[OCE] 'Casemodder' als beroep?

Pagina: 1
Acties:

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Dit vroeg ik mij zo terloops af:

Zou er in Nederland een markt zijn voor professionele casemodders? Als in: zouden er genoeg mensen zijn die er geld voor over hebben om hun case professioneel (maar toch geheel naar hun eigen wensen) te laten modden?

Nu zal de rechtgeaarde tweaker meteen in de boom klimmen en roepen dat dat juist de lol van het hele tweaken zou ontnemen, nml. het ZELF aan je kast klooien. Maar dat vroeg ik niet. Ik ben juist benieuwd of er, net als in de auto-branche, genoeg (rijke B-)) 'gekken' zijn die er geld voor over hebben om het ook echt *goed* te laten doen.

Ik zou het namelijk wel zien zitten om een 'PC-tuning' bedrijfje op te richten, en al casemoddend de kost te verdienen (ook al is het geen vetpot). Maar dan zou ik natuurlijk wel uit de kosten moeten kunnen komen ;p

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Verwijderd

wel case design ;)

Verwijderd

Aopen maakt wedstrijden voor casemodding die zijn altijd wel mooi en je krijgt er heeeel wat voor terug (meestal een high end pc systeem in onderdelen)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Gaatje boren en ccfl erachter proppen kan iedereen, maar stel dat ik geen tools zou hebben en wel het geld... dan zou ik het best laten doen. mede omdat ik WEET dat het mooi word, want U zou dan de goede spullen moeten hebben :)

Gelukkig heb ik zelf alles, ook een lasersnijder van me oom :)

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 16:59 schreef MasterOverdrive het volgende:
wel case design ;)
...Zou daar genoeg mee te verdienen zijn als 'zelfstandige' professional? Ik zie het namelijk niet echt zitten om in dienst van bv. een AOpen de hele dag 'lopende band' designs te gaan zitten te bedenken. Ik wil juist iets unieks doen met elke kast of ontwerp dat ik evt. onder m'n neus krijg ;p

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26
Probeer het gewoon, maak een mooie kast, klok de proc vet over, met waterkoeling of zo, en kijk of je het verkocht krijgt voor een leuk bedrag, via ebay of zo.

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 17:02 schreef Icey het volgende:
Gaatje boren en ccfl erachter proppen kan iedereen, maar stel dat ik geen tools zou hebben en wel het goed... dan zou ik het best laten doen. mede omdat ik WEET dat het mooi word, watr U zou dan de goede spullen moeten hebben :)

Gelukkig heb ik zelf alles, ook een lasersnijder van me oom :)
...Ik zat zelf dan inderdaad ook meer aan het wat serieusere tweaken te denken. Systemen superstil en/of supersnel maken. Inclusief allerlei heftige koeloplossingen en geluidsisolatie die daarbij komt kijken. Maar een kast verven, ccfl'etje en window'tje plaatsen zou in principe ook geen probleem zijn, als iemand graag wil dat het professioneel gebeurd. Maar net als ik al zij: een rechtgeaarde tweaker zal het sowieso liever zelf doen ;)

• Rostvertol-Mil
  • Laatst online: 05-08 21:53
mischieen eerst ff proberen naast een andere baan, of je er rond van kunt komen.

dot.blaat

Verwijderd

alleen in een computer winkel moet je er op rekenen dat soms niemand een pc koopt en soms opeens weer wel, tis niet dagelijks evenveel verkoop

ik heb gehoord dat winters :9 zijn :D

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 17:06 schreef Byte_Me het volgende:
Probeer het gewoon, maak een mooie kast, klok de proc vet over, met waterkoeling of zo, en kijk of je het verkocht krijgt voor een leuk bedrag, via ebay of zo.
Ik zat zelf meer te denken in het huren van een ruimte in bijv. Amsterdam waar mensen gewoon binnen kunnen lopen en hun ideeen kunnen spuien en hun kast kunnen afgeven/ophalen. Met inderdaad een paar 'pre-mods' in de ruimte zelf. Ben er nog niet uit of ik nu meer richting 'werkplaats' wil of richting 'winkel'. Vindt een werkplaats juist wel iets hebben, eigenlijk.

Maar inderdaad: een kast via ebay verkopen kan natuurlijk altijd.

Verwijderd

Ik neem aan dat er altijd mensen zijn die hun systeem wel willen laten modden. Wat ook veel gevraagd wordt is het tunen van een systeem (drivers/mods/etc) daar kun je ook nog een aardige cent mee verdienen.

Een mooie service is het leveren van een zeedee met daarop een image die zichzelf terug zet alla Dell. Dat zijn dingen die heel erug veel mensen willen hebben. KLeine cursus HTML eventueel PHP etc. Genoeg ideenen alleen nog lastig om je klantenkring op te bouwen.

Idee start met kenissen en dan groeit het vanzelf :) daarna adds plaatsen maar let wel op de belasting ....

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 17:01 schreef T-Mug het volgende:
Aopen maakt wedstrijden voor casemodding die zijn altijd wel mooi en je krijgt er heeeel wat voor terug (meestal een high end pc systeem in onderdelen)
Klopt en ik ben er erg blij mee. :) :) :)

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 17:07 schreef tofus het volgende:

[..]

... het professioneel gebeurd. Maar net als ik al zij: een rechtgeaarde tweaker zal het sowieso liever zelf doen ;)
Het aantal tweakers is klein het aantal leken is heel groot :)

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 17:20 schreef Ramonnekke het volgende:

[..]

Het aantal tweakers is klein het aantal leken is heel groot :)
precies en die boeit het niet hoe hun kast eruit ziet, meeste verdwijnen in een kast of onder buro`s

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 17:21 schreef Spike het volgende:

[..]

precies en die boeit het niet hoe hun kast eruit ziet, meeste verdwijnen in een kast of onder buro`s
Hun kast misschien niet maar de andere ideen wel, tweaken tunen etc. Hun windows onderhouden etc. daar valt wel wat mee te verdienen, o ja hoe weet ik dat, nou dat heb ik hele periode gedaan :)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
Op woensdag 22 mei 2002 16:59 schreef MasterOverdrive het volgende:
wel case design
Prof. casemodden lijkt volgens mij verrekte veel op prof case design...
je kan als prof casemodder natuurlijk ook pre-modded cases verkopen...

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Mjah je moet dus een hele grote verscheidenheid van kasten kunnen leveren met alle mogelijke technische dingen zoals Fans, CCFL'z, Baybussen, electrische schakelingen, CD-rom stealthing, spuiten van lak, waterkoeling, inkoop van alle godsvergeten kl*te onderdeeltjes voor de home-tweaker.

Dus een hardware zaak beginnen + reseller worden van veel fabrikanten, bijv. inkoopacties coordineren van produkten uit het buitenland.

Dus een tweakshop / hardware shop / casem0d in elkaar.

:)

Mail me eens met je ideeen: heb namelijk al deels reseller contracten met bedrijven en dergelijke dus mayb kan ik je helpen met zaken. ben namelijk een eigen media design studio (webdesign e.d.) gestart en weet redelijk wat over zelfstandig ondernemen en al die z0oi die erbij om de hoek komt kijken... :) (tweaker@digitalfx.nl)

Maar ook standaard kasten verkopen zoals een Antec + raam + ccfl zal als standaard pakket ook wel kunnen lopen denk ik...

Just my 2 cents :Y)

Verwijderd

workshops voor newb's ofzo zou wel rlx zijn of een ruimte met de juiste tools. Ik zou wel willen modden maar heb de tools niet :/. je zou een service kunnen doen dat iemand kast geeft en em zelf mod en een dat je daar kan komen modden met de juiste tools en uitleg enz :)

Verwijderd

Bij ons hebben we een computerboer die naast zijn winkeltje zich ook bezig houd met het modden van kasten. Ik zag laatst nog een mooie kast staan die hij had gemod.

Ik denk dat er wel een paar mensen zijn die interesse hebben, maar ik denk dat je er dan toch iets bij moet doen (winkel bijvoorbeeld).

• XyonN
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Ik zit er aan te denken om in de toekomst zoiets met een speciale formule op internet te doen.
gewoon ergens een gebouwdje huren, ordertjes voor casemods aannemen. :7
Bijv. een speciaal project voor brdrijven. Ik bedoel, een ICT bedrijf zou goed voor de dag komen met allemaal dezelfde enorm gemodde cases. Plus dat ze het geld er wel voor neer kunnen tikken om in iedere PC waterkoeling te laten proppen en het dingetje overclocken, toch?

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

dan zou dit board ook overbodig worden. ook niet creartief, trouwens. maar voor de mensen die er echt nix van af weten....

kun je trouwens ook "made by .... " bijzetten. leuk als je op een LAN dan een van je meesterwerkjes tegenkomt...

>:)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Kan je beter een hardware winkel beginnen en dan erbij doen cases en gemodde cases verkopen en als iemand er 1 wil kopen zo'n beetje zeggen van "Maar als u natuurlijk écht een kast wil die bij u past kunt u het beter met de hand door ons laten maken... :P :P :P"

Verwijderd

cool hoe veel denk je te gaan verdiennen :P

• XyonN
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

voldoende:
Bedrijven krijgen bepaalde pakketten aangeboden.
Particulieren kunnen zelf samenstellen.
Wat bijvoorbeeld in ieder bedrijfspakket ander zal zijn is het bedrijfslogo. Voor particulieren kan het zo gek nog niet bedacht worden....

Ik denk dat ik dat KvK nummer maar ga aanvragen!!! >:)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 09:12

Alphafox

wat zeggie!

kunstacademie?! :? :? :?

wisdom is rarely common

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bij a-tembo komt binnenkort een gecasemodde pc, om voorbeeld te geven van de producten enzo, misschien verkopen ze hem later ook wel

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 00:02

PoweRoy

funky!

nie echt rijk denk ik. Meeste mensen kopen een pc zonder er goed naar te kijken. Die pleuren ze maar ergens neer.

[This space is for rent]

Verwijderd

't werkloon, of te wel je gewaardeerde loon, draait je de nek om. Over het gereedschap dat je moet aanschaffen om snel te kunnen werken praten we dan nog niet eens. Het laten modden wordt veel te duur, gelet op een goed uurloon voor jou, als je niet snel werkt. Je werkt volgens mij toch niet voor niets?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 09:35
Dit professioneel doen, en dan ook 100% fulltime alleen maar modden gaat je denk ik niet lukken

Reken voor de grap eens uit hoe lang je met je eigen kast bezig bent geweest. Zet daar een uurloon achter van paar tientjes en je hebt al een gygantisch bedrag, en dan heb je nog geen vetpot. :'(

Maar ik kom af en toe op internet wel eens non-profs tegen die het ook doen, dus als bijverdienste is het natuurlijk niet gek :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

een leek wil ook graag een stille pc.. dus op dat gebied denk ik dat je wel wat kunt doen.

veel mensen kopen tegenwoordig een pc en schrikken van het geluid.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 20:56 schreef PoweRoy het volgende:
nie echt rijk denk ik. Meeste mensen kopen een pc zonder er goed naar te kijken. Die pleuren ze maar ergens neer.
ja juist omdat het nog niet mogelijk is hem proffesioneel
te laten modde :D

dan denken ze meestal van ach, op die kast mot je maar niet
zo letten.

maar als ze dan opeens de keuze krijgen tussen een standaard
beige-witte kast en een flitsende stralende kast met mooie
blow/suckholes, ramen en ccfl's zullen ze zich wel snel bedenken *D

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 20:49 schreef XyonN het volgende:
voldoende:
Bedrijven krijgen bepaalde pakketten aangeboden.
Particulieren kunnen zelf samenstellen.
Wat bijvoorbeeld in ieder bedrijfspakket ander zal zijn is het bedrijfslogo. Voor particulieren kan het zo gek nog niet bedacht worden....

Ik denk dat ik dat KvK nummer maar ga aanvragen!!! >:)
Bedrijven die 200x een waterkoeling zullen aanschaffen omdat ??? Terwijl gewone koeling ook goed is en low-budget tov de waterkoeling?

Denk dat je jezelf hierin behoorlijk kan vergissen...!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:29
Ik ben bang dat je markt niet groot genoeg is. Juist degenen die het echt cool vinden om een gemodde kast te hebben zijn de mensen die hier rond hangen en het dus zelf doen. Als je ergens een winkel zou hebben zou dat meer zijn voor mensen om eens doorheen te wandelen en zich tevergapen aan de vette kasten die je hebt staan >:) (hmm casemod museum?? :P )

En de meeste mensen kopen idd gewoon een comp en pleuren hem ergens neer, ze zouden het nut er niet eens van in zien.

Ik zie het hoogstens als een extra service van bedrijven die toch al computers verkopen. Dat mensen voor wat extra eld hun kast muisstil of ijskoud kunnen krijgen, en in een ander kleurtje ofzo...

Verwijderd

ik denk dat er wel markt voor is, niet groot maar toch. Ik zit namelijk ook te denken aan echte design pc's die mooi bij een kantoor passen of in een ruimte. Alleen gaat dat natuurlijk een stapje verder dan het "normale" casemodding.

Verwijderd

Als je eerst eens wilt beginnen met ONS het een en ander uit te leggen... Geef bijvoorbeeld eens een definitie van professioneel modden/overclocken??
Het is namelijk zo als een bedrijf een extra snelle PC nodig heeft of een (rijke) particulier zoals je zelf zegt, dan denk ik dat ze wel gewoon de snelste kopen en hem niet late "tunen" omdat dit bij computers toch een iets gevoeliger onderwerp is als bij autoos.

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Allereerst bedankt voor alle positieve (en negatieve ;p) feedback. Ik heb zelf eigenlijk ook nog nauwelijks een concreet idee. Maar aangezien ik de laatste tijd met de gedachte speel om een zelfstandig bedrijfje op poten te zetten, en het belangrijker vind om met iets bezig te zijn wat ik zelf leuk vind om te doen, leek dit idee me wel het overwegen waard.
Op donderdag 23 mei 2002 16:16 schreef PaNeL het volgende:
ik denk dat er wel markt voor is, niet groot maar toch. Ik zit namelijk ook te denken aan echte design pc's die mooi bij een kantoor passen of in een ruimte. Alleen gaat dat natuurlijk een stapje verder dan het "normale" casemodding.
Dat zie ik inderdaad ongeveer zo, ja. Net als bij dure sportwagens heb je mensen die het liefst zelf sleutelen, maar je hebt ook mensen die gewoon het beste van het beste willen hebben (in hun ogen dan), maar niet de tijd of de zin hebben om het zelf te doen. Daarom heb je ook van die tuning bedrijfjes die eigenlijk maar 1 of 2 auto's per jaar tunen, maar daar genoeg mee verdienen om uit de kosten te komen en nog te kunnen eten ook ;p. Ik zie het dus wel zitten om ongeveer hetzelfde te gaan doen met PC's...
Op donderdag 23 mei 2002 16:46 schreef glo0mdud3 het volgende:
Als je eerst eens wilt beginnen met ONS het een en ander uit te leggen... Geef bijvoorbeeld eens een definitie van professioneel modden/overclocken??
Het is namelijk zo als een bedrijf een extra snelle PC nodig heeft of een (rijke) particulier zoals je zelf zegt, dan denk ik dat ze wel gewoon de snelste kopen en hem niet late "tunen" omdat dit bij computers toch een iets gevoeliger onderwerp is als bij autoos.
Professioneel modden/overclocken is in mijn ogen niets anders dan gewoon modden/overclocken, maar dan voor anderen en voor geld. Liefst genoeg geld om van te kunnen bestaan. Ik zie bedrijven eigenlijk niet direkt als een 'doelgroep'; hooguit een of ander klein design-kantoortje dat 'aparte' PC's wil of zo... En ik ben het met je eens: de meeste particulieren zullen absoluut geen behoefte hebben aan getweakte/getune'de/gemodde PC's. Maar als er maar genoeg zijn om bijv. in combinatie met het leveren van gewone 'standaard' PC's en/of onderdelen een klein bedrijfje draaiend te houden, ben ik in principe al tevreden.

• tofus

tofus

it's all in the game

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 17:37 schreef DigitalFX het volgende:
Mjah je moet dus een hele grote verscheidenheid van kasten kunnen leveren met alle mogelijke technische dingen zoals Fans, CCFL'z, Baybussen, electrische schakelingen, CD-rom stealthing, spuiten van lak, waterkoeling, inkoop van alle godsvergeten kl*te onderdeeltjes voor de home-tweaker.

Dus een hardware zaak beginnen + reseller worden van veel fabrikanten, bijv. inkoopacties coordineren van produkten uit het buitenland.

Dus een tweakshop / hardware shop / casem0d in elkaar.

:)

Mail me eens met je ideeen: heb namelijk al deels reseller contracten met bedrijven en dergelijke dus mayb kan ik je helpen met zaken. ben namelijk een eigen media design studio (webdesign e.d.) gestart en weet redelijk wat over zelfstandig ondernemen en al die z0oi die erbij om de hoek komt kijken... :) (tweaker@digitalfx.nl)

Maar ook standaard kasten verkopen zoals een Antec + raam + ccfl zal als standaard pakket ook wel kunnen lopen denk ik...

Just my 2 cents :Y)
Klinkt zeker aardig. Ik ga waarschijnlijk nog wel ff door met brainstormen, maar zodra ik iets concreets heb, zal ik zeker een mailtje sturen.
Op woensdag 22 mei 2002 18:23 schreef TaZkraTiZ het volgende:
workshops voor newb's ofzo zou wel rlx zijn of een ruimte met de juiste tools. Ik zou wel willen modden maar heb de tools niet :/. je zou een service kunnen doen dat iemand kast geeft en em zelf mod en een dat je daar kan komen modden met de juiste tools en uitleg enz :)
Ook wel aardig ja. Ik zou inderdaad wel een werkplaats kunnen regelen met genoeg ruimte en tools, en dan voor een X-bedrag per uur ruimte en tools verhuren aan casemodders. En in diezelfde ruimte kunnen workshops gegeven worden. Zeker iets om mee te nemen in mijn brain-gestorm.

Pagina: 1