Toon posts:

Opera de beste browser voor Linux of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net heb ik Opera 6.0 geinstalleerd op mijn systeem. Mijn eerste ervaringen zijn niet direct vervelend, behalve dan miscchien dat reclame-blokje.

Snel is het in ieder geval wel, maar wat vinden jullie van Opera in verhouding tot b.v. Mozilla, Konqueror en Galeon.

Verwijderd

Tsja. Persoonlijke voorkeuren kan je natuurlijk nooit weerleggen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik mozilla gebruik en *UITERMATE* tevreden ben. Snel, (redelijk) stabiel, functioneel en ziet er nog goed uit ook.

Verwijderd

Zeker niet verkeerd maar ik iriteer me dood aan dat iritante bannertje.
Galeon is mijn favoriet.

Verwijderd

Ik vind opera een zeer fijne browser voor Linux, en die banner valt me helemaal niet op, gewoon niet naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Galeon en Mozilla zijn zeker niet slecht. Alleen heb ik bij Galeon altijd het idee het de weergave van *.ttf fonts beter is dan bij Mozilla.

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 21:17
Ik vind ook de banners niet helemaal cool. En het is tegen me principes om browsers te kopen. Ik gebruik nog steeds Netscape 6.2 onder linux en Windows. >:)

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Wat snelheid en functionaliteid betreft vind ik Opera absoluut de beste browser. Kwa uiterlijk vind ik Konqueror iets lekkerder werken, maar ze schijnen in de volgende release van Opera QT3 te gaan gebruiken (wat er een stuk beter uit zou zien).

Overigens staat hier ook een interessante test tussen verschillende Linux-browsers: http://www.robval.com/linux/2002/browsers.html

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
Mozilla 1.0rc2-3 is de beste browser op mijn systeem op dit moment. Redenen:
- Konqueror is sloom
- Opera heb ik nog geen behoeft voor
- Galeon is sneller, maar crasht nogal eens
- Netscape 4.x is oud :Z en Netscape 6.x is gewoon weer mozilla.

Verwijderd

Opera is een schitterende browser. Banners kijk ik wel overheen... ziet er ook goed uit, werkt goed. Ik vind het alleen nog niet geschikt voor dagelijks gebruik, omdat er tot nog toe nog geen degelijke java ondersteuning inzit (sommige sites werken gewoon niet). Galeon vind ik niet echt een mooie browser. Konqueror is best wel leuk, maar gebruik ik ook bijna niet. Mijn favoriet is nog altijd Mozilla...
* Should Opera release an Open-Source version for Linux and include all the features from the Windows version, this could become the number one Linux Browser!
Hier ben ik het wel helemaal mee eens :Y)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ik ben een zeer tevreden Galeon gebruiker. Basically alle voordelen van Mozilla (ik reken een ingebouwde mail/irc/news-client niet tot voordelen), maar dan lichter en met een (imho) betere GUI.
Op woensdag 22 mei 2002 19:07 schreef _JGC_ het volgende:
- Galeon is sneller, maar crasht nogal eens
Dan heb je waarschijnlijk een wat oudere versie, die waren idd wat crashy (hoewel die ook oudere versies van Mozilla gebruikten die zelf ook wat crashier waren), maar ik heb laatst mijn Galeon 10 dagen aangehad (onder behoorlijk zwaar gebruik) voor ik hem afsloot.

• _JGC_
Op woensdag 22 mei 2002 20:50 schreef deadinspace het volgende:
Ik ben een zeer tevreden Galeon gebruiker. Basically alle voordelen van Mozilla (ik reken een ingebouwde mail/irc/news-client niet tot voordelen), maar dan lichter en met een (imho) betere GUI.
[..]

Dan heb je waarschijnlijk een wat oudere versie, die waren idd wat crashy (hoewel die ook oudere versies van Mozilla gebruikten die zelf ook wat crashier waren), maar ik heb laatst mijn Galeon 10 dagen aangehad (onder behoorlijk zwaar gebruik) voor ik hem afsloot.
Galeon uit Debian unstable, lijkt me redelijk recent. Mozilla was rc2-3 (pas in -3 heeft Debian het voorelkaar gekregen om ook weer info met het KDE clipboard te delen bij Copy link location)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 22 mei 2002 20:59 schreef _JGC_ het volgende:
Galeon uit Debian unstable, lijkt me redelijk recent.
Die draai ik ook... Dat ik hem 10 dagen aan had staan is een maandje geleden... Versie 1.2.0 gok ik zo dan...

• JointFillah
  • Laatst online: 10-08 18:07

JointFillah

Techno Addict

Als je geen problemen hebt met dat sommige sites het niet doen (of tenminste niet zoals het bedoeld was door de ontwerper) en je gebruikt een ander programma voor je email (eg Evolution), dan moet je zeker voor Opera gaan, is namelijk supersnel...

Maar als je WEL email wil gebruiken in je browser EN ook nog eens 99% van de sites goed wil kunnen bekijken, heb je Mozilla nodig...Zorg dan wel dat je de laatste versie heb...dus 1.0.0RCx, want die draait echt als een tierelier :)

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Ik vind Galeon persoonlijk lekkerder werken - past ook meer in de Gnome omgeving. Ik hou sowieso niet echt van closed-source software. /me is fanatiekeling. :P.

Maar op zich is Opera een redelijke browser.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De banner en het hele gedoe rondom Opera is wat mij betreft genoeg om er niet aan te beginnen, op het gebied van softwarelicenties ben ik daarin vrij fanatiek. Bovendien: met Konqueror kan ik alles doen wat ik wil, het integreert perfect in mijn desktop, het werkt ook goed met GoT (lege regels anyone? >:)), het is ontzettend stabiel, je kunt ervoor scripten, je kunt in de source zitten kijken/wijzigen, je hebt alle vrijheid en het is nog een hoop sneller dan Mozilla/Galeon ook - en dan heb ik het over de rendertijden die voor grote pagina's bij de Gecko-engine al snel twee keer zo hoog zijn als bij KHTML (al schijnt Opera ook snel te zijn). Och, ieder zijn eigen smaak, voor mij is het, na onder andere Mozilla, Netscape, IE, Galeon en Lynx geprobeerd te hebben, Konqueror geworden :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 22:41 schreef odysseus het volgende:
Och, ieder zijn eigen smaak, voor mij is het, na onder andere Mozilla, Netscape, IE, Galeon en Lynx geprobeerd te hebben, Konqueror geworden.
Lynx? Mag je die nog meerekenen? Er zit toch wel een heeeeeeeeeel groot verschil tussen een browser als mozilla en lynx... :P

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Op woensdag 22 mei 2002 21:59 schreef JointFillah het volgende:
Maar als je WEL email wil gebruiken in je browser EN ook nog eens 99% van de sites goed wil kunnen bekijken, heb je Mozilla nodig...
opera heeft ook email functie en news reader ingebouwd toch? dus daarvoor hoef je het niet te laten ;).

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• _JGC_
Op woensdag 22 mei 2002 22:44 schreef areana het volgende:

[..]

Lynx? Mag je die nog meerekenen? Er zit toch wel een heeeeeeeeeel groot verschil tussen een browser als mozilla en lynx... :P
Lynx rulez gewoon. Geen gedonder, gewoon plain text :)

* _JGC_ is diehard lynx user als het er op aankomt.

Verwijderd

voor mij ook Konqueror. lekker snel en de fonts zien er gewoon retestrak uit (xft-hack anyone? :7)

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 23:14 schreef Reefer het volgende:

[..]

opera heeft ook email functie en news reader ingebouwd toch? dus daarvoor hoef je het niet te laten ;).
geen e-mail functie, die zit alleen bij de windows versie
waarom zou je er trouwens een mail-client in willen, wordt ie ook niet sneller op lijkt mij

en die banner, tja, ff de grote verdwijntruuk met het serialtje toch?

opera vind ik zeker een van de betere, maar geeft soms pagina's wat eigenaardig weer, met extra regels enzo, en wordt na verloop van tijd traag, ik heb het idee dat dat cache susteem niet optimaal werkt, minder dan bij galeon iig

in windows vind ik hem zeker de beste..}:O

• Noork
  • Niet online
ik heb hier ook opera, welliswaar voor windows, maar ik heb op een of andere manier dat reclameblokje weg kunnen krijgen

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 23:17 schreef _JGC_ het volgende:
is waar... lynx = perfect. maar niet echt te vergelijken met mozilla of opera...

Verwijderd

Ik gebruik Opera in Linux en Windows, en vind het tot nu toe de beste browser. Ik heb alle bovengenoemde browsers wel eens geprobeerd, behalve Galeon en Lynx. (Ik ben ook tegen het gebruik van Gnome software in KDE :P )

Nu alleen nog een goede java-ondersteuning, en Opera is perfect :)

BTW Wie weet er een goede e-mailclient voor KDE?

• Martin?81
  • Laatst online: 15-08 23:46

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Op woensdag 22 mei 2002 23:27 schreef Noork het volgende:
ik heb hier ook opera, welliswaar voor windows, maar ik heb op een of andere manier dat reclameblokje weg kunnen krijgen
D'r zijn nog heel wat sites niet compleet te bekijken met de Opera in Windows, is dat ook met Linux?

edit:
typvaud
|:(

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 23:32 schreef martinweb.nl het volgende:

[..]

D'r zijn nog heel wat sites niet compleet te bekijken met de Operz in Windows, is dat ook met Linux?
Ja, meestal wel aangezien ze op bijna dezelfde engine draaien.

• PenguinPower
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Op woensdag 22 mei 2002 23:32 schreef martinweb.nl het volgende:

[..]

D'r zijn nog heel wat sites niet compleet te bekijken met de Operz in Windows, is dat ook met Linux?
Dat ligt niet aan Opera maar aan de site meestal :D
Das een teken dat de site niet goed is gemaakt

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Voor mij is het nog altijd Mozilla. Een schone interface met alleen de dingen die je echt nodig hebt binnen handbereik, maar zodra je de menu's induikt zie je de echte kracht van Mozilla met zijn velen opties en instellingen. Met onder de motor de beste rendering engine naar mijn mening. Volledig volgens de standaarden en passeert elke test waar andere browsers vaak steken laten vallen. Ook de zeer actieve opensource community rondt Mozilla spreekt mij erg aan.

Konqueror heb ik een tijdje geprobeerd maar ik vind de interface niet functioneel, mis (meestal uitgebreide) features van Mozilla en gecko rendert de sites naar mijn idee beter.

Galeon heb ik nooit geprobeerd maar waarschijnlijk mis ik daar ook de uitgebreide features van Mozilla.

Opera's interface vind ik helemaal niks. Alhoewel hun 'tabbed' browsing idee geniaal was, en gelukkig heeft Mozilla dat goed overgenomen. En daarnaast wil ik zelf me software compilen en geen binary's installeren.

En op de console prefereer ik links ipv lynx.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik vind zelf mozilla fijner, hij is sneller, is meer w3c compatible, flexibel (galeon etc, niet vast aan de mozilla gui of qt), geen banner etc

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• SkizikS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09-2023

SkizikS

Rho fwitcged mu keus?

Mozilla rules maar als old skO_ol Netscape user ben ik toch voor de Netscape-mozilla versie ; is ook nix mis mee B-)
'Tis maar wat je fijn vind.

Fear leads to anger anger leads to busted keyboard.

Verwijderd

Tjah, ieder z'n eigen mening..

/me gebruikt het liefst Konqi 3.0 (binnenkort 3.0.1)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik heb een oude mozilla maar ik denk wel dat dit de snelste, complete browser is.

maar als opera ook compleet en volledig is en ook nog eens snel dan zal ik deze ook eens proberen op mijn trage 366 mhz celeron laptoppie.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mozilla tot nu toe. Konqueror werkt bij mij slomer dan Mozilla (als ik top draai, zie ik ook dat Konqueror mijn CPU vaak volop belast) :/

Galeon is ook wel fijn en Opera gebruik ik al een hele tijd niet meer; heb een rothekel aan die banner :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Opera heb ik een tijd gebruikt, maar met 6.0 (alle Beta's enzo) kan ik nooit echt goed GoT'en. Zo nu en dan krijg ik gewoon bij een bepaalde pagina alleen de banner te zien en that's it, Opera geeft wel aan dat hij klaar is met de pagina voor te schotelen.

Mozilla gebruik ik inmiddels erg veel, sinds 1.0 heb ik nog nooit iets van een crash gehad en hij is best snel :)

Galeon is ook wel vetjes, alleen als ik een tab wil aanmaken krijg ik direct een crash. Ik gebruik ook de unstable .deb btw. Tabs gebruik ik veel dus ik zit gedwongen aan Mozilla als browser.

• _JGC_
Woei, Netscape 7 preview 1 is ook uit. Zal wel niet veel verschillen met Mozilla rc2, ik heb iig geen zin om het uit te proberen.

Hier de linux versie

• Martin?81
  • Laatst online: 15-08 23:46

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Op donderdag 23 mei 2002 09:56 schreef _JGC_ het volgende:
Woei, Netscape 7 preview 1 is ook uit. Zal wel niet veel verschillen met Mozilla rc2, ik heb iig geen zin om het uit te proberen.

Hier de linux versie
Maar Navigator werkt op JAVA, toch? En hier niet echt snel, helaas.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
voor windows is ie ook supersnel, en ach, dat bannertje dat haal je zo weg :)

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 09:56 schreef _JGC_ het volgende:
Netscape 7 preview 1 is ook uit. Zal wel niet veel verschillen met Mozilla rc2, ik heb iig geen zin om het uit te proberen.
hehe... scheelt idd niks meer. direct van webwereld:
Gecko is al langer bekend binnen de open source-gemeenschap als hart van de Mozilla-browser. Netscape 7.0 heeft daar onderhuids dan ook veel van weg. Het Mozilla-project werd ooit opgezet door Netscape, dus vreemd zijn de overeenkomsten niet. Netscape profiteert duidelijk van de inspanningen van de open source-programmeurs.

Uiterlijk valt Netscape 7.0 PR1 op door onder meer het gebruik van tabbladen binnen de browser, ook al bekend van Mozilla. Sites worden dan geopend met verschillende tabbladen, maar wel binnen één browservenster. Internet Explorer gaat anders te werk: daar wordt standaard iedere keer een nieuw venster geopend.
alle features van mozilla >> netscape :{

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Ik gebruik op al m'n linux pc's galeon.

waarom? Mozilla start te traag op,en mis ondersteuning voor plugins bij opera.

btw, ben erg blij dat galeon ook tab's gebruikt, ben er nou aan gewend en wil nix anders meer :)

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op donderdag 23 mei 2002 12:11 schreef stiena het volgende:
Mozilla start te traag op,en mis ondersteuning voor plugins bij opera.
Welke plugins worden niet ondersteund dan?

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Nog even over plugins in Opera: al geruime tijd (sind versie 5.05) ondersteund Opera plugins, zoals Flash, PDF en Plugger. Java werkt ook prima. Installatieinstructies staan op http://www.opera.com/linux/docs/plugins/

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Doe mij maar Konquerer, loopt lekker, crashed nooit en is snel...

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16
Een groot voordeel van Opera vind ik, dat het z'n eigen window management heeft. Gewoon 1 entry in de taskbar en verder geen entry voor iedere pagina. Dit omdat ik nogal vaak veel vensters open heb. Hierdoor hoef je ook niet steeds je browser opnieuw op te starten, waardoor het ook nog eens sneller is. Overigens hebben alle browsers wel pagina's die compleet geruineerd worden, ik vind Opera niet erger of minder erg wat dat betreft.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Een groot voordeel van Opera vind ik, dat het z'n eigen window management heeft. Gewoon 1 entry in de taskbar en verder geen entry voor iedere pagina. Dit omdat ik nogal vaak veel vensters open heb
Ik snap ongetwijfeld niet wat je bedoeld, maar is dit niet gewoon exact hetzelfde als tabs in mozilla/galeon (en met 3.0.1 ook in konqueror)?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op donderdag 23 mei 2002 16:14 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Ik snap ongetwijfeld niet wat je bedoeld, maar is dit niet gewoon exact hetzelfde als tabs in mozilla/galeon (en met 3.0.1 ook in konqueror)?
Hij bedoeld idd gewoon de tab-functie die Opera heeft en die later Mozilla en Konqueror hebben overgenomen :)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:15

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb alles geprobeerd. Momenteel twijfel ik tussen Galeon (1.0.2 oid) en Mozilla (RC2-3).

Galeon wil nog wel es crashen onder KDE (3.0). Mozilla daarintegen is retestabiel.

Het nadeel van Mozilla tegenover Galeon is automatisch openen in tabs. Ik kan dit nergens vinden in Mozilla. Dus gewoon klikken met de linkermuisknop op een link, dat er een TAB wordt geopend ipv venster.

* WHiZZi is dus tabbed browsing verslaafd
Mijn meningen (KDE 3.0, Duron 900, 768MB RAM, Redhat 7.2):
Opera
+ snel, stabiel en ondersteuning voor plugins, tabs
- RECLAME :r
Mozilla
+ redelijk snel, stabiel, tabs, veel opties
- waar is de optie om standaard te openen in een tab?, plugins.
Galeon
+ Snel, makkelijk, goed werkende tabs
- crashed regelmatig (laatste CVS), geen JAVA
Netscape
+ Goede ondersteuning voor plugins
- log, geen tabbed browsing
Konqueror
+ Intergratie in KDE, JAVA, Rendering
- Tabbed browsing

Tot zover mijn mening.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 23 mei 2002 18:01 schreef WHiZZi het volgende:
Konqueror
+ Intergratie in KDE, JAVA, Rendering
- Tabbed browsing
Nog even geduld en tabbed browsing zit ook in Konqueror. Op het moment zit het al in CVS, dus als je het echt graag wilt dan is dat de oplossing.

* odysseus is ook tabverslaafde en is bijzonder blij met Konqueror op dit gebied, al zoek ik de optie om standaard in een tab te openen ook nog.

Zelf programmeren is zo eenvoudig helaas nog niet, een optie aan het menu toevoegen (met actie) is simpel maar dit soort dingen vraagt helaas code in KHTML zelf en daar heb ik me nog niet mee beziggehouden :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mozilla
- waar is de optie om standaard te openen in een tab?
- plugins.
Je weet dat je de middelste muisknop kunt gebruiken? Inderdaad zou ik het ook graag andersom zien.

Plugins is geen probleem toch? Althans, als je vindt dat plugin support in NS goed is... moet het in Moz ook lukken m.i.
Netscape
- log, geen tabbed browsing
Zie 7.0 PR 1 (net uit): vlugger, tabbed browsing. Alleen geen pop-up demper :-(
Konqueror
- Tabbed browsing
Het schijnt dat de huidige CVS-versies tabbed browsing hebben. Who knows, in 3.0.2? :9

Zoef

Verwijderd

Galeon
+ Snel, makkelijk, goed werkende tabs
- crashed regelmatig (laatste CVS), geen JAVA
Galeon werkt prima hoor met JAVA, net als Mozilla.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:15

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zojuist "Netscape 7.0 Preview Release 1" gedownload (Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.0rc2) Gecko/20020513 Netscape/7.0b1 )

Kortom, het is gewoon Mozilla 1.0 rc2 (welke overigens ook op mijn systeem staat geinstalleerd).

Alleen is mijn mening dat Netscape sneller rendert dan Mozilla 1.0 RC2 doet. Maar dat zou ik eens moeten testen.

In ieder geval zit tabbed browsing er nu in (op dezelfde wijze als Mozilla dus, middelknop = nieuw tab) en het start snel op.

Verder, plugin voor Shockwave, Flash en JAVA aanwezig. En support voor TTF fonts (tenminste, ik zie geen verschil meer tussen mijn WinXP machine op GOT en mijn werkstation onder Netscape).

edit: Sterker nog, het pakt alle instellingen van Mozilla over (welke ik dus eerst gebruikte).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:17

Robert

You have your answer..

Ik ben een redelijk tevreden galeon 1.0.3 gebruiker. Opera heb ik ook geinstalleerd en ik vind hem wel een stukje sneller aanvoelen dan bv. galeon. Maar die reclame banner he :(

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 23 mei 2002 18:16 schreef Escuda het volgende:
Galeon werkt prima hoor met JAVA, net als Mozilla.
En dat is niet bijzonder gek... Galeon gebruikt Mozilla's rendering engine, dus als Mozilla java snapt, dan doet Galeon dat ook.

• [J.d.I.] Exploder
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 12:40
Mijn favoriet is toch nog Konqueror. Ik vind het snel genoeg werken en bijna alle pagina's worden ook perfect gerenderd (zeker got en tweakers.. dat is het belangrijkste). Ik draai nu de CVS versie en daarin zit nu ook tabbed browser.. zoek ook alleen nog de optie op een link in een nieuwe tab te openen. Zou liever de middelste muisknop hier voor gebruiken ipv in een nieuw scherm. De mensen die alleen de stable releases willen gebruiken, zullen waarschijnlijk moeten wachten tot KDE 3.1

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Opera vind ik nogtoe het lekkerste werken alle pluggins (java, shockwave, flash) werken perfect en van dat kleine bannertje (waar iedereen zo op loopt te zeiken (nofi)) heb ik totaal geen last het enige wat er bij mij staat is Opera click to buy en heel soms een andere, maar een kniesoor die daar op let.

* Slaiter snapt dat ge :r rond dat bannertje totaal niet

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 16:14 schreef blouweKip het volgende:
(en met 3.0.1 ook in konqueror)?
Op donderdag 23 mei 2002 18:09 schreef Zpottr het volgende:
Het schijnt dat de huidige CVS-versies tabbed browsing hebben. Who knows, in 3.0.2? :9
Helaas, dit staat geplanned voor 3.1! Die wordt pas in de herfst verwacht.

Het werkt in de cvs versies al wel.
edit:
Zoals [J.d.I] Exploder hierboven al had gemeld, en waar komt die 2e pagina vandaan?!? :P

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 23:17 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

* _JGC_ is diehard lynx user als het er op aankomt.
Krijg nou wat. :P.

Je kan in lynx niet eens plaatjes bekijken. :D. (of wel?). Nee, lynx/links zijn leuk als ik via SSH iets moet doen op de server, maar voor de rest hou ik het toch echt bij de grafische linux (voor onze puristen: GNU/Linux met XFree86 en de Gnome-desktop) met af en toe een terminalletje. :Y).

Verwijderd

dit is toch een TECH form . . .en geen persoonlijke meningen FORUM ?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:13 schreef Skizmo het volgende:
En? Wat is er mis met dit topic? :? }:O

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 11:13 schreef Skizmo het volgende:
Een keer wat anders dan n00b vragen is ook wel eens leuk in NOS >:)

ONtopic: Er staat een review te lezen van Opera op newsforge

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 24 mei 2002 08:46 schreef beelzebubu het volgende:
Je kan in lynx niet eens plaatjes bekijken. :D. (of wel?).
w3m-img:
Afbeeldingslocatie: http://gemini.luon.net/~marcelm/tmp/w3m-img.png

Verwijderd

ik vind die native browser van kde het lekkerste

Verwijderd

Ik heb zo idee dat opera 6.0 sneller en stabieler is onder linux(gebruik debian). Dan onder windows (windows98).

Ik gebruik nu alleen maar opera, want me computer trekt geen Mozilla (tja wat oudere computer heb ik :( ).
Alleen jammer dat opera geen opensource browser is :(

Verwijderd

Ik prefereer Mozilla :)

• _JGC_
Op vrijdag 24 mei 2002 08:46 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Krijg nou wat. :P.

Je kan in lynx niet eens plaatjes bekijken. :D. (of wel?). Nee, lynx/links zijn leuk als ik via SSH iets moet doen op de server, maar voor de rest hou ik het toch echt bij de grafische linux (voor onze puristen: GNU/Linux met XFree86 en de Gnome-desktop) met af en toe een terminalletje. :Y).
Linuxdoc.org is goed te bekijken als je achter je Dual P133 met een 512K ISA chippie je server zit te installeren. Gewoon alle 6 terminals gebruiken, 1 voor lynxen, 1 voor compileren, 1 voor ...

Helaas doet GoT het niet met Lynx, geen Javascript :X

Verwijderd

Mozilla-1.0-rc3 is mijn favoriet momenteel. Lijkt ook behoorlijk snel en stabiel te werken. Ik wacht op Konqueror met tabbed browsing en tot die tijd blijft het Mozilla.

Opera 6.0 moet ik nog installeren maar ik zie geen noodzaak om dat te doen daar Mozilla hier dus erg fijn draait en geen banners heeft.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 00:30 schreef deadinspace het volgende:

[..]

En dat is niet bijzonder gek... Galeon gebruikt Mozilla's rendering engine, dus als Mozilla java snapt, dan doet Galeon dat ook.
Dat bedoelde ik dus............

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op zaterdag 25 mei 2002 14:01 schreef Escuda het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus............
En dat is ook meteen het sterke punt van Galeon. Het is in principe gewoon mozilla, maar dan met een sterk verbeterde interface. Omdat Opera nog wat problemen heeft met standaardondersteuning en Mozilla/Galeon prima werkt op computers vanaf een MHz of 300, is Opera voor mij niet nodig.
Pagina: 1