[debian] cdrom is gemount,maar weigerd

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59
ik probeer nu UT ff te installeren en heb dus de cdrom erin gedaan en:
mount /cdrom was keurig cd is gemount alleen nu doe ik de install met de patch voor linux en dan zegt ie cdrom is niet gemount???
ik kan er keurig opkomen met cd /cdrom en dan zit ik op de cd-rom is er misschien 1 of andere optie ofzo voor ut om te zoeken naar /cdrom ofzo?

Verwijderd

waarschijnlijk zoekt 'ie naar /mnt/cdrom ?

Verwijderd

hmmmmz
mount je met het commando
mount /cdrom ?
zoja, kan het zijn dat je fstab niet goed is ingesteld
probeer anders eens dit:
mount /dev/cdrom /cdrom
en kijk of dat werkt

• GeeMoney
Op woensdag 22 mei 2002 19:53 schreef mystman het volgende:
hmmmmz
mount /cdrom ?
probeer anders eens dit:
mount /dev/cdrom /cdrom
en kijk of dat werkt
ok bedankt, ik mount hem mount /cdrom en mount /dev/cdrom werkte allebei niet en moest rebooten voordat ie weer open ging namelijk umount werkte niet :(

• GeeMoney
Op woensdag 22 mei 2002 19:53 schreef mystman het volgende:
hmmmmz
mount /cdrom ?
probeer anders eens dit:
mount /dev/cdrom /cdrom
en kijk of dat werkt
werkt ook niet, unreal tournament vraagt nog steeds om de cd te mounten maar hij is al gemount. echt vaag

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 22 mei 2002 18:26 schreef The_Dart het volgende:
ik probeer nu UT ff te installeren en heb dus de cdrom erin gedaan en:
mount /cdrom was keurig cd is gemount alleen nu doe ik de install met de patch voor linux en dan zegt ie cdrom is niet gemount???
ik kan er keurig opkomen met cd /cdrom en dan zit ik op de cd-rom is er misschien 1 of andere optie ofzo voor ut om te zoeken naar /cdrom ofzo?
Kun je in /cdrom/ ook de inhoud van je cdrom zien (na het mounten)?
Zo ja, dan is hij gewoon gemount (eventueel nog checken met de output van het commando 'mount' (zonder argumenten)).
Het zou inderdaad goed kunnen dat UT zoekt in /mnt/cdrom in plaats van /cdrom (beetje slecht dat je dat niet kunt opgeven). Je kunt dat proberen door een symlink van /mnt/cdrom naar /cdrom te maken ('ln -s /cdrom /mnt' als root).

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 22 mei 2002 20:12 schreef The_Dart het volgende:
ok bedankt, ik mount hem mount /cdrom en mount /dev/cdrom werkte allebei niet en moest rebooten voordat ie weer open ging namelijk umount werkte niet :(
Waarom werkte umount niet? 'device is busy' ? Dan komt dat omdat een process gebruik maakt van een file in /cdrom. Waarschijnlijk omdat je met je shell of filemanager nog 'in /cdrom staat'.

• GeeMoney
Op woensdag 22 mei 2002 21:09 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Waarom werkte umount niet? 'device is busy' ? Dan komt dat omdat een process gebruik maakt van een file in /cdrom. Waarschijnlijk omdat je met je shell of filemanager nog 'in /cdrom staat'.
ja klopte, maar ik kan dus wel de cdrom lezen en ook bestanden kopieren, hij is dus gewoon gemount
alleen die stomme install van UT blijft zeggend at dit niet zo is, misschien zoekt die naar een standaard locatie van de cdrom ofzo?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 22 mei 2002 23:01 schreef The_Dart het volgende:
misschien zoekt die naar een standaard locatie van de cdrom ofzo?
Ehm, lees behindthesofa's en mijn posts eens ;)

• GeeMoney
Op woensdag 22 mei 2002 23:51 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Ehm, lees behindthesofa's en mijn posts eens ;)
symlinkie gemaakt, maakt dus ook nix uit :(

hoe kan ik erachter komen naar welk path die ut install zoekt?
onder mandrake werkte het gewoon kan iemand mij daar het path van de mounted cdrom geven /mount/cdrom ofzo?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt met 'strace <ut-installer>' kijken wat hij allemaal voor systemcalls (waaronder het openen van files) doet, maar dat geeft wel bergen output.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dan moet je even in de install file van ut-install gaan lezen er is een variable CDROM_PATH ofzo :z

Ben even de naam vergeten maar als je die aanpast zou het moeten werken zover ik weet.

P.S. probeer je (toevallig) de install soms als non-root en de CD-Rom is gemount als root :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• GeeMoney
Op donderdag 23 mei 2002 15:52 schreef imdos het volgende:
Dan moet je even in de install file van ut-install gaan lezen er is een variable CDROM_PATH ofzo :z

Ben even de naam vergeten maar als je die aanpast zou het moeten werken zover ik weet.

P.S. probeer je (toevallig) de install soms als non-root en de CD-Rom is gemount als root :?
root of geen root dat ding installed gewoon niet.
ik gebruik wel de ut-patch28 ofzoiets, werkte ook bij mandrake end ergelijke, dan gebruikt ie de windows cd als instal optie, ik zal ff proberen wat die bergen output geeft..
Pagina: 1