Hoi,
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb hier een netwerkje aangelegt als volgt:
Op me kamer heb ik een 5 ports 100Mb Switch staan.
In de meterkast staat mijn linux internet firewall. Switch 100Mb en 10Mb hubje.
In de keuken staan de pc van me ouders, deze is ook aangesloten.
De huidige situatie is:
Switch op me kamer is via een cross-cable aan de uplink aangesloten op de hub ook via de uplink.
Nu wil ik dus de nog niet gebruikte switch die ik heb gebruiken op de plaats van de hub. Heb het al werkend gehad, maar nu komt het probleem. Als ik de internet router (smoothwall) op de switch aansluit heb ik maar een half uurtje verbinding, daarna is de linux bak niet meer te bereiken. Als ie aan de 10Mbit hub hang werkt ie als een zonnetje!
Nu wil ik dus gewoon de hub op de switch aansluiten, hoe doe ik dat. (De uplink is dat al in gebruik, deze is immers geschakeld met de switch boven)
Welke kabel heb ik hier voor nodig?
Ik heb het al geprobeer met een patch kabel, uplink hub naar normale poort switch. Dit werkte helaas niet.
Ga niet roepen, zoeken utfs etc... want dat heb ik al gedaan!
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb hier een netwerkje aangelegt als volgt:
Op me kamer heb ik een 5 ports 100Mb Switch staan.
In de meterkast staat mijn linux internet firewall. Switch 100Mb en 10Mb hubje.
In de keuken staan de pc van me ouders, deze is ook aangesloten.
De huidige situatie is:
Switch op me kamer is via een cross-cable aan de uplink aangesloten op de hub ook via de uplink.
Nu wil ik dus de nog niet gebruikte switch die ik heb gebruiken op de plaats van de hub. Heb het al werkend gehad, maar nu komt het probleem. Als ik de internet router (smoothwall) op de switch aansluit heb ik maar een half uurtje verbinding, daarna is de linux bak niet meer te bereiken. Als ie aan de 10Mbit hub hang werkt ie als een zonnetje!
Nu wil ik dus gewoon de hub op de switch aansluiten, hoe doe ik dat. (De uplink is dat al in gebruik, deze is immers geschakeld met de switch boven)
Welke kabel heb ik hier voor nodig?
Ik heb het al geprobeer met een patch kabel, uplink hub naar normale poort switch. Dit werkte helaas niet.
Ga niet roepen, zoeken utfs etc... want dat heb ik al gedaan!
Whatever.