[WLAN] Geen alternatief

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Momenteel heb ik 2 pc's en een laptop, deze heb ik met een router op mijn ADSL lijn aangesloten. Verder zit er een printserver in de router dus alles is voor iedereen beschikbaar.

Nou wil ik dus mijn laptop draadloos gaan gebruiken en heb ik me wat verdiept in het wireless gebeuren en volgens mij heb ik de volgende drie alternatieven welke ik geen van drieën leuk vind:

Een wireless kaartje voor mijn laptop in combinatie met:
1) nieuwe (wireless) router kopen zoals bijv de actiontec ; hier heb ik dus geen trek ik, want ik heb een goede router.
2) access point kopen met UTP aansluiting; een goede optie alleen erg duur (duurder dan ik wil uitgeven).
3) PCI kaartje kopen en in een van de pc's douwen. Behalve het feit dat ik dan extra routing software moet installen, moet ik dan ook een pc aanzetten om met de laptop te kunnen werken..

Zie ik nou nog een optie over het hoofd? Ik wil max 150 besteden aan dit project.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
lange utp kabel naar je laptop vanaf je router

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Chemist
Dat is volgens mij niet echt wireless .... :?

Verwijderd

een WAP met UTP is de beste oplossing. En als je wireless wilt moet je niet te erg op je centen gaan zitten, dan moet je maar wachten tot het mainstream is hoor.

Ik wil ook graag een Athlon XP 2200 met 2gieg ddr, maar het moet niet meer dan 250 euro kosten. iemand een suggestie :z

:P

• Chemist
Maar is er dan echt geen alternatief voor een access point; ik bedoel ik wil maar 1 connectie, niet 16. Bestaat er niet zoiets als een 'access point lite', dus zeg maar voor 1 of 2 pc's ??