[Dell] wazige partitie

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier een dell inspiron staan. met 20GB hddtje erin.
Nu wil ik dat zuigOS van een XP eraf hebben.

dus ik denk DEBUG!. maar eerst even de partities bekijken. staat er een 31MB partitie op, non dos, zonder drive letter.
ik wilde weten wat het is (backup, of bios weet ik veel).

kon het niet vinden, dus Dell opgebeld, maar die wisten het ook niet zeker, vermoeden een partitie voor de bios, maar weten het niet zeker.

weet hier iemand het wel :)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45

-ET-

Phone Home

dat is toch zo'n partitie die gebruikt word als je de originele configuratie van cd weer terug zet. Dacht dat hij daarvan dan de boel (settings e.d) vandaan haalde.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 16:14 schreef -ET- het volgende:
dat is toch zo'n partitie die gebruikt word als je de originele configuratie van cd weer terug zet. Dacht dat hij daarvan dan de boel (settings e.d) vandaan haalde.
Klopt als een bus :)

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:31

MaNdM

1000-dingen-doekje

Kan het ook niet zon speciale "Hibernate" partitie zijn, sommige laptops doen dat wel es via partities regelen...

Of die slettebak dat ook doet zou best kunnen....

To be determined...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 16:14 schreef -ET- het volgende:
in 32MB???

lijkt me sterk.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:31

MaNdM

1000-dingen-doekje

Op woensdag 22 mei 2002 21:50 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

in 32MB???

lijkt me sterk.
Ja maar misschien wel met HEEL HEEL hoge compressie :D

Wat dacht je van een partitie voor de drivers?

To be determined...

• Exar
  • Laatst online: 22-03 03:10
Ik heb die vage partitie ook.... maar hij is bij mij bijna leeg (of helemaal, weet ik ff niet meer... ben nu niet thuis). Ben heel benieuwd of iemand echt weet waar het voor is. Beetje vaag dat Dell het zelf niet weet.... :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik hem met partition magic zichtbaar kan maken, of misschien via de discmanager in Win2K.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 10:00 schreef MaNdM het volgende:

[..]

Ja maar misschien wel met HEEL HEEL hoge compressie :D

Wat dacht je van een partitie voor de drivers?
hmmm, winXP home met alle drivers en programmas in 31MB. lijkt me sterk dat dat kan.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 16:01 schreef Terw_Dan het volgende:
Ik heb hier een dell inspiron staan. met 20GB hddtje erin.
Nu wil ik dat zuigOS van een XP eraf hebben.

dus ik denk DEBUG!. maar eerst even de partities bekijken. staat er een 31MB partitie op, non dos, zonder drive letter.
ik wilde weten wat het is (backup, of bios weet ik veel).

kon het niet vinden, dus Dell opgebeld, maar die wisten het ook niet zeker, vermoeden een partitie voor de bios, maar weten het niet zeker.

weet hier iemand het wel :)
Maak je toevallig gebruik van een IBM travelstar hd.. Ik heb daar namelijk ook problemen mee gehad met XP

Verwijderd

Als je 32Mb geheugen had in die Inspiron dan is dit inderdaad de hibernate partitie. Het enige andere dat ik kan bedenken is dat NTFS partities ongepartitioneerde ruimte nodig hebben. Maar da's meestal maar 8Mb.

--edit
Maar ik weet natuurlijk niet of XP hier op een NTFS partitie staat! Overigens kun je, als je in fdisk kijkt, zien wat voor soort partitie het is. Ik geloof dat een hibernate partitie "NT Failsafe" (of iets dergelijks) genoemd wordt.

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Typisch geval van delpart.exe om die partitie weg te krijgen. Daarna fijn je 'eigen' besturingssysteem installeren. Weg met die meuk van de fabrikanten.

do or do not, there is no try

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45

-ET-

Phone Home

Op donderdag 23 mei 2002 13:11 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

hmmm, winXP home met alle drivers en programmas in 31MB. lijkt me sterk dat dat kan.
nee niet winxp home. Maar alleen de settings, de software haalt hij van de cd af. Op die partitie staan ook de gegevens van de pc, want bijvoorbeeld een dell/compaq/hp rescue cd/recovery cd (deze maakt gebruik van die partitie) controleerd aan de hand van die partitie of het een dell/compaq/hp pc is. Want een dell recovery cd werkt dus niet op een home build cd (althans niet altijd).

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op donderdag 23 mei 2002 14:18 schreef Harkelaar het volgende:
Typisch geval van delpart.exe om die partitie weg te krijgen. Daarna fijn je 'eigen' besturingssysteem installeren. Weg met die meuk van de fabrikanten.
Backup --> Ik zie een van de volgende topic's al aankomen...

[Dell] Krijg geen OS meer geinstalleerd na delpart.exe
[Dell] Computer doet het niet meer na delpart.exe

(Just Kidding)

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 14:09 schreef Marieke22 het volgende:

[..]

Maak je toevallig gebruik van een IBM travelstar hd.. Ik heb daar namelijk ook problemen mee gehad met XP
Nee, is een Dell Inspiron
Op donderdag 23 mei 2002 14:16 schreef vincent20147 het volgende:
Als je 32Mb geheugen had in die Inspiron dan is dit inderdaad de hibernate partitie. Het enige andere dat ik kan bedenken is dat NTFS partities ongepartitioneerde ruimte nodig hebben. Maar da's meestal maar 8Mb.

--edit
Maar ik weet natuurlijk niet of XP hier op een NTFS partitie staat! Overigens kun je, als je in fdisk kijkt, zien wat voor soort partitie het is. Ik geloof dat een hibernate partitie "NT Failsafe" (of iets dergelijks) genoemd wordt.
was idd NTFS partitie waar XP op stond
totaal zit er 256MB DDR in dat ding. partitie was een non dos.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 14:18 schreef Harkelaar het volgende:
had ook gewoon debug kunnen gebruiken om de hdd leeg te krijgen, dus dat is geen probleem.z

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:41 schreef Terw_Dan het volgende:

was idd NTFS partitie waar XP op stond
totaal zit er 256MB DDR in dat ding. partitie was een non dos.
Aha. Dan is het dus geen hibernate partitie, die zou dan 256MB groot geweest zijn. Blijft mijn vermoeden dat het extra lege ruimte is die Windows zegt nodig te hebben voor NTFS-partitie beheer. Misschien kun je met Norton Disk Editor kijken wat er op de schijf aan data staat (als je hem nog niet verwijderd hebt, natuurlijk:))

Wat de mogelijkheid van fabrieks-installatiegegevens betreft, daar maak ik me zelf nooit zo druk om en dit soort partities leeft meestal nooit lang op mijn computers. support.dell.com is dan misschien een van de langzaamste supportsites die ik ken (qua navigeren), maar heeft wel altijd recente updates van drivers en software.

Succes:)

--edit: fieptout...
Pagina: 1