl> - C kan worden afgebroken.
Ik weet het het is niet erg netjes zo maar kom er echt niet uit.
Als iemand weet hoe het moet via msn kan het ook jbcyber@hotmail.com
Ik hoop dat iemand me kan helpen met de volgende vragen want voor mij is het niet te volgen.
Maak subdirectory OEFEN de volgende ASCII-files aan.
TEKST1 {filenaam !} TEKST2 TEKST3
<CR> <CR> <CR>
<CR> <CR> <CR>
DIT IS TEKST 1 DIT IS TEKST 2 DIT IS TEKST 3
<CR> <CR> <CR>
<CR> <CR> <CR>
3.Maak in de subdirectory BATCH de volgende batch-file aan :
ZIE1.BAT. Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-De batchfile moet testen of de file TEKST1 bestaat.
4.a)
Maak in de subdirectory BATCH de volgende batch-file aan :
ZIE2.BAT. Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-De inhoud van een of meerdere files uit de subdirectory OEFEN moet op het scherm vertoond worden.
b)
Kopieer de file ZIE2.BAT naar PR.BAT en pas deze file aan dat de uitvoer niet meer naar het beeldscherm gaat maar naar de printer.
5. Maak in de subdirectory NC de volgende batch-file aan :
BATCH2.BAT . Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-Laat op het scherm de tekst "Dit is batchfile 2 " zien. De gebruiker moet daarna op een toets drukken , zonder dat daaronder staat "Press any key to continue (of nederlandse vertaling) "
6. Maak in de subdirectory BATCH de volgende batch-files aan :
BATCH1.BAT. Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-Laat op het scherm de tekst "Dit is batchfile 1 " zien. De gebruiker moet daarna op een toets drukken , zonder dat daaronder staat "Press any key to continue (of nederlandse vertaling) "
TEST1.BAT Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-Zet de tekst "Eerste commando DIR volgt nu" op het scherm. Indien de gebruiker op een toets drukt wordt daarna het DIR commando uitgevoerd.
-Na het DIR commando volgen 3 lege regels op het scherm (zie ECHO commando) en daarna verschijnt de tekst "Aanroepen van batchfile 1 als laatste commando". Nadat de gebruiker op een toets gedrukt heeft wordt de batchfile BATCH1.BAT in TEST1.BAT opgestart door gewoon in TEST1.BAT het commando BATCH1 uit te voeren.
TEST2.BAT
Kopieer TEST1.BAT naar TEST2.BAT en pas deze aan zodat deze batchfile voldoet aan de volgende eisen:
-Als eerste commando wordt nu niet het DIR commando uitgevoerd, maar het commando BATCH1 en als laatste wordt het DIR commando uitgevoerd.
Vraag: Wat is het resultaat en waarom ?
TEST3.BAT
Copieer TEST2.BAT naar TEST3.BAT en pas deze dusdanig aan zodat deze goed werkt en alle commando's in de batchfile uitgevoerd worden.
TEST4.BAT
Deze moet voldoen aan de volgende eisen:
-Na 2 lege regels moet de tekst op het scherm verschijnen: "Aanroep batchfile 1". Nadat de gebruiker op een toets gedrukt heeft wordt BATCH1 aangeroepen.
-Nadat BATCH1 is aangeroepen komt de melding op het scherm "Terug in TEST4.BAT". Nadat de gebruiker op een toets gedrukt heeft verschijnt er een lege regel en wordt BATCH2 aangeroepen.
-Nadat de gebruiker een toets heeft ingedrukt verschijnt als laatste melding "Terug in TEST4.BAT".
Ga zorgvuldig de werking van de batch-files na door ze allemaal op te starten.
7. Maak de batchfile LUS.BAT. Hierin moeten BATCH1.BAT en BATCH2.BAT steeds zodanig worden opgestart dat er een oneindige lus ontstaat die alleen met <ctrl> - C kan worden afgebroken.
Ik weet het het is niet erg netjes zo maar kom er echt niet uit.
Als iemand weet hoe het moet via msn kan het ook jbcyber@hotmail.com