[linx] newbie, welke leuke software?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

Vast een hele stupide vraag, maar goed, als hij al 's langs is gekomen, sorry, mag deze dicht, maar ik kon 't niet vinden.

Vraag is wat nou "leuk"/"nuttig" is om in linux te gaan proberen als newbie. Ik denk bijvoorbeeld aan een tekst-verwerkingspakket, een netwerkmonitor (ik noem maar iets), of een freeware grafisch pakketje ofzo. Iemand ideeen/sites waar ik kan zoeken?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

tucows en download.com, veel shareware / freeware spulletjes

Verwijderd

probeer ook wine zou ik zeggen :)
kan je gelijk je windows progs in linux draaien
download ook meteen ff allerlei media players, kan je weer compilen (altijd leuk) en filmpjes kijken

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 19:52 schreef spaceboy het volgende:
Hallo,

Vast een hele stupide vraag, maar goed, als hij al 's langs is gekomen, sorry, mag deze dicht, maar ik kon 't niet vinden.

Vraag is wat nou "leuk"/"nuttig" is om in linux te gaan proberen als newbie. Ik denk bijvoorbeeld aan een tekst-verwerkingspakket, een netwerkmonitor (ik noem maar iets), of een freeware grafisch pakketje ofzo. Iemand ideeen/sites waar ik kan zoeken?
dat hangt er helemaal vanaf wat jij wil gaan doen... er is zoveel...

als je linux echt wil gaan leren duik dan direct de console in, pak er een boek bij en ga wat met je config spelen...

apps die ik je toch aan zou raden: gimp (grafisch pakketje a la fotosoep), evolution (email client en pim a la outlook) ennuh... jaah... xpenguins :9~ ;) (programmaatje dat er voor zorgt dat er tientallen pinquins over je scherm vliegen, (te pletter) vallen, skateboarden, racen, boekje lezen, enz.)

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 20:06 schreef areana het volgende:

[..]

dat hangt er helemaal vanaf wat jij wil gaan doen... er is zoveel...

als je linux echt wil gaan leren duik dan direct de console in, pak er een boek bij en ga wat met je config spelen...

apps die ik je toch aan zou raden: gimp (grafisch pakketje a la fotosoep), evolution (email client en pim a la outlook) ennuh... jaah... xpenguins :9~ ;) (programmaatje dat er voor zorgt dat er tientallen pinquins over je scherm vliegen, (te pletter) vallen, skateboarden, racen, boekje lezen, enz.)
Dank je (ook de andere reply'ers), dit bedoel ik precies ja. Met de console klooien ga ik zeker ook doen. Die dingen die je noemt (gimp, evolution) ga ik zeker proberen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

psssttt download mandrake 8.2 is een linux versie maar dan echt helemaal gemaakt voor beginners dus je krijgt er liter(meters) software bij.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 06:47

Blaasvis

Cidora \o/

ik kan je zeker abiword en gnumeric aanraden, het is een tekstverwerken en een spreadsheet programma.
tevens zijn tuxracer en tetris erg leuke spelletjes.
Voor web design is bluefish en quanta aan te raden.

Maar wat wil je eigenlijk allemaal doen met je linux ?
dan kan ik meer specifiekere antwoorden geven! B-)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op woensdag 22 mei 2002 20:26 schreef blowfish het volgende:
Maar wat wil je eigenlijk allemaal doen met je linux ?
dan kan ik meer specifiekere antwoorden geven! B-)
Eigenlijk weet ik 't niet goed, het is eigenlijk zo dat ik er meer van wil weten. Ik weet er wel *iets* van (heb op school ook c-proggen onder linux gedaan), maar te weinig. Maar zulke dingetjes wat je noemt zijn welkom. Ik wil ook bijvoorbeeld ook wel gaan klooien met programmeren ofzo. Is er een soort Visual C++? Die gcc is natuurlijk leuk, maar het blijft vrij text-based wat ik gezien heb? (maar daar zit ik vast naast) :)

Verwijderd

Gcc is idd textbased. Betreffende ide (integrated dev. environments): kijk eens naar kdevelop, qtdesigner (kde/qt) of glade (gtk/gnome), die komen wel in de buurt van wat je vraagt... en misschien ook wel 'xwpe'. Lijkt ook textbased, is het niet. Is een ide voor X waarin je alles bij elkaar hebt, zoals een editor, compiler, etc.

Verwijderd

www.freshmeat.net

daar vind je alles

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik zou zeggen... ga zelf eens leuk experimenteren met proggels bij freshmeat e.d.... zit meer leuks tussen dan je denkt en wij kunnen niet voor je bepalen wat jij goed leuk vindt ;)
Succes ermee.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.