Op woensdag 22 mei 2002 19:40 schreef Palmboom het volgende:
Wat had je dan willen horen? Het zou toch nooit goed geweest zijn.
epox : dat komt door een ontwerpfoutje in dat type moederbord, is opgelost in de vorige versie. hij wordt niet TE heet dus er is niks aan de hand.
jij : boos en eist nieuw bord
epox : onze sensor meet nauwkeuriger
jij : yeah right
Tja, dat laatste is de waarheid (dat hebben ze ook gezegd), maar zoals door die jongen daar geschreven is, is onder ieder peil.
Ik moet een beetje email correspondentie bij ons coordineren en dingen aankaarten als het niet loopt zoals het hoort, en als die ploert bij ons gezeten had was ik er ff langsgegaan voor een gesprekje
Ik had het eerder zo verwoord:
"De nieuwe Athlon XP CPUs hebben een interne thermische diode. EPoX behoort tot de eerste fabrikanten die moederborden maakt die direct die sensor uit te lezen in plaats van een externe sensor. Externe sensoren zijn minder nauwkeurig dan interne sensoren en geven vaak onterecht lagere waarden aan.
Op gelijke snelheid draaiend met dezelfde software zal een CPU altijd even warm worden, ongeacht moederbord. Je kunt er dus gerust vanuit gaan dat het verschil in temperatuur zal liggen aan de type sensor.
Bedenk bovendien dat een te laag weergegeven CPU temperatuur mogelijk een vals gevoel van zekerheid zal geven.
Hoogachtend
...."
Trouwens, grappig detail- juist de zon is van buiten
VEEL heter dan van binnen (temperatuur van de corona loopt in de miljoenen C, van binnen hooguit enkele tienduizenden C)