maar hij werkt helemaal niet als ik mijn pc aan doe
ik snap er nix va
Welke aansluiting gebruikt je fan (3 of 4 polig)
Wat voor type fan heb je?
Werkt de fan? (testen met andere aansluiting, batterij o.i.d.)
Zichtbare schade aan draden?
Iets meer info a.u.b.
Hier kun je net zo goed antwoord op geven als op jouw vraag. Niet dus. Geef ook even alle randinformatie anders is dit topic zo dood.
-
rood op geel, zwart op zwart voor 12v dacht ik
heb je + en - wel goed staan???
doh te laat
ik heb geen andere fan maar mijn kameraad heeft precies zelfde fan als ik en die werkt ook niet bij hem
hoef je niets in de bios in te stellen ofzo?????
3 polig? rood, geel en zwart? rood en zwart heb je nodig, geel is voor de snelheid te meten, en deze kun je NIET op een molex aansluiten! Rood>gele draad op molex, zwart>zwarte draad op molexOp woensdag 22 mei 2002 18:47 schreef fuxxe het volgende:
40 mm
fonsan
3 pollig heeft hij nodig
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
dat heeft niet zo veel te maken
maar ik doe mijn pc u9t effe kijke duzz
Verwijderd
Verwijderd
wisdom is rarely common
dat is dat witte stekkertje (hangen er een stuk of 6 in je pc), met 4 draaden eraan, rood, 2x zwart en geel.Op woensdag 22 mei 2002 18:51 schreef fuxxe het volgende:
ik ben nog een gigantische noob
heeft iemand een foto van een molex?????????
als je perse een foto wilt zal ik ff me digicam pakken.
wisdom is rarely common
Verwijderd
ff rustig jij wist toch ook niet meteen allesOp woensdag 22 mei 2002 19:00 schreef Fewture het volgende:
Wat een topic zeg hee...
Verwijderd
m.a.w. geef ff de specs door die op het stickertje staan die op je fan zit.
dus : het voltage,amperage,wattage.
m.a.w. geef ff alles door wat er op het stickertje staat op je fan
want de vraag die jij stelt is hetzelfde als :
hee,me computer stinkt,wat is dat voor stank?
in beide gevallen kunnen wij niet ruiken wat het probleem is.
wees wat specifieker
lolz, je heb de eerste prijs gewonnen! je heb het beste voorbeeld ooit gegeven! gefeliciteerd1Op woensdag 22 mei 2002 19:04 schreef Foeker het volgende:
want de vraag die jij stelt is hetzelfde als :
hee,me computer stinkt,wat is dat voor stank?
in beide gevallen kunnen wij niet ruiken wat het probleem is.
wees wat specifieker
Verwijderd
dat is 5VOp woensdag 22 mei 2002 18:50 schreef djcrossfire het volgende:
Van die drie polen heb je er een al niet nodig, dies voor de sensor op je mobo. Gewoon het rooie draadje in de gele of rode moles kabel en de zwarte in de zwarte molesx kabel. en als je em op 7 volt wil in rode en de zwarte.
7V is bij geel en rood.
mischine is die wel kapot!
wisdom is rarely common
Verwijderd
Sorry dat bedoelde ik jaOp woensdag 22 mei 2002 19:07 schreef Luna het volgende:
[..]
dat is 5V
7V is bij geel en rood.
Verwijderd
Op woensdag 22 mei 2002 19:06 schreef Icey het volgende:
[..]
lolz, je heb de eerste prijs gewonnen! je heb het beste voorbeeld ooit gegeven! gefeliciteerd1
(zei arjan1 tegen arjan2)
lol @ naamgenootOp woensdag 22 mei 2002 19:12 schreef Foeker het volgende:
[..]
![]()
Danke!!
(zei arjan1 tegen arjan2)
dus een molex is een kabel uit je voeding? (die je ook op je hd en cd-rom speler aansluit voor stroom) en dus niet een dingetje op je mobo...als dat zo is zaten we behoorlijk fout
(dit was ff een kameraad van mij)
Verwijderd
daar zit al zo'n stekkertje aan om op je mobo te maken. Aan een casefan zitten die soms ook wel, maar soms ook niet, en dan moet je hem gewoon even in een molex steken (je weet nou wel wat dat is gok ik), en nog een keer, de gele draad heb je niet nodig...Op woensdag 22 mei 2002 19:27 schreef fuxxe het volgende:
(domme vraag)
dus een molex is een kabel uit je voeding? (die je ook op je hd en cd-rom speler aansluit voor stroom) en dus niet een dingetje op je mobo...als dat zo is zaten we behoorlijk foutmaar als dat zo is, waarom is de fan bij mijn proc. wel aangesloten op een connector op de mobo?
(dit was ff een kameraad van mij)
Verwijderd
Molex is gewoon dat witte blokje dat aan het uiteinde van die kabels zit die van je voeding afkomen. Ik vraag me trouwens af waar je hem dan in hebt zitten proppenOp woensdag 22 mei 2002 19:27 schreef fuxxe het volgende:
dus een molex is een kabel uit je voeding? (die je ook op je hd en cd-rom speler aansluit voor stroom) en dus niet een dingetje op je mobo...als dat zo is zaten we behoorlijk fout
wisdom is rarely common
er zat al een stekkertje op (3 polig) (op de fan kabeltjes) en daarvoor kon ik ook een aansluiting vinden op mijn mobo (mijn fan op de proc. is ook aangesloten op zo'n dingetje)Op woensdag 22 mei 2002 19:38 schreef bloempot het volgende:
[..]
Molex is gewoon dat witte blokje dat aan het uiteinde van die kabels zit die van je voeding afkomen. Ik vraag me trouwens af waar je hem dan in hebt zitten proppen
dus ik moet gewoon het stekkertje van die kabeltjes halen van die fan en die in een molex stekker doen van m'n voeding?
Verwijderd
Dan zou hij het moeten doen ja (rood(fan) op geel(voeding) en zwart op zwart)Op woensdag 22 mei 2002 19:45 schreef fuxxe het volgende:
[..]
er zat al een stekkertje op (3 polig) (op de fan kabeltjes) en daarvoor kon ik ook een aansluiting vinden op mijn mobo (mijn fan op de proc. is ook aangesloten op zo'n dingetje)
dus ik moet gewoon het stekkertje van die kabeltjes halen van die fan en die in een molex stekker doen van m'n voeding?
zit er geen extra aansluiting op je mobo voor deze fan ? anders stekker er af en rode en zwarte in molex stoppenOp woensdag 22 mei 2002 19:45 schreef fuxxe het volgende:
[..]
er zat al een stekkertje op (3 polig) (op de fan kabeltjes) en daarvoor kon ik ook een aansluiting vinden op mijn mobo (mijn fan op de proc. is ook aangesloten op zo'n dingetje)
Verwijderd
En als het goed is heb je er een boekje bij waarin staat of je op de gebruikte aansluiting een fan kan aansluiten en de polariteit van de pinnen op je mobo.
Verwijderd
Tuurlijk wel!Op woensdag 22 mei 2002 19:01 schreef djcrossfire het volgende:
[..]
ff rustig jij wist toch ook niet meteen alles
(ok, maar daarom is het nog wel een grappig topic)
Is dat nou wel zo'n handige tip?Op woensdag 22 mei 2002 21:15 schreef psmeets het volgende:
probeer anders ff of ie het doet op de aansluiting van de je cpu fan.
Is wel handig om te proberen maar doe het niet te lang!
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Maar volgens mij is dit je fan:
Via google... En dat is GEEN MOLEX !!
Ik weet niet of je er een verloop bij hebt zitten dat vergemakkelijkt het wel, meteen op een Molex ompolen en klaar is kees.
Anders dit kleine stekkertje kan wel op je Moederbord hoor,
Mijn Asus A7v266-E heeft naast CPU fan op het bord ook meteen PWR fan, oftewel een Voedingsfan, en aan mij voeding zit ook zo'n dun draadje, die sloot ik dus daar aan. Et Voila ik zie in de bios hoe snel mijn Power fan draait, dus die drie draadjes zijn puur voor de snelheidsmeting, 2 is al genoeg voor de spanning.
Meesta kun je die kleine stekkertjes niet eens verkeerd om aansluiten op je mobo.
Freelance tweaker
Verwijderd
Verwijderd
Maniac! Rood is dus 12v voeding, en zwart de ground dus aan ground. Rood moet dus aan de gele Molex. De geel is voor de RPM op te zetten, daar moet je dus geen 12v opzetten!Op woensdag 22 mei 2002 19:50 schreef bloempot het volgende:
[..]
Dan zou hij het moeten doen ja (rood(fan) op geel(voeding) en zwart op zwart)
Verwijderd
Hier stond onzinOp donderdag 23 mei 2002 03:16 schreef Thorry het volgende:
[..]
Maniac! Rood is dus 12v voeding, en zwart de ground dus aan ground. Rood moet dus aan de gele Molex. De geel is voor de RPM op te zetten, daar moet je dus geen 12v opzetten!
/me leest niet goed