Toon posts:

HQ08 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik krijg mijn Aopen Hq08 case maar niet op een fatsoenlijke temperatuur. Hij is met klep open nog 39 graden en met alles kleppen erop is hij al gauw 42 a 43 graden. En dat vind mijn Radeon 8500 niet zo leuk. Ik heb er al 3 extra fans ingezet, die op 2500 rpm draaien, maar niets wil helpen zo lijkt het wel ...

Ik denk er maar over om een andere kast te kopen als niet gaat helpen en dat is toch wel zonde van de 125 euro :(

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
Je moet het probleem niet in de kast zoeken.

Ik heb hem zelf ook, en hij is superkoel...

Verwijderd

Kun je iets meer informatie geven? Wat voor ventilatoren gebruik je? Waar heb je ze geplaatst? Waat voor cpu heb je en wat voor cpu koeler? Wat word er trouwens 43 graden? Je cpu of de temp in de kast? Als het je cpu is is er niets aan de hand.

Verwijderd

ik heb dat ook :{, het kan wel een paar graden schelen als je je kabels round en je voeding buiten je kast hangt.., misschine kan je wat gaten in de zijkant maken en dat gaat waar de kabels doorheen gaan groter maken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb alle mogelijke fanplekken gebruikt. Die fans blazen redelijk, maar niet super hard ofzo. Het merk van de fans is Titan.

Ik heb de kabels allemaal wel redelijk aan de kant, maar niet gerounded.

Verwijderd

Het is niet de kast, mijne is open (zonde fans) 28c

Verwijderd

mijn ksat is nu 39 C, kheb nooit problemen ofzow maar ik ga morgen spriral wrap halen en ff proberen me voeding buiten de kast te gooie..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast is nu ook 39 graden maar dat is met de kap eraf en op zijn kant, vind ik nog een beetje hoog dan...

Verwijderd

Welke kant blazen die fans op, maak anders ff een tekeningetje (paint :D)

Verwijderd

Topicstarter
De onderste fan blaast de kast in en de bovenste 2 de kast uit. Valt verder weinig te tekenen.

Zouden mijn fans misschien niet krachtig genoeg zijn?

Of moet zal ik de fan van mun voeding vervangen met een case fan, misschien blaast die harder. De voeding zit nl onder de twee fans :/

Verwijderd

kan je niet proberen je voeding buiten de kast te monteren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet meer zo'n zin om maar te blijven modden etc ..., ik wil gewoon een kast die niet te heet wordt. Dit is gewoon een miskoop geweest.

Wat hebben de mensen die hem wel koel hebben dan voor een system specs?

Verwijderd

Ik heb (net als vele) ook die kast.

Heb van voor een gat van rond 12 cm gedremeld en er een flexibele slang rond 12 ingewormd. Daar een 12 cm fan op 7V aan bevestigd. Als airout de 2 rooster bovenin weggedremelt en er 2 achtjes 12v ingezet. En dit alles resulteert in kast temp van rond de 32 graden. Mijn radeon 8500 kan er goed meej leven. Zou zeggen probeer ook zoiets, dan komt het wel goed. :)

Verwijderd

Topicstarter
En heb je dan veel kabaal, of valt dat wel mee?

Het blijft natuurlijk een slechte zaak dat je een kast zoveel moet modden om hem op temperatuur te houden

Verwijderd

Die fans op 12 v kan ik met mijn digidoc schakelen en heb ik alleen met games nodig. Verder kan ik met het geluid goed leven. Btw vind ik het keesmodden een te gekke bezigheid. Heb van het weekend een raampje in gebouwd is erg tof. :P

Verwijderd

ik had ook zo hoog moet je nog ff 2 out take 60x60 fans op die 2 plekjes plaatsen naast usb poorten enzo was bij mij een daling van 40 naar 29

onderin een 80x80 delta fan intake 2 60 delta 60x60 out take naast usb en 2x coolermaster SAV B82 @ 1000 rpm out take bovenin

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 17:40 schreef Mookai het volgende:
De onderste fan blaast de kast in en de bovenste 2 de kast uit. Valt verder weinig te tekenen.

Zouden mijn fans misschien niet krachtig genoeg zijn?

Of moet zal ik de fan van mun voeding vervangen met een case fan, misschien blaast die harder. De voeding zit nl onder de twee fans :/
lijkt me niet echt een goede opstelling, als alle fans nl even veel lucht verplaatsen, heb je waarschijnlijk last van onderdruk. je hebt namelijk 1 fan die lucht inblaast, en 3 die uitblazen (ik neem aan dat je voedingsfan naar buiten blaast).

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 17:51 schreef Mookai het volgende:
Ik heb niet meer zo'n zin om maar te blijven modden etc ..., ik wil gewoon een kast die niet te heet wordt. Dit is gewoon een miskoop geweest.

Wat hebben de mensen die hem wel koel hebben dan voor een system specs?
XP 1900 + op een Abit KR7A - Zalman CPNS6000Cu koeler (standaard 92cm) - kast open.

geen casefans CPU = 32c en case = 28c

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
kloppen je metingen wel? Die kunnen namelijk behoorlijk afwijken :)

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Mijne wordt iets van 24 graden... Heb 2 bij de Harddisk die uitblazen en 1 die voorin erin blaast..

Alles draait zelfs op 7 Volt. Ook me processor en Voeding cooler >:)

(Heb gewoon <Sunon> fans van de beurs, f2,50 per stuk.)

Heb je je verwarming in de kamer niet op 40 graden staan? ;)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 18:37 schreef daan123 het volgende:

[..]

lijkt me niet echt een goede opstelling, als alle fans nl even veel lucht verplaatsen, heb je waarschijnlijk last van onderdruk. je hebt namelijk 1 fan die lucht inblaast, en 3 die uitblazen (ik neem aan dat je voedingsfan naar buiten blaast).
bla die voedings fan heeft er weinig mee te maken :/

lichte onderdruk is goed. 2 op 1 is in hq08 zeker wel nodig de flow helemaal naar boven is echt belabbert :/

Verwijderd

Topicstarter
Nou zoals ik het lees zou ik ook een case temperatuur moeten hebben van rond de 30 en toch zit ie op 40

en het is ook niet echt koud op mijn kamer, maar niet zo heet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 18:40 schreef DigitalFX het volgende:

[..]

XP 1900 + op een Abit KR7A - Zalman CPNS6000Cu koeler (standaard 92cm) - kast open.

geen casefans CPU = 32c en case = 28c
En wat voor een videokaart? misschien maakt dat nog uit
Pagina: 1