[xp] dongle support

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Weet iemand waar en of ik een patch kan downloaden zodat windows xp met dongles kan werken? Ik zit hier namelijk met een software pakket wat alleen werkt met de dongle in de LPT poort, maar xp kan schijnbaar geen dongles lezen. Is hier geen patch voor ofzo?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

er zijn dongelfabrikanten zoals Senitel die nieuwe drivers voor Win200 op het net hebben staan, wellicht werken die ook voor XP. Geen link bij de hand, dus effe zoeken.

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
[noob-mode]
Eerm, misschien een heel stomme vraag, maar wat is een dongle?
[/noob-mode]

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 19:28 schreef eL_Jee het volgende:
[noob-mode]
Eerm, misschien een heel stomme vraag, maar wat is een dongle?
[/noob-mode]
een dongle is gewoon een stekkertje voor op je paralelle poort bijvoorbeeld, waar het programma een signaaltje naar toe stuurt, en kijkt wat er terugkomt. Vaak zit er een of ander algoritme in de dongle, zodat de waarde die terugkomt elke keer anders is. Anders zou je het extreem makkelijk na kunnen maken met software.

Verwijderd

hardware beveiling voor software, vaak via printerpoort. D'r zit waarschijnlijk een code in die uitgewisseld wordt, dan pas start of werkt het programma pas.
edit:
dubbel dus

• eL_Jee
Op woensdag 22 mei 2002 19:30 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

een dongle is gewoon een stekkertje voor op je paralelle poort bijvoorbeeld, waar het programma een signaaltje naar toe stuurt, en kijkt wat er terugkomt. Vaak zit er een of ander algoritme in de dongle, zodat de waarde die terugkomt elke keer anders is. Anders zou je het extreem makkelijk na kunnen maken met software.
En waar gebruik je die dingen dan voor, checken of je paralelle poort goed werkt ofzow? :?
edit:
Tis nu duidelijk door andre_at_home, soz, half minuutje langer moeten wachten met de post :)

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 19:32 schreef eL_Jee het volgende:

[..]

En waar gebruik je die dingen dan voor, checken of je paralelle poort goed werkt ofzow? :?
het is een beveiliging via hardware voor software m8 ;)

• eL_Jee
Op woensdag 22 mei 2002 19:33 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

het is een beveiliging via hardware voor software m8 ;)
Thnx!!
Nog ff 1 vraagje:
Wat voor software moet ik aan denken?

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 19:40 schreef eL_Jee het volgende:

[..]

Thnx!!
Nog ff 1 vraagje:
Wat voor software moet ik aan denken?
hmmz0r, hele dure programma's. Iets als AVID Media Composer ofzo. Dat kost meer dan 10000 Euro.

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Staat je parelelle poort wel goed geconfigureerd in je BIOS? Je hebt namelijk verschillende modi: ECP, EPP, ECP/EPP ofzo. Misschien maakt het uit?

En trouwens, een vriend van me heeft bij een grafisch bureau gewerkt met een programma a la AutoCAD. Hij kreeg wel eens telefoontjes binnen van clienten die hun dongle hadden vermoord. Sommige mobo's schijnen namelijk iets andere voltages over die poort te sturen ofzo. Daar kunnen die dingen blijkbaar niet tegen.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je niet de leverancier van dat software pakket benaderen of zij geen oplossing weten.......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
De leverancier zegt zelf geen support te leveren voor XP. Het gaat om het pakker Inspire 1.6, van ScanVec. ScanVec is inmiddels gefuseerd, en heet nu Amiable. Ze leveren GEEN support meer voor Inspire. De dongle is van het merk Hasp (www.hasp.com), en daar zijn wel drivers, maar die werken niet omdat de dongle te oud is:(

Mother, will they like this song?

Verwijderd

IMHO was het handig geweest als je die info meteen geshared had..... ook al had je de info van de leverancier nog niet.

Verwijderd

Mischien mag ik het niet zeggen van de mod-jes. Maar ik zou dan rond gaan kijken naar een cr. euh bedoel patch... Dat kan toch denk ik geen probleem zijn als je die dongle wel gewoon hebt.
Pagina: 1