@home dynamisch, vast of helemaal niet

Pagina: 1
Acties:

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
Hoi, kan al een tijdje niet met mijn vaste IP i-netten, toen maar via de DHCP manier en dat ging even goed. Nu hebben we drie comps en even veel ip's, maar de vaste van mij werkt niet meer. @home gebelt en die heeft mij weer een ander vaste gegeven en nu doet alles het weer. Maar ik mag deze ip maar even gebruiken omdat het anders ip diefstal is?!? en over een half uur moet ik rebooten en weer een dynamische instelling hebben, maar dat ip expired elk uur, kan ik nu wel langer dan een uur downloaden en ben ik heel strafbaar als ik de vaste ip toch lekker hou? Wie heeft er nog meer een vast ip die het gewoon nog doet? volgens de medewerker hebben ze dit nooit zo gedaan?!?

p.s. vind dit niet een echt @home troubels topic, daarom een eigen

no comment

Verwijderd

En toch is dat een veelbesproken probleem bij @home. Vaak in combinatie met nodemoves. [search=nodemove]

Zelf heb ik trouwens sterk het idee dat de DNS van @home, en de DHCP, beide erg brakjes zijn. En daarbovenop het 'matige, kuch' beheer er van door @home.

Verwijderd

Ze wisselen de IPs bij @home wel eens, niet echt vaak maar het gebeurt eens in de paar maanden. Mij hadden ze ook op een vast IP gezet, ging 3 maanden goed, toen begon de DHCP server datzelfde IP ook aan andere mensen te geven.
Geeft een stel rare foutmeldingen; na wat heen en weer gebel met @home eindelijk iemand die er iets vanaf wist en toen was het 24 uur later gefixt (ze moeten daar ook wat veranderen blijkbaar en dat wordt 's nachts gedaan)

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb al 13 maanden hetzelfde ip hier.
Dus geen poblemen

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
de dynamisch ip aanvraag werkt nog steeds niet, blijf de vaste van @home maar gebruiken, maar wanneer ben ik strafbaar? Ze kunnen het ip toch niet gebruiken als ik de pc heb aanstaan?

no comment

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 23 mei 2002 13:07 schreef Martinus het volgende:
de dynamisch ip aanvraag werkt nog steeds niet, blijf de vaste van @home maar gebruiken, maar wanneer ben ik strafbaar? Ze kunnen het ip toch niet gebruiken als ik de pc heb aanstaan?
Iemand die officieel dat IP heeft krijgt dan problemen met z'n verbinding...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1