Toon posts:

[C#/ASP.NET] Errors in eventlog vanuit webpage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is en zo ja hoe is het mogelijk om vanuit een webpagina fouten in de eventlog weg te schrijven?
De website draait immers in de context van de ASPNET-user en om deze user nu maar admin-rechten te geven om van het probleem af te zijn, vind ik iets te ver gaan.
(Als ik de user dus admin-rechten geeft, kan eea wel, maar dat wil ik niet!) :)

Ik doe het volgende:
code:
1
2
3
4
using System;
using System.Diagnostics;
...
EventLog.WriteEntry(sSource, sDescription, EventLogEntryType.Error);

De foutmelding die ik nu bij het debuggen krijg, is dat er onvoldoende rechten zijn om naar de registry :? te schrijven...

Is er iemand die een oplossing weet of vind je het 'netter' cq. 'beter' om een website niet naar de eventlog, maar naar een eigen log (file/database) te schrijven?

Verwijderd

Desnoods kan je altijd een windows service maken die wel Administrator priveleges heeft, en die één functie ondersteund: het schrijven naar het event log... netjes is het niet, maar mischien wel werkend :)

Je kan idd natuurlijk ook naar een DB schrijven, maar da's wat meer werk...

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
hmz.. om een of andere reden mag mijn ASP.NET site wel in het eventlog schrijven (zal wel berusten op puur geluk ;)).
maar ook voor jou is er een oplossing. je hoeft de ASPNET user geen administrator te maken, hij heeft slechts wat extra rechten nodig op 1 registrykey. zie hier een quote gejat van ASP Free (die ook een voorbeeld van eventlog-code hebben):
If you want to allow the ASPNET user to create new eventlogs, change the permissions on the HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog key using the REGEDT32 utility. Back-up your registry before making changes.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, maar dit werkt! :)

De reden dat bij jouw ASP NET user wel in de eventlog mag schrijven, is misschien omdat die wel admin-rechten heeft?

Ik had in de machine.config aangepast dat de asp wp in de context van een bepaalde user moet draaien. Deze user heb ik nu ook rechten gegeven op die evenlog-key in de registry en 't werkt! :)