Toon posts:

[KDE] kde 3.0 of 2.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik (een linux nOOb) heb geprobeerd om kde 3 te installeeren op een mandrake 8.2 kheb die kde3 rpm's gedownd van de mandrake website. En dan geinstalleerd via de softwaremanager (bron toevoegen die kde3 rpm's toevoegen en dan alles aangevinkt).
Als ik nu inlog krijg ik het schermpje te zien van kde3 maar als ik bij de eigenschappen van mijn systeem kijk dan zie ik daar kde 2.2 staan.
Het uizicht is ook niet erg veranderd.
Wat is er nu mis gegaan?

Verwijderd

Ja daar zat ik dus idd ook al mee te spelen, vrolijk kde3 over kde2 heen gecompiled, in /usr/local/kde/, maar nee, dat ging dus niet goed....

De oplossing is simpel, verwijder kde2, gewoon en installeer kde3 er schoon overheen, je config files, worden waarschijnlijk behouden dus er gaat niet zoveel verloren.

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16
Of je installeert KDE 3 gewoon in een andere directory :) kun je ze beide gebruiken...

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
moest je niet eerst uit X, dan alle RPMs van de vorige KDE versie verwijderen en dan nieuwe nieuwe packets van KDE installeren ipv updaten ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
kan je ook vanuit gnome kde 3 installeeren?

• [J.d.I.] Exploder
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 12:40
Ja moet gewoon kunnen, want daar open je ook gewoon een xterm en dan kan je rpm gewoon aanroepen.
Pagina: 1