Toon posts:

Duron 800 -> Athlon XP 1800+ upgrade op Ecs k7vza

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag mijn AMD Athlon XP 1800+ samen met mijn nieuwe Cooler via de post binnegehad. Helemaal blij. Ik de nieuwst Bios update voor mijn ECS K7VZA gedownload en bios geflashed.
Toen heb ik mijn computer opgemaakt koeler eraf AMD Duron 800 eruit, AMD Athlon XP 1800+, erin koeler erop en alles kabels weer aagesloten. Tot nu toe gaat alles voorspoedig.
Nu het grote moment, ik druk op de power knop en...............niets, een zwart scherm. Ik hoor de hardeschijf aanslaan en de fan draaien van de koeler van de processor. Nogsteeds niets.
Toen heb ik de nieuwe proc er weer uitgehaald en de ouwe er weer in. En gewoon zoals altijd start ie weer normaal op.
Ik heb lading forums afgezocht en het volgende al gecontroleert/gedaan:
Core van proc ziet er goed uit geen randjes eraf.
Bios instellingen gereset.
Voor de rest in Bios alles op auto gezet.

Jullie zijn mijn laatste hoop, HELP ME!

Fabian

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op de site staat:
V3.3b later version have support AMD Athlon XP CPU
Oftewel je moet BIOS-revisie 3.3b of later hebben, of anders kan je wel zwaaien naar die XP (met dat bord dan...). Moet je even zoeken op het bord, de revisie zal er wel ergens op staan vermeld (waar precies weet ik niet).

En met hardware-revisie 1.0 (dus de normal K7VZA) kan je het al wel helemaal vergeten. Je moet de 3.0 hebben wil een XP erop werken.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios update 3.6 van www.ecs.com.tw afgehaald, moet goed zijn lijkt me.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Halen we hier niet 2 dingen door elkaar ?

Er is een bordrevisie, zeg maar uit welke serie je bord komt.
En er is een biosrevisie, zeg maar de verschillende bios updates.

Wat bedoelen we hier nu eigenlijk ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:09
Je hebt dus dit bord? Ik ga ff voor je zoeken

http://www.ecs.com.tw/products/socketa/k7vza3x.htm

• Flappie
Op woensdag 22 mei 2002 17:27 schreef Majestic het volgende:
Halen we hier niet 2 dingen door elkaar ?

Er is een bordrevisie, zeg maar uit welke serie je bord komt.
En er is een biosrevisie, zeg maar de verschillende bios updates.

Wat bedoelen we hier nu eigenlijk ?
Ja daar dacht ik ook aan, daarom wou ik ff zoeke. Waarschijnlijk gaat 't om 't type bord.

Oke ik heb wat gevonden. Je hebt 2 versies van die K7VZA. Je hebt een bruin moederbord. de 1.X versie en een zwart moederbord, dat is de 3.X versie.

Als je een bruin moederbord hebt is't dus afgelopen en mot je een nieuw bordje kopen!

Verwijderd

Hoi, heb zelf ook een ecs k7vza 3.0 PCB revision, tot nu toe elke bios update met succes afgerond. Behalve de 3.6 bios update, daar zitten naar mijn idee wat fouten in. Kijk maar eens in je bios bij keyboard settings en de help text die daarbij getoond wordt. Daarnaast krijg ik kleine bliepjes tijdens het afspelen van muziek en / of films... Kortom ik zit weer met een bios versie 3.4 die het perfect doet... mijn advies is om die ook te installeren...

ECS heb ik geprobeerd te benaderen over bios versie 3.6 maar die laten niets van zich horen :(

succes in ieder geval ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Had me kast nog open en ik heb een zwart moederbord dus de 3.x. Er is dus nog hoop :)

• Flappie
Op woensdag 22 mei 2002 17:33 schreef Pr1v het volgende:
Had me kast nog open en ik heb een zwart moederbord dus de 3.x. Er is dus nog hoop :)
ehm. FSB settings nagekeken?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Heb je de fsb wel goed gejumpert?! Of praat ik nou p.o.e.p. ?

Verwijderd

Topicstarter
ehm FSB settings nagekeken????
sry wat is dat en op wat moet ik die zetten

• JdM

JdM

Humbled

sorry, gelijke reply..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gevonden wat FSB is. De jumper op mijn moederbord staat op 100Mhz. En ik vermoed dus dat mijn nieuwe cpu 133Mhz is. Ik ga dat maar ff proberen.
Blijf wel online, handig zoŽn andere pc in de buurt :P.

• Flappie
Jah een Athlon XP is 133 FSB!

Verwijderd

Topicstarter
Nog blijft het beeld zwart. Hebben jullie nog andere ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maybe zelf een ideetje. Via een jumper me CMOS te clearen, of is dat wat onverstandig?

• JdM

JdM

Humbled

Ehmm, ik zou als ik jou was de handleiding voor je moederbord eens downloaden , je moet namelijk ook je multiplier en vcore voltage goedzetten, anders doet ie ook niks, Ik heb hier een a7a met een 1800XP en als ik mijn mobo op alles auto via de bios instel dan doet ie ook helemaal nix , pas als ik alle jumpers handmatig goed zet wil ie booten, duzz

Verwijderd

in opvolging van mijn vorige post.... een ecs k7vza 3.0 heeft maar 1 jumper... cmos clear / normal... de bios instellingen zijn alleen middels het bios in te stellen, een cmos clear zou er dus voor moeten zorgen dat de k7vza in een 'safe mode' draait.

• JdM

JdM

Humbled

een ecs k7vza 3.0 heeft maar 1 jumper... cmos clear / normal...
Neem me niet kwalijk, ik heb zo'n moederbord zelf thuis niet , maar ik haal uit deze volledige post op dat er in elk geval al meer dan 1 jumper op het mobo zit.... namelijk 1 voor de fsb, en blijkbaar 1 voor de cmos-clear.

Is het misschien een idee om die duron erop te zetten, de bios in te duiken, alles instellen voor je 1800XP comp uit, proc eraf/1800Xp erop en starten maar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de jumper op me moederbord gebruikt om alles in de CMOS chip te wissen. Bij het opstarten kreeg ik ff een foutmeldinkje dat er geen data in de CMOS stond en dat ie de defaults had aangemaakt. Windows werd normaal opgestart en alles werkt PERFECT.

Bedankt voor jullie support!!!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Fabian

• anandus
  • Niet online
:'( *snif snif*

* anandus wordt altijd zo ontroerd door een happy ending...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Flappie
Op woensdag 22 mei 2002 18:58 schreef anandus het volgende:
:'( *snif snif*

* anandus wordt altijd zo ontroerd door een happy ending...
:+

Maar iniedergeval: Gefeliciteerd met je nieuwe XP 1800! :)

Verwijderd

Topicstarter
:PPP
Hij loopt wel hard hoor!
Pagina: 1