Internet gesharede spel server ?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YoMarK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10
Thuis heb ik een kabelmodem, die zit aangesloten op een pc die aan(in) een lokaal netwerk hangt. Het programmatje sygate gebruik ik om m'n interenet te sharen met andere pc's in het netwerk.

Nu wil ik hetvolgende: Ik wil op een pc in dat netwerk(niet de pc waar het kabelmodem aanhangt)b.v. een quake3 server opstarten, waar dan mensen via het internet op kunnen inloggen. Dit gaat nu dus niet en dat is ook logisch, omdat deze pc geen geldig ip-nummer heeft op het internet.
Is er hiervoor misschien een oplossing ? Dmv een of ander software paket of zo ?
In ieder geval alvast bedankt !

YoMarK out...

YoMarK out...

Verwijderd

Winroute pro, te krijgen op www.winroute.com werkt hier perfect mee, je kan er je internet verbinding mee sharen, een proxy server opzetten, dhcp, firewall, email, etc.

ik gebruik het nu al best wel lang voor mijn @home verbinding, en met NAT kan je provider niet zien dat er een heel netwerk achter hangt :)

Greetz,

Jasper

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maar dat geintje zorgt er dus voor dat in dit geval q3 als server het lan ip gaat pakken ipv het internet ip..of kun je dat in q3 kiezen ?
Met Unreal is dit me in ieder geval helaas niet gelukt..

Verwijderd

Met het NAT protocol (winroute) krijgt een computer in het netwerk het IP van de server, dus als je op internet wilt gaan spelen kan je gewoon je server (internet) IP opgeven. Je moet nog wel ff met winroute portmapping aanzetten (de inkomende poort x op de server doorverbinden naar poort x op een client - waarop je die server draaid)

suc6 ermee

• YoMarK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10
Ok heel erg bedankt dit ga ik proberen !

YoMarK out...

YoMarK out...

Verwijderd

Tuurlijk kan dat met Sygate ook!
even een stukkie script wat je onderin je apprule.cfg moet plakken en je kunt quaken!

# Quake 3
:init "quake3 server"
in udp 27910 27910 xxx.xxx.xxx.xxx 27910 5000 M
:sub
:end

xxx.xxx.xxx.xxx is je ip, 192.168.0.10 bv
27910 was onder q2 de standaardport, aangezien ik iets midner quake de laatste tijd weet ik niet wat dit onder q3 is, maar dat kun je zo veranderen...!

succes ermee!
Pagina: 1