"Bug? That's not a bug, that's a feature."
Verwijderd
Ze zijn net als alle andere cd-r's zien er alleen enorm stoer uit maar wel een stuk duurder. Als je ffkes wilt gaan bikkelen bij je mede nerds kan je ze kopen maar voorderest hebben ze geen voordelen.
Verwijderd
Het is Mmore, en dat is de grootste rommel die je je kunt bedenken.Op woensdag 22 mei 2002 17:16 schreef bigboss het volgende:
Heeft iemand ervaring met deze cdr's? Dit zijn dus gewone cd-r's (80 min) maar dan met helemaal zwarte onderkant (net als die van psx games) Zijn die een beetje goed? Ik kan er behalve op de mmore site nergens info over vinden.
Niet KOPEN!
MMore is trouwens niet van de beste kwaliteit.
En het kutte met zwarte cd's is dat ze extra gevoelig zijn voor zonlicht
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Op woensdag 22 mei 2002 23:12 schreef Angels2 het volgende:
[...]Toen waren er problemen dat een klein beetje zonlicht de CDRs al naar de knoppen hielp. En toen kwam een of andere pietere Philips-mens met het idee van er een "zonnebril" op te zetten.
[...]
Mja, wie heeft er nu gelijk?Op woensdag 22 mei 2002 23:15 schreef thedolf het volgende:
[...]En het kutte met zwarte cd's is dat ze extra gevoelig zijn voor zonlicht
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
De onderkant van die cd-r's zijn wel echt pikzwart. Maargoed, er zijn dus betere soorten?Op woensdag 22 mei 2002 23:12 schreef Angels2 het volgende:
Het maakt voor de brander helemaal niet uit dat de CDs er zwart uitzien. Het is trouwens geen zwart maar groen of bruin.
Verwijderd
Vreemd. Ik kon in mijn Yamaha 6416S en de Mitsumi 2600 TE geen Maxell branden... altijd Write Errors, Track Following Errors en dergelijke. Met mMore (wel de DURE variant, mMore Silver) heb ik nooit problemen mee gehad. De oudste is nu ca. 3.5 jaar oud, en werkt nog. Ik heb nu hele goede ervaringen met Verbatim DataLife (Dye: CMC). Deze 24x CD's fikken op 32 in mijn Plextor 4012A... en dat ding is STRENG met de PoweRec II kwaliteitscontrole. De Platinum 40x willen niet bover de 24x (Dye = MMMM, dat staat voor Masters of MultiMedia... nogwat. Ze gebruiken ook Ritek). Philps en TDK (Taiyo Yuden) zijn ook goed.Op donderdag 23 mei 2002 18:41 schreef sniper het volgende:
Ik hou me bij Maxell, niet zo goedkoop, maar nog nooit probs mee gehad.
Wat de verschillende ervaring met soorten CD betreft: iedere brander werkt anders en heeft zijn favoriete CD-Rs waarop die het beste schrijft. Wat op de ene brander perfect loopt, slikt een andere helemaal niet. Elke brander heeft een eigen "strategie" om op de verschillende platen te schrijven (en de strategien zijn niet altijd even goed...) en het bepalen van welke strategie genomen moet worden is natuurlijk ook een kritisch punt.
Verwijderd
Maxell wordt gemaakt door ACER (het nu BENQ)Op donderdag 23 mei 2002 18:41 schreef sniper het volgende:
Ik hou me bij Maxell, niet zo goedkoop, maar nog nooit probs mee gehad.
http://www.mmore.com/products/specialsdetails.asp?iLogoID=43
was gewoon een dikke file naar me hdd aan 't copien, en toen spatte hij uiteen; klepje knalde open, allemaal plastic vloog rond me hoofd...
sindsdien alleen nog maar philips silver premium
¯\_(ツ)_/¯
Meer ervaring heb ik er niet mee omdat ik maar in het bezit ben van 1 zo'n cdr'tje die ik van iemand gekregen heb.
De leeskant ziet er erg strak uit maar de labelkant niet!
De editie die ik had was van boven ook zwart. Ik schijf er met een rooie, blauwe, groene en een zwarte pen op.. Maar ik kan niet goed zien wat er staat. Dat vind ik een dik nadeel van die cd's.. Ik heb er 10 gevikt met kerst. Dus komende kerst bekijk ik ze weer of ik ze kan lezen. Dan pas kan ik oordelen of ze goed zijn of nietOp vrijdag 24 mei 2002 14:37 schreef Angels2 het volgende:
Dat is wel niet juist. De onderkant is zwart, van boven staat er gewoon een label opgedrukt zoals op alle andere CDRs.
Zo jij komt echt met goede argumenten.Op woensdag 22 mei 2002 21:43 schreef weide55 het volgende:
[..]
Het is Mmore, en dat is de grootste rommel die je je kunt bedenken.
Niet KOPEN!
Ik heb er geen problemen mee zolag je die dingen maar niet in de zon legt. (bewaar ze in een kast dus das geen prob).
Verwijderd
Uit eigen ervaring! Die oude met zalmkleurige top zijn nog wel te lezen, maar slaan gigantisch over. En die nieuwe Mmore's zien er ook erg fragiel uit, en dat zijn ze trouwens ook! Een keer ergens tegen aan met de bovenkant, en de silverfolie vliegt weer door de kamer.Op vrijdag 24 mei 2002 18:26 schreef memendo het volgende:
[..]
Zo jij komt echt met goede argumenten.
Ik heb er geen problemen mee zolag je die dingen maar niet in de zon legt. (bewaar ze in een kast dus das geen prob).
En ze zijn By the way ook nog niet eens goedkoop.
Maar als jij ze wilt kopen moet je dat vooral doen.
IMO natuurlijk allemaal..
Geef dan de volgende keer gelijk aan waarom jij dat vindt. Nu had je er alleen een loze kreet staan van mmore is slecht. Tja ik kan ook wel roepen weide55 is een waardeloze tweaker (NFI)Op vrijdag 24 mei 2002 19:39 schreef weide55 het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring! Die oude met zalmkleurige top zijn nog wel te lezen, maar slaan gigantisch over. En die nieuwe Mmore's zien er ook erg fragiel uit, en dat zijn ze trouwens ook! Een keer ergens tegen aan met de bovenkant, en de silverfolie vliegt weer door de kamer.
En ze zijn By the way ook nog niet eens goedkoop.
Maar als jij ze wilt kopen moet je dat vooral doen.
Ik heb hier Nashua Blacks, en die zijn wel degelijk pikzwart ongeacht de hoek waaronder je de CD ziet. Precies zoals bij een Playstation CD.Op donderdag 23 mei 2002 20:01 schreef Angels2 het volgende:
Zwart: ik heb er verschillende gehad, en dat was nooit zwart, het lijkt zwart maar het is het niet (kijk er eens schuin op aan de zijkant of in 't midden). Als ik er nog wat heb liggen zal ik eens zien wat het is.
Verwijderd
Hebben deze zwarte CD's een of ander groot voordeel boven de gewone CDRs, of hebben ze alleen een grotere 'cool-heidsfactor? (maw, ze zien er cool, maf, kiks uit, maar ze hebben niet echt voordelen.)
Ze werden wel aangeboden als "speciaal voor PlayStation backups", maar ik heb dus ook al gezien dat deze zwarte CD's niet allemaal in PlayStations draaien. Intenso Black schijnt daarin wel te werken. De prijs daarvan is ongeveer. 1 euro bij de MediaMarkt.
Verwijderd
Zoiets heet marketing, en is een loze kreet.Op zaterdag 25 mei 2002 17:06 schreef FirePower het volgende:
Ze werden wel aangeboden als "speciaal voor PlayStation backups",
Het gaat toch om de indeling/dataformat van de cd, en niet om de kleur.....
Mijn plextor 8/4/32a brandt ze met gemak.
Zijn kodak cd's goed?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Ik heb ook zelf vaak mMore Silver. Nog nooit probs mee gehad. Met Kodak heb ik geen ervaring, maar ze hebben een goede naam. Het lijkt er ook op dat ze vaak Taiyo Yuden als dye fabrikant gebruiken, net als TDK en Philips.Op zaterdag 25 mei 2002 17:56 schreef PASware het volgende:
waarom werken mijn mmore cdtjes dan wel goed
Mijn plextor 8/4/32a brandt ze met gemak.
Zijn kodak cd's goed?
Verwijderd
De black's zijn overigens nog erg duur ook.
Als je dan per sé zwarte cd's wilt hebben, dan heeft Nashua ze (oa) ook! Die heb ik geprobeerd, zijn redelijk tot goed van kwaliteit.
Ik fik alles op Fuji
Modchips ondervangen onderandere dit, zodat je daar geen enkel probleem mee hebt. via een gamecracker heb je dus ongemod je psx voorzien van een een modchip, aleen de laser afstelling klopt dus niet, waardoor ze heel gevoelig zijn, dit lost het probleem op.
Sommigen denken dat op de black recordables het yarozee bootcode al zit, dit is dus niet zo.. dit emuleert de modchip/gamecracker. Normaal gesproken vraagt de psx maar 1x om die code, de modchips kunnen dat niet en zenden altijd deze code uit. Modchop protected games vragen dus om de code, en die krijgt die, na verloop van het level kijken die games of ze nog de code kunenn krijgen, normaal niet, en gaan ze door, nu dus wel, game crashed, of heeft een infinite pauze. Van daar dus de patches voor modchip protected games.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.