Toon posts:

[EL] aarden van pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn servertje in de meterkast stoort op de tv. waarschijnlijk omdat ie niet geaard is. het probleem is echter dat alle wandcontactdozen in de buurt ongeaard zijn.
maar kan ik mijn aarde draadje van mn stekkerdoos niet ergens in de meterkast aan de aardeleiding bevestigen?
en zo ja, is die aarde leiding de dikke zilverkleurige draad(en) die bij elkaar komen en dan op de waterleiding is aangesloten?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 13:16

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ja, dikke draad, kan op de waterlijkding, vind alleen je ketel niet leuk. Kan ook een groen/gele draad zijn. Als je die ziet, die is het dan zeker!!

Maar je hebt geen gearde stopkontactdozen? Heb ze zelfs in mijn slaapkamer :)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

kan ook best dat er een stuk metaaldraad nog apart uit je vloer komt en dat je een eigen aarde-pen in je tuin hebt

Verwijderd

misschien kun je hier ook wat wijzer uit worden; [topic=501268/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is zegmaar dat dat de enige draden zien die ik zie lopen ind e meterkast waarvan ik me kan voorstellen dat t de aarding is. vorige post niet al te duidelijk uitgelegd, het gaat dus om een aantal vrij dikke zilver kleurige draden die van overal int huis vandaan komen, en dan bijelkaar komen in een metaal kleurige kroonsteen, de draad loopt dan verder naar de buis waar het water binnenkomt, en zit hier opgeschroefd. lijkt me duidelijk de aarde. maar kan ik dan zonder probleem de aarde draad uit mn stekkerdoos bij op schroeven?

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Damn hier zijn al veel topics over geweest! Gebruik de search eens!

T.net gallery | V&A ads

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
heb ik ook nog weleens een topic over gehouden met veel reacties even zoeken

slotjuh

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 09:12

Alphafox

wat zeggie!

je kan hem naar je verwarmingsbuis leiden, deze is namelijk altijd geaard of een draadje trekken vanaf de meterkast daar zit bij mij ook aarde

wisdom is rarely common

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 18:29 schreef Alphafox het volgende:
je kan hem naar je verwarmingsbuis leiden, deze is namelijk altijd geaard of een draadje trekken vanaf de meterkast daar zit bij mij ook aarde
Waarom stelt iedereen toch voor om een computer oid op de verwarming aan te sluiten om hem zo te aarden. Dit is gewoon niet goed. Ieder huis heeft wel een aardleiding en als je dat niet hebt, moet je er een leggen, maar niet op de verwarming aansluiten. Dit kan gevaarlijk zijn...

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:11

PCR

Op woensdag 22 mei 2002 20:04 schreef InfraC het volgende:

[..]

Waarom stelt iedereen toch voor om een computer oid op de verwarming aan te sluiten om hem zo te aarden. Dit is gewoon niet goed. Ieder huis heeft wel een aardleiding en als je dat niet hebt, moet je er een leggen, maar niet op de verwarming aansluiten. Dit kan gevaarlijk zijn...
Wellicht weer eens voor de zoveelste keer en ik hoop voor de laatste keer, bovenstaand persoon heeft gewoon gelijk!

En kom niet aan met een verhaal van 'ik heb een profi buurman met een hts-opleiding die zegt dat het wel kan', want dan kan hij zijn papiertje weer inleveren, het mag gewoon niet volgens de NAN & ISO regels... :)

Gewoon aarden via de aardleiding die door het huis loopt, sim-pel! :D

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 22:07 schreef PC-Reactive het volgende:

[..]

Wellicht weer eens voor de zoveelste keer en ik hoop voor de laatste keer, bovenstaand persoon heeft gewoon gelijk!

En kom niet aan met een verhaal van 'ik heb een profi buurman met een hts-opleiding die zegt dat het wel kan', want dan kan hij zijn papiertje weer inleveren, het mag gewoon niet volgens de NAN & ISO regels... :)

Gewoon aarden via de aardleiding die door het huis loopt, sim-pel! :D
mag idd niet. gaslieding mag ook vaak niet soms wel
en de waterleiding mag wel.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op woensdag 22 mei 2002 17:52 schreef djdisease het volgende:
het probleem is zegmaar dat dat de enige draden zien die ik zie lopen ind e meterkast waarvan ik me kan voorstellen dat t de aarding is. vorige post niet al te duidelijk uitgelegd, het gaat dus om een aantal vrij dikke zilver kleurige draden die van overal int huis vandaan komen, en dan bijelkaar komen in een metaal kleurige kroonsteen, de draad loopt dan verder naar de buis waar het water binnenkomt, en zit hier opgeschroefd. lijkt me duidelijk de aarde. maar kan ik dan zonder probleem de aarde draad uit mn stekkerdoos bij op schroeven?
Ja :)
Als het goed is meerdere dunnere (6mm2) en waarschijnlijk 1 dikke (25mm2).
Op dat mooie glimmende kroonsteentje zit ook gewoon de aarde van je groepenkast aangesloten.
De reden om het niet via verwarmings/gas/waterleiding te doen, is dat deze niet altijd een ideaal kontakt maken richting je aardpunt. Dat maakt het gevaarlijk.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Pagina: 1