unteraarsch:
Dat zijn altijd dingen geweest waar ik nooit problemen mee had, het concrete idee van hoe ik het aan ga pakken, ik loop eigenlijk altijd vast om de details.
Die details zijn inderdaad altijd het meest vervelende deel... pas 2 weken met een opdracht vastgezeten waarbij ik dacht dat het aan mijn code lag... bleek dat docenten even waren vergeten te melden dat testen met invoer vanaf commandline altijd fout gaat... aarg

Ik vraag me dan ook af hoe 'jullie' hierover denken, als je (niet proffesioneel, maar gewoon voor de lol) op het idee komen iets te maken, doen jullie dat dan om het resultaat alleen of hechten jullie er ook veel waarden aan dat wat je maakt uit je zelf komt en dat het 'netjes' in elkaar geprogrammeerd is?? Of moet het gewoon werken....?
Meestal is het een gevalletje dat een bepaald iets nog niet bestaat, of niet op een handige manier... als ik iets schrijf (meestal PHP, al ben ik "geschoold" in Java en zou ook C/C++ geen probleem *moeten* zijn...

) dan is dat dus om die reden.
Verder is het meestal hobby... schoolopdrachten zijn over het algemeen niet zo leuk.
Huisgenoot schrijft ook voor de lol: gedistribueerde ftp server (1 server is gelinked aan andere servers op andere machines, voor de gebruiker is dat niet zichtbaar), printeraccounting systeem (pleurt alles in mysql, mijn webfrontend haalt daar alles weer uit en genereerd lijstjes van wie wat moet betalen).
Laatste tijd wat meer bezig met hardware aansturing te bekijken, maar daarvoor mis ik nog een te groot deel aan kennis van C/C++.... Java kan amper met hardwarepoorten overweg tenslotte

Jammer dat de HE eigenlijk alleen Java geeft.
Ach, een taal leren is leuker als je daar zelf een doel voor hebt... 't vak device drivers ben ik amper mee bezig, maar heb pas wel zo'n lcd aanstuur driver voor linux helemaal uitgeplozen

Zo leer je wat en is het toch leuk (na 5 jaar studie begin ik 't wel een beetje zat te worden).
Laatst ook wat meer filosofische dingen bediscussieerd: hoe werken hersenen, hoe zou een machine dat kunnen doen, waarom kunnen die hersentjes van ons zoveel meer en sneller dan de gemiddelde supercomputer... manieren van programmeren... je zit altijd vast aan waar/niet waar paren, terwijl er zoveel is dat je daar niet in uit kunt drukken... en dan is het alweer licht buiten