Ik heb bijna 3 jaar geleden een iiyama 22" monitor gekocht (een A201HT, ook wel Vision Master Pro 510). Hij heeft het twee dagen gedaan, en toen was ie kapot: gaf geen beeld meer. Het ding ging normaal aan, degaussde normaal (de bekende vrij harde brom bij het aanzetten), power lampje brandde groen, en ik hoorde de monitor 'clicken' bij het switchen van resolutie tijdens het booten. Het beeld bleef alleen zwart. Nu zit er goeie garantie & service op iiyama monitoren, maar om nou gelijk al na 2 dagen voor meer dan 2000 piek met een gerepareerd ding te zitten had ik niet zo'n trek in, dus ik heb hem omgeruild bij de dealer.
Sindsdien dik tevreden met deze monitor. Erg fijn beeldje. Alleen afgelopen weekend is deze er ook mee gestopt. Zelfde probleem, alles lijkt normaal behalve dat het beeld zwart blijft. Het is trouwens niet een kwestie van dat ie te donker staat
(trouwens het on screen menu zelf verschijnt ook niet meer, hij geeft echt helemaal geen beeld meer). Nu heeft een maat van me destijds dezelfde monitor gekocht, en die had een paar maanden geleden ook al hetzelfde probleem. Die van hem werd gratis gerepareerd, ik zit nu nog nét in de garantieperiode dus ik zal ook nog wel goed zitten.
Waar het mij omgaat: ik ben bang dat als zoiets nou bijv. over een half jaar weer gebeurt, ik m'n 22" kan wegflikkeren en even opnieuw €1000 kan dokken. Iets waar ik niet zo blij van zou worden
Ik heb mijn vrees voorgelegd aan Teleplan, maar die zeggen "ja maar we repareren hem goed en er zit 3 maanden reparatiegarantie bij", en that's it.
Weet iemand of dit vaker voorkomt bij dit type monitor?? Ik ken erg veel lui met een iiyama monitor, en slechts zeer weinig hadden ooit een defect. Maar na wat navragen bleek dat dat precies allemaal was bij degenen met een 21" of 22". Ben er een beetje ongerust over, en ik kaart dit liever gelijk aan, dan (mocht het zich voordoen) over een half jaar als de mijne weer kapot is en ik geen garantie meer heb. Of is dit allemaal toeval, en zijn die grote modellen niet brakker dan de 17 / 19 inch versies.
Sindsdien dik tevreden met deze monitor. Erg fijn beeldje. Alleen afgelopen weekend is deze er ook mee gestopt. Zelfde probleem, alles lijkt normaal behalve dat het beeld zwart blijft. Het is trouwens niet een kwestie van dat ie te donker staat
Waar het mij omgaat: ik ben bang dat als zoiets nou bijv. over een half jaar weer gebeurt, ik m'n 22" kan wegflikkeren en even opnieuw €1000 kan dokken. Iets waar ik niet zo blij van zou worden
Weet iemand of dit vaker voorkomt bij dit type monitor?? Ik ken erg veel lui met een iiyama monitor, en slechts zeer weinig hadden ooit een defect. Maar na wat navragen bleek dat dat precies allemaal was bij degenen met een 21" of 22". Ben er een beetje ongerust over, en ik kaart dit liever gelijk aan, dan (mocht het zich voordoen) over een half jaar als de mijne weer kapot is en ik geen garantie meer heb. Of is dit allemaal toeval, en zijn die grote modellen niet brakker dan de 17 / 19 inch versies.